Custom loops, custom loops everywhere...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:32
Beste mede-tweakers,

Ik heb me nu al een tijd lang verdiept in waterkoeling. Nu is mijn bedoeling ook om een custom loop te maken in mijn pc met de volgende config:

CPU: i7 4770K
GPU: MSI GTX 760 Hawk
Kast: Fractal Design Define R4
Mobo: MSI Z87-G45

Toch heb ik moeite om de spulletjes bij elkaar te zoeken.
Ik ben benieuwd wat de gemiddelde kosten zijn. Op het moment vind ik het lastig om te zeggen wat mijn budget is maar ik denk rond de 500 euro. Kwa uiterlijk en prestatie wil ik een beetje van beide :P

Dit zal mijn eerste custom loop build worden. Dus denk ik dat ik het beste voor slangen kan gaan (doorzichtig).

Het enige wat erin de loop mag/moet worden opgenomen is de CPU en GPU. Het moederbord zou ook mogen alleen durf ik zo niet te zeggen of dit in het budget past en of dit wel mogelijk is. 8)7

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen naar de wereld van waterkoeling! _/-\o_

p.s Ik heb de CPU licht overgeclockt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Je videokaart is een non reference model, daar zijn in Ieder geval geen full cover waterblokken voor, zover ik weet.. je kunt hem wel watercoolen, maar dan alleen met een los gpu blok ... Niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
PAPPLE schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:10:
Je videokaart is een non reference model, daar zijn in Ieder geval geen full cover waterblokken voor, zover ik weet.. je kunt hem wel watercoolen, maar dan alleen met een los gpu blok ... Niet ideaal.
http://www.coolingconfigu...mosphere_CP_front_800.jpg
Dit zou een mogelijkheid zijn denk ik, geen idee hoe dit werkt though :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:21

Zalmanman

So long,

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:59

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Een R4 heeft zover ik kan zien een max van 140.2 in de bovenkant, dus dat is je limiet al. Nou heb je geen heethoofden, dus het gaat prima, maar ik weet niet hoe dik je rad dan kan zijn, maar zie 40mm (redelijk dun) her en der. Kijk dus in je kast, en bedenk dat radiatoren ondingen zijn ;)

Kostenschatting: koelblok 50 euro per stuk, pomp ook zoiets, rad idem. Slangen, koppelingen etc 20 euro. Meer betalen is meer bling, of iets meer prestaties. Klaar. (full-cover GPU-blokken zijn 100 euro ongeveer, maar bij non-reference is dat lastiger, zie PAPPLE)
Moederbord waterkoelen is zinloos en alleen voor de patsfactor.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
Dit zijn universele GPU blokken, die kun je op de processor van de gpu monteren om hem te waterkoelen. Nadeel is dat je alleen de processor koelt met je waterkoeling. De andere componenten (geheugen, Vrms, mosfets etc) zullen dus voorzien moeten worden van heatsinks of dergelijke om gekoeld te worden, waardoor er ook weer airflow nodig is in de kast om het hele systeem koel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
FreezeXJ schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:45:
Moederbord waterkoelen is zinloos en alleen voor de patsfactor.
Bijna helemaal mee eens, bij ernstig overclocken kan het mobo waterkoelen wel wat voordelen hebben, maar zelfs voor enthousiasts is het vaak overkill.
Pagina: 1