Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop of tablet met dock?

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 15:22
Om eindelijk eens onze oude rommel weg te doen (gebruik nu nog steeds een compaq evo n600c laptop) zitten we te denken aan een nieuwe laptop.
Nu zat ik me af te vragen of een tablet met een dock eventueel ook een optie zou zijn. Want: meestal gebruiken we de laptop om wat te surfen/mailen/online video kijken. Een enkele keer wordt hij gebruikt om op te werken (office taken).

Een tablet is dan normaal gesproken prima en als het nodig is sluiten we muis en toetsenbord aan en kunnen we er redelijk normaal op werken. Toch?

Het alternatief zou een redelijk basale laptop zijn. Ik zag laatst een lenovo flex pad in de folder van paradigit voor 449,- en dat leek me wel wat. Al vraag ik me af in hoeverre zo'n draaibaar scherm nut heeft (hoe vaak gebruik je die feature nou)?

De gedachte is wel dat de eventuele tablet via het dock ook op de printer aangesloten kan worden.

De belangrijkste beperking van een tablet is het kleinere scherm en het beschikbare geheugen (opslag) lijkt mij. Ook middels een maximale uitbreiding via een sdkaart. Grote bestanden kunnen dan beter elders staan. Wellicht dat er dan een keer een nas als fileserver zou moeten komen maar dat maakt het grapje weer duurder. Op mijn werk hebben ze onlangs gekozen voor een lenovo die als laptop gebruikt kan worden maar waar je het scherm ook zo uit kan halen en het dan als tablet kan gebruiken. Geniaal apparaat. Maar way boven mijn/ons budget.

Ik verwacht geen wonderen van het nieuwe apparaat, ik heb ook geen bijzondere wensen aangezien we niet zoveel speciaals doen.

Misschien dat ik ooit nog een keer iets qua videobewerking wil kunnen doen om dvd's van de filmpjes van de kids te maken.

Wat is in ons geval het beste? Een laptop of een tablet met dock?
Is werken met een tablet op die manier wel een optie? Of valt het in de praktijk tegen?

Verwijderd

Anders pak je deze met 500GB HDD in dock: pricewatch: Asus Transformer Book T100TA-DK002H Grijs Die is iets duurder. Je hebt volledige Windows 8 dus je kunt ook bekende programma's installeren. Windows 8 heeft alleen wel weer minder apps. Dit is ook een leuk product wat er zit aan te komen: pricewatch: Acer Aspire Switch 10 Aluminium

• DeRooney
thanks. Ik ga er serieus naar kijken... Die nieuwere lijkt ook wel haalbaar. De t100 kost 350. De nieuwere aspire switch is 430 in de pricewatch.

nadeel bij zo'n 'tabtop' is natuurlijk nog wel het kleinere scherm, maar ik denk dat het voor ons geen probleem zal zijn. enige waar wij nog over twijfelen is of zo'n apparaat met dock duurzaam is: hoe lang duurt het voor het erin/eruit halen van de tablet niet meer goed gaat...?

ik ben benieuwd of en wanneer die aspire switch breder beschikbaar komt en of er binnenkort nog een leuke actie bij bijv. bcc / mediamarkt / saturn komt :)

Verwijderd

Je kunt ook gewoon een Android tablet nemen en dan gebruikmaken van de Office die wordt meegeleverd of MS Office online welke voor het simpele werk gratis is. De schermresolutie van de ASUS is natuurlijk niet geweldig.

• DeRooney
hier zat ik ook nog te denken: gewoon een reguliere laptop (van rond die prijs) kopen en eventueel een simpele budget tablet ernaast...

dus 350 voor laptop + 100 voor tablet...?

of kom je dan op 2x net niet uit?

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Misschien is deze aanbieding iets voor jou:

http://www.staples.nl/not...de=WW&Find_Number=5796018

laptop wordt goed gereviewd.

[ Voor 21% gewijzigd door Kasj op 14-05-2014 21:22 ]

• daaf89
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-12-2023
Ik denk dat als je goedkoper wilt blijven je meer haalt uit een 'normale' laptop. Een tablet die qua prestaties nog iets moet kunnen wordt gewoon al snel veel duurder dan waar je nu aan zat te denken. Anders is een Microsoft Surface nog wel iets om over na te denken: Als je de Pro neemt is het een volledige laptop (maar dat kost wel een paar duiten), en als je de RT neemt heb je een prima Tablet, met een mooie Office versie en goede compatibiliteit met rand apparaten zoals muizen, toetsenborden en printers. En het is best wel een mooi ding. Bij de MediaMarkt hadden ze geloof ik een actie dat je de type cover er gratis bij kreeg, wat het al helemaal een leuke deal maakt. ;)

• DeRooney
Ik zie net deze aanbieding in de nieuwe paradigit folder staan:
https://www.dropbox.com/s...-05-14%2011%2037%2042.png

Bedoel je die?

[ Voor 25% gewijzigd door DeRooney op 19-05-2014 09:47 ]

• Barts14
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-11 19:04
@Daaf89 Das niet alleen bij de mediamarkt, het is een actie vanuit Microsoft. Als je een Surface RT of een Surface Pro (1) koopt, krijg je zo'n ding er gratis bij

• daaf89
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-12-2023
Aha! Ja, dat was inderdaad de actie die ik bedoelde! ;)
Pagina: 1