Toon posts:

[Transport] MacBook mee in de auto

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik vind hier genoeg op het forum over het meenemen van je MB in een tas of iets soortgelijks, maar waar ik eigenlijk naar opzoek ben is een manier om je laptop veilig te vervoeren in de auto.
Wat ik nu steeds doe is hem op de passagiersstoel leggen, maar ik ben altijd bang dat er een keer komt dat ik hem lanceer door de voorruit heen.
In het vakje achter de voorstoelen past 'ie niet. In de kofferbak beweegt 'ie teveel, en bij files is m'n kofferbak gewoon open.
Zijn er niet hoezen of wat dan ook die over de passagiersstoel te leggen zijn waar 'ie onder kan? Dat is waar ik aan dacht, maar ik kan het nergens vinden.
Hoe lossen jullie dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:53
Sorry, maar het is geen baby? :)

Ik heb een Crumpler softshell, en doe die in mijn rugzak. Kan gewoon achterin.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar wel een niet-baby van 3200 euro. Vandaar dat ik hem wel zie als een baby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Softshell erom en/of in een tas. Er zijn geen speciale MacBook kinderzitjes voor zover ik weet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:03
En als je in een ongeluk terecht komt, is je MBP niet iets waar je als eerste aan moet denken :P.

Is bij de voetengedeelte van de passagierstoel geen optie? Zeker als hij in een hoesje zit beweegt hij wat minder, en zal niet door de voorruit knallen. Wel vervelend dat je waarschijnlijk moet omlopen of ver doorbuigen als je hem wil pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Laatst online: 12:28

talin

ES-MA

ik heb het geluk dat ik nog kleine kinderen heb en dus een zitje achterin.
daarin zet ik als de kinderen niet meegaan mijn tas.
als er wel kinderen mee gaan dan zet ik hem tussen de voorstoel en achterbank.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
talin schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:54:
ik heb het geluk dat ik nog kleine kinderen heb en dus een zitje achterin.
daarin zet ik als de kinderen niet meegaan mijn tas.
als er wel kinderen mee gaan dan zet ik hem tussen de voorstoel en achterbank.
Afbeeldingslocatie: http://iheartguitarblog.com/wp-content/uploads/2012/05/1w58.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Laatst online: 12:28

talin

ES-MA

??
is een serieuze post!
ik had de tas vroeger gewoon op de bijrijders stoel, bij een fatsoenlijke remactie vloog de tas dan door de auto.
dit heeft me al eens een scherm gekost en nu staat de boel elke keer vast.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:45
Ik heb hem altijd in een tas op de grond staan of in een sleeve op de grond. Op de bijrijders stoel zou ik nooit doen. Ik leg er wel eens mijn tas op maar die ligt er zo weer af, laat staan in een sleeve (frisbee).

Een vriend van me heeft ook wel eens de macbook in een sleeve op de bijrijders stoel gelegd, maar toen ging er iemand opzitten en zat er een grote barst in het scherm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

God hee, je kan ook te ver gaan. Koop een generieke sleeve van een euro bij de Action, leg het ding bij de voeten van de bijrijdersstoel, klaar. Ding gaat nergens heen, en als je zo hard botst dat het ding door de ruit vliegt heb je wel wat anders om je druk over te maken- als je je nog druk kan maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
talin schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:08:
[...]

??
is een serieuze post!
ik had de tas vroeger gewoon op de bijrijders stoel, bij een fatsoenlijke remactie vloog de tas dan door de auto.
dit heeft me al eens een scherm gekost en nu staat de boel elke keer vast.
Ik vind het wel hilarisch. Je MacBook in een kinderzitje. :D

Want je ook kan doen is hem gewoon in een sleeve in je kofferbak leggen. Hier hebben we zo'n speciaal net voor in de kofferbak zodat de spullen niet verschuiven inclusief een (antislip)mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GioStyle schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:15:
[...]

Ik vind het wel hilarisch. Je MacBook in een kinderzitje. :D

Want je ook kan doen is hem gewoon in een sleeve in je kofferbak leggen. Hier hebben we zo'n speciaal net voor in de kofferbak zodat de spullen niet verschuiven inclusief een (antislip)mat.
En als dan de voorkant van je auto in de prak ligt met jou erbij leeft je MacBook in elk geval nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Op de grond bij de passagiersstoel of als je daar een matje hebt die even optillen en em daar onder leggen (niet vergeten! ;)). Opgelost.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyktm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 11:33

jordyktm

Catch me if you can.

Wat is dit..

- Intel - iPhone 13 Pro - KTM - Steam: Wicked Pony -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Laatst online: 05-07 11:10
Doe hem in een tas en doe vervolgens een gordel door de lus/band van de tas. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-08 23:07
Wtf. Ik ben ook heel zuinig op m'n MacBook maar zo pietluttig is toch niet nodig :). De mijne ligt op de grond bij de passagiersstoel, en als dat niet lukt omdat ik een passagier heb schuif ik 'm onder de bestuurdersstoel. Wel in een sleeve natuurlijk. Dit doe ik al jaren zo, en hij ziet er nog als nieuw uit.

En qua ongelukken, hoe vaak gebeurt dit nou in de praktijk? Je kan ook de zaken in je auto verzekeren als je dit regelmatig doet...

http://emiellensink.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 08:13

Joey_k

Rammstein Rulez - Crx ook!

schuif ik 'm onder de bestuurdersstoel.
En dan een keer een noodstop moeten maken met als gevolg dat je macbook onder je pedalen schiet :?

Nokia verzamelaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 22:12

_Christiaan_

Master of SOG

Ligt eraan wat voor auto je hebt. Bij mij bijv. kan de laptop daar niet wegschieten.

Ik doe zelf mn laptop altijd in de laptoptas, en die ergens random in de auto (kofferbak meestal).

Oh en voor de rest: :')

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:22:
Duidelijk dat je zelf nog geen kinderen hebt, dan kijk je er wel anders tegenaan ;)
Zelfs als kost het ding 32000 euro, dan nog zou ik iets materialistisch nooit zien als een baby...

Ikzelf zet zowel mijn Macbook als laptops van het werk altijd in een tas achter de bestuurderszetel op de vloer. Bij een remactie zou in het ergste geval dan de tas tegen de zetel gedrukt worden, maar de kans op beschadiging lijkt me dan miniem.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:24

alienfruit

the alien you never expected

Tja, als het stuk is dan koop je toch gewoon een nieuwe? Ik zou niet weten hoe ie stuk kan gaan in een auto :) Ik sleur de mijne elke dag mee naar mijn werk en heeft ook wat schade. Maar werkt nog prima. Ik heb wel het probleem dat de Apple oplader altijd stuk gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:22:
Als je een laptop koopt van 3200 euro en je kan je vervolgens geen krasje permitteren die ontstaat dankzij normaal gebruik had je misschien een goedkopere moeten nemen. ;)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Haha, ik wist dat dit nog bestond : http://www.humanbeans.net/powerpizza/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sleeve en vastleggen aan iets in de auto met een Kensington kabel? Dan is de bewegingsruimte kleiner, en is er ook wat kortdurende veiligheid.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1