toegang tot verdeelkast van KPN in flatgebouw

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rnej
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-08 15:01
hi all,

er komt vrijdag een KPN-monteur langs in mijn nieuwbouw-appartementje om mijn ISRA punt te herstellen (mijn leiding komt bij de buren binnen en op het lasdoosje in mijn meterkast staat geen signaal).

nu vermoed ik dat e.e.a. in de verdeelkast correct aangesloten moet worden... nu vraag ik me af of deze kast zich in een flatgebouw kan bevinden (93 appartementen) , of dat deze op straat staat.

mocht deze kast zich in de flat bevinden, kan de KPN monteur daar dan bij, of moet ik de gebouwbeheerder inschakelen om bepaalde deuren te laten openen?

ik snap dat het een aparte vraag is, maar de kpn-callcenter medewerker kon mijn vraag niet beantwoorden, en ik heb er weinig zin in dat de monteur vrijdag weer weggaat zonder iets opgelost te hebben, dus misschien dat jullie een antwoord hebben :)

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-10 11:39
Heb je de gebouwbeheerder hier al over gebeld? Wellicht dat hij/zij je dit kan vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rnej
Kypo schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:35:
Heb je de gebouwbeheerder hier al over gebeld? Wellicht dat hij/zij je dit kan vertellen :)
heb 't nummer thuis liggen dus kan morgen pas bellen.. denk dat dat de uitkomst van dit topic wordt O-)

maar kan geen kwaad om hier ff te vragen dacht ik :)

[ Voor 12% gewijzigd door Rnej op 14-05-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 12:27

ThaHandy

Discovery Channel

In de flat waar ik woon zijn hier meerdere sleutelkokers aanwezig bij de hoofdingang/zijdeur.
Hiermee kan de desbetreffende organisatie zichzelf toegang verlenen tot de hoofdingang en de desbetreffende deur/kast waar zij voor komen :)
Even het checken waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Reken maar dat dit soort monteurs dagelijks in flats als dit komt, ga ervan uit dat hij bij het nodige kan.

Overigens zitten verdeelkasten voor veel flats uit jaren '60 en '70 vaak op het dak 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:43

vr6-only

Blub Blub

Ja, de monteur kan ten alle tijde bij de "site". Grote kans dat de straatkast gewoon op straat staat. Interne kasten zie je weinig bij KPN koper. Glasvezel is een ander verhaal. Ook hier geldt: "sleutelkastje" dient aanwezig te zijn met alle sleutel erin om toegang tot de kast te krijgen.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rnej
voor de geinteresseerden. de KPN-kabels liepen door kabelgoten in de parkeerkelder, en mijn aansluiting (inclusief die van nog 5 andere huizen) was dus niet op de hoofdkabel gelast.. lag gewoon los in de kabelgoot. maar het is opgelost! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de hoofdkabel lassen? Ik neem aan dat ze die hoofdkabel dan doormidden knippen en in een verdeeldoos de aansluitingen maken? Of hoe moet ik me dat voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:43

vr6-only

Blub Blub

Je hebt een kabel met veel aders erin. Bij het stijgpunt pakken ze de juiste aders (vooraf toegekend per woning) en die lassen ze aan elkaar.

Dit is een voorbeeld van een hoofdkabel:

Afbeeldingslocatie: http://www.infraconcepts.com/media/images/3pka-norm-88-telefoonkabel-b.jpg

Dit is maar een kleintje. Vroegah gingen ze nog met zogenaamde "900 dubbel" kabels op pad om die in de grond te drukken. Dat zijn dus 1800 aders, oftewel 450 woningen. Mits je elke woning 4 aders geeft.

It ain't stupid if it works!

Pagina: 1