Een Mobo voor de AMD Duron

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• extreme
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01-2024
vandaag was er een artikeltje over de
AMD Duron, er werd gezegd dat er nog niet echt een tweakmobotje is voor de duron, maar als het goed is kan dat dingetje toch op een slot a moederbord draaien van Abit? de abit ka7-100 bijv. is dit mogelijk?
Of is deze mobo alleen voor de Athlon?

mvg,

extreme

• Samael
  • Laatst online: 29-03-2023
SlotA is alleen voor Athlon en SlotA-Thunderbirds. Voor de Duron heb je een SocketA-mobo nodig en die zijn er ook en zelfs tweakable. MSI heeft de K7T pro (geloof ik) en bij www.tomshardware.com kun je lezen dat er een Asus-socketA aankomt die erg stabiel en erg tweakable is!!

Kijkt trouwens ook maar ff op www.HardOCP.com , want daar hebben ze net een review gepost van de MSI K7T Pro...

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy!!

• extreme
Hey samael,

Ik ga dus sparen voor een computer in de vakantie. Ik moet wel heeeel flink sparen, nu moet ik het doen met een gare p200 mmx,32mbram, voodoo banshee 16 mb. en maar een piepkleine hd van 2.1 gb. :(

maar ja...... komt er ook een abitmobo voor de Duron? ik wil namelijk een abit hebben. :)

• Samael
Ik weet niet of Abit ermee bezig is, maar het kan haast niet missen!!

Ik heb zelf nu een BP6 en wil vanwege dat succes ook een Abit voor mijn toekomstig Duron-sys. De SlotA van Abit was ook al zo goed (wat ik althans gelezen heb) dus ik heb wel wat verwachtingen. Het mooiste zou zijn als Abit over de brug kwam met een Dual-SlotA ... ze hebben het ook gedaan met de Celeron dus waarvoor niet met zo'n geweldig procje!!

• extreme
als dat zo is dan is het nog stoerder ja! dan kan je alles draaien wat je wil :P
ik moet jammer genoeg nog sparen voor een nieuw systeempje, nog ffies soliciteren voor werk, kzit nu in tentamenweek. :( :( daarna ga ik ffies soliciteren en over een half jaartje of zo heb ik denk ik eindelijk genoeg geld. :) dit wordt ook de 1e keer dat ik zelf een systeeem ga bouwen, na een half jaar zullen er al een stuk meer platforms komen voor de Duron. :)

Ik hoop dat Abit er eentje gaat maken. want ik ben stapelgek op die softmenu!!! ik ben nog maar een newbee in o/cen, daarom wil ik lekker een softmenutje.

heb jij je processor overgeclockt?

• Samael
Nee en ik heb geen antwoord op de vraag "Waarom niet?". Ik ben druk bezig met het maken van een comp-kast en als dat lekker koel allemaal loopt, dan zal ik er wel mee beginnen.

Shit, moet toch echt eens kijken waarvoor ik de boel niet heb overgeklokt....

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-09 21:40

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik zou even wachten tot de Asus A7V te koop is. De MSI K7T Master lijkt ook een coole plank te worden, het is alleen nog niet bekend of je de multiplier daarmee kunt tweaken.

Verwijderd

ff omhoog met deze draad :)

Ik wil graag weten wanneer de Duron uit gaat komen en op welke snelheid ze gaan draaien, weet iemand waar ik info kan vinden wanneer de duron hier gereleased word?

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-09 19:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Duron is al een week of twee in Nederland te krijgen. Aanrader is de 650 MHz versie: 700 is te duur (bijna net zo duur als een snellere T-bird 700)

Als je er een uit een eerste batch kunt krijgen heb je kans dat ie nog niet multiplier locked is, en dus redelijk rap over wil klokken

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
De Abit KT7 komt eraan.

Dual Socket A duurt gewoon nog even: de SocketA chipsets zijn voorlopig _niet_ geschikt voor SMP. De eerste SocketA SMP chipset gaat de AMD 760MP worden, eind dit jaar.

Ik zit er inmiddels inderdaad over te denken om maar even een Duronnetje te scoren nu vast, in de hoop nog een ouwe te krijgen.. wat denken jullie?

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

De Abit KT7 staat ondertussen ook al in de pricewatch, het zal denk ik echter nog wel een weekje of twee duren voordat hij echt te koop is.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Pagina: 1