Beste tweakers,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een systeem wat ik (het liefst) op een webserver kan neerzetten en zaken in kan registereren. Tot op heden heb ik helaas niet de juiste tools gevonden, maar het lijkt me sterk dat deze niet zouden bestaan. Ik denk vanuit mijn opleiding aan iets van een CMDB waarbij het mogelijk is om een connectie tussen verschillende items te leggen, maar een CMDB is iets uit de IT. Software in deze categorie lijkt niet aan te sluiten bij mijn wens. Mijn vraag is of iemand mij aan het juiste gereedschap kan helpen.
Missie: Een goed beheer van de inventaris m.b.t. materialen, reserves en boten.
Doel: Op elk moment weten waar een onderdeel met een bepaalde code zich bevindt. Betere inkoop van materialen en tekorten voor zijn.
Doelgroep: (studenten) roeiverenigingen
Concreet:
Ik sta graag open voor suggesties.
Alvast bedankt!
Ik ben al een tijdje op zoek naar een systeem wat ik (het liefst) op een webserver kan neerzetten en zaken in kan registereren. Tot op heden heb ik helaas niet de juiste tools gevonden, maar het lijkt me sterk dat deze niet zouden bestaan. Ik denk vanuit mijn opleiding aan iets van een CMDB waarbij het mogelijk is om een connectie tussen verschillende items te leggen, maar een CMDB is iets uit de IT. Software in deze categorie lijkt niet aan te sluiten bij mijn wens. Mijn vraag is of iemand mij aan het juiste gereedschap kan helpen.
Missie: Een goed beheer van de inventaris m.b.t. materialen, reserves en boten.
Doel: Op elk moment weten waar een onderdeel met een bepaalde code zich bevindt. Betere inkoop van materialen en tekorten voor zijn.
Doelgroep: (studenten) roeiverenigingen
Concreet:
- Hoeveel reserve van elk onderdeel
- Bijhouden welk onderdeel compatible is met andere onderdelen/boten (dit varieert nogal). Ik wil onderdelen dus gaan (color)coden.
- (historisch) Onderhoudsoverzicht per boot
- Plaatjes van boten met de posities van onderdelen (soort van modellen)
- Een ticketingsysteem erin of eraan knopen
- Logins verzorgen via een bestaand Wordpress systeem. (Hier zijn al admins voor die dit kunnen regelen).
Ik sta graag open voor suggesties.
Alvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door naveci op 14-05-2014 11:07 ]