Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen2289
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 18:56
Hallo,

Momenteel heb ik een Netgear WNDR3700v4 met daarop DD-WRT geinstalleerd, dit draait nu een paar week stabiel en ben er eigenlijk goed tevreden mee.

Mijn router is geconfigureerd om al mijn internet verkeer via een VPN van PrivateInternetAcces te laten lopen, ook dit werkt als een zonnetje op het feit na dat mijn downloadsnelheid niet boven de1.7/1.8 MB per seconde uit komt. Dit terwijl ik zonder VPN makkelijk 8MB per seconde haal.
Dit is voor normaal internetverkeer prima echter het downloaden gaat nu wel merkbaar langzamer.

Nu lijkt het mij dat dit door de hardware van de router komt en dat deze een en ander niet sneller kan verwerken, het is natuurlijk ook niet gebouwd voor dergelijke configuraties.

Wat voor router zou ik met dezelfde configuratie kunnen gebruiken die wel mijn volledige internetsnelheid kan benutten(of in ieder geval meer dan 5MB per seconde)?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:47
Huis tuin en keuken routers zijn daar nou eenmaal niet voor gemaakt.
Ik heb een tijd geleden een E4200 van Linksys gekocht en daarmee dezelfde droevige performance (iets beter dan met de WNDR3700 maar nog steeds prut).

Daarom een Atom bordje gekocht met zeer laag verbruik en overgestapt op pfSense. De Netgear en Linksys gebruik ik nu enkel nog als AP.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen2289
Maar er zijn neem ik aan ook zakelijke routers die deze snelheden wel kunnen halen, anders moet ik weer zelf een en ander in elkaar bouwen, daarachter weer een AP hangen en zit ik met meer apparatuur en meer stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxustiti
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-03 21:52
Misschien is de Microtik RB2011UiAS-2HnD-IN wel wat. Deze heeft goede hardware voor een leuke prijs. En er zit gelijk VPN e.d. in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:07
Die Mikrotik is leuk alleen valt de CPU ene beetje tegen, daar ben ik zelf ook een beetje tegen gestuit.
Deze is een stuk krachtiger: http://www.ubnt.com/edgemax#EdgeMAXhardware (EdgeMAX Lite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
Probeer eerst een de VPN verbinding op je PC op te zetten, en te kijken wat je dan qua snelheid haalt. Misschien zit er wel gewoon een cap op de VPN zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik heb ervaring met pia en haalde meestal zo rond de 5MB/s.
Of je die 8 gaat halen weet ik niet, maar richting die 5 moet je wel kunnen komen op een Nederlandse server.
Dit is trouwens gewoon via de client van hun.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen2289
@ thinkPad

Ik denk niet dat het een cap is, mijn upload gaat namelijk harder dan de download:)
Heeft iemand ook ervaring met PIA i.c.m. een router? ik wil liever niet met clients werken, ik wil gewoon mijn router instellen en al mijn apparaten via de VPN laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Probeer het eerst eens via je pc zoals ThinkPad zei, dan weet je in ieder geval zeker dat het je router is die de boosdoener is. Verder kan ik je inderdaad de EdgeRouter Light aanraden. Heb hem thuis ook draaien (weliswaar zonder vpn) maar ik stond er wel een beetje verbaasd van van de hoeveelheid puppy power die hij heeft. Als je een beetje kennis van de CLI hebt kun je er wonderen mee verrichten maar anders zitten er ook nog een aantal handige wizards in.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Wat zouden goede specificaties kunnen zijn voor hetgeen wat je nodig hebt?
Ik ben nu een router met de onderstaande specificaties aan het testen. Hier zit VPN op, maar er kan eventueel ook een custom rom op worden gezet. Ik kan kijken of er een vergelijkbare router aanwezig is met globaal dezelfde specificaties en een volledige DDWRT rom (de huidige rom is hier overigens wel op gebaseerd).

VPN: PPTP / L2TP
Memory (RAM): 256 MB / DDR 3 / 1600 MHz
Chipset: Broadcom BCM 4709
CPU: Dual-core 1 GHz

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jeroen2289 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:27:
@ thinkPad

Ik denk niet dat het een cap is, mijn upload gaat namelijk harder dan de download:)
Heeft iemand ook ervaring met PIA i.c.m. een router? ik wil liever niet met clients werken, ik wil gewoon mijn router instellen en al mijn apparaten via de VPN laten lopen.
Ik krijg mijn dd-wrt niet aan de gang achter een experia V8
Maar ik was al zover dat het niet aan mijn dd-wrt lag, maar aan KPN modem :|

Onderzoek bezig om dat modem gewoon te laten vervallen, voor een eigen modem
Pagina: 1