Toon posts:

[Win8] USB-poorten werken ineens niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een Dell Latitude D630 staan. Doet het altijd goed, nooit klachten. Van de week merkte ik echter dat mijn USB-poort niets meer deed. Eerst dacht ik dat dit aan mijn telefoonkabeltje lag, maar later werkte mijn muis ook niet. Deze muis heb ik vervolgens op een andere laptop getest en daar werkt hij wel gewoon.

Geen van de USB-poorten werkt meer. Als ik mijn muis in de USB-poort stop, gebeurt er helemaal niets. Geen geluid, geen melding, niets. Ik heb inmiddels al verschillende dingen geprobeerd:

- Alle USB poorten verwijderd vanuit 'Device Manager'. Vervolgens opnieuw opgestart --> Mag niet baten.
- De drivers geupdate (Krijg de melding dat ze up to date zijn).
- Systeemherstel --> naar 2 verschillende datums hersteld, mag niet baten
- Een of andere Hotfix voor Windows 8 USB, maar daarbij krijg ik de melding dat deze niet geschikt is voor het systeem (Terwijl ik toch echt Windows 8 draai).
- Energiezuinig profiel uitgezet en op maximaal laten draaien (Vond ik ergens op een forum).

Ik heb eigenlijk alle resultaten die ik via Google kon vinden voor mogelijke oplossingen geprobeerd. Helaas geen resultaat. De USB-poorten werken van de een op de andere dag niet meer, niets vreemds met de laptop gebeurd (geen waterschade of laten vallen o.i.d.).

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:18

TommieW

Numa numa.

Kan je een screenshot maken van Device Manager en die hier neerzetten?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jep, bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2zydj43.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bovenstaande USB controllers / hubs heb ik allemaal al eens verwijderd. Vanochtend nog maar eens een tweede keer verwijderd, laptop vervolgens helemaal uitgezet, stekker eruit en vervolgens opnieuw aangezet. Maar helaas.

Ze staan vervolgens allemaal weer in de Device Manager (na opnieuw opstarten), zonder daar een melding van te krijgen. Wanneer ik er op dubbelklik geeft hij aan 'This device is working properly'.

Tabblad Power: 2 port(s) avalaible. Power required: 0 mA. 'This hub is self powered'. Total power avalaible: 500 mA per port.

Tabblad advanced: 'Hub is operarting at full speed.'

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/vnjbzt.png

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 11:54 . Reden: Informatie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ik zag net bij 'Power management' aangevinkt staan: 'Allow to disable to save power' (Of iets van die strekking). Die heb nu overal uitgevinkt. Mag vooralsnog niet baten. Ook niet na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit werkt wel: laptop af te sluiten, 5x startknop, dan opstarten zonder muis in de USB, muis in de USB, opnieuw wordt een stuurprogramma geïnstalleerd en de muis werkt weer.
Pagina: 1