Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• naveci
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06-2022
Beste tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een systeem wat ik (het liefst) op een webserver kan neerzetten en zaken in kan registereren. Tot op heden heb ik helaas niet de juiste tools gevonden, maar het lijkt me sterk dat deze niet zouden bestaan. Ik denk vanuit mijn opleiding aan iets van een CMDB waarbij het mogelijk is om een connectie tussen verschillende items te leggen, maar een CMDB is iets uit de IT. Software in deze categorie lijkt niet aan te sluiten bij mijn wens. Mijn vraag is of iemand mij aan het juiste gereedschap kan helpen.

Missie: Een goed beheer van de inventaris m.b.t. materialen, reserves en boten.
Doel: Op elk moment weten waar een onderdeel met een bepaalde code zich bevindt. Betere inkoop van materialen en tekorten voor zijn.
Doelgroep: (studenten) roeiverenigingen
Concreet:
  1. Hoeveel reserve van elk onderdeel
  2. Bijhouden welk onderdeel compatible is met andere onderdelen/boten (dit varieert nogal). Ik wil onderdelen dus gaan (color)coden.
  3. (historisch) Onderhoudsoverzicht per boot
Toekomst:
  • Plaatjes van boten met de posities van onderdelen (soort van modellen)
  • Een ticketingsysteem erin of eraan knopen
  • Logins verzorgen via een bestaand Wordpress systeem. (Hier zijn al admins voor die dit kunnen regelen).
Roeiboten mogen overigens ook gelezen worden als auto's. Het punt is dat het lastig is om bij te houden waar onderdelen zich bevinden en hoeveel we er nog van hebben. De inkoop gebeurd teveel ad hoc en er is te weinig planning m.b.t. onderhoud. Dit willen wij als vereniging graag verder uitbouwen en ik denk met een dergelijk systeem grote stappen te kunnen maken op het gebied van ons materiaal. Ik ben op zoek naar een zo kant-en-klaar mogelijk systeem waar we zelf aan kunnen sleutelen. Het opbouwen van een nieuw systeem kost namelijk teveel manuren en die zijn niet beschikbaar voor dit soort projectjes.

Ik sta graag open voor suggesties.

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door naveci op 14-05-2014 11:07 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat is je budget? Je zou eens kunnen kijken naar een tool zoals Topdesk. Die heeft een ticketingsysteem, die heeft 'configmanagement' etc. Echt sleutelen wordt lastig, zoiets gaat vaak met een consultant van Topdesk zelf (natuurlijk kan je wel het een en ander).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:24

brid

Onze excuses voor het ongemak

Geen idee welke je zou kunnen gebruiken. Maar Warehouse Managment System of Maintenance Managment System. Zal denk beter bij je vraag passen dan een CMDB

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!