Zojuist zag ik dat er, zoals verwacht
, nu een html5-YouTube player mogelijk is op GoT, alleen gaat er iets niet helemaal goed.
Voorbeeldje:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=51ncDQYxsm8]
Deze laad als html5, maar als ik op play klik verschijnt de ingebakken functie van FF29 die (Flash)plugins standaard disabled, activeer ik de video, dan kijk ik ineens naar de Flashplayer. Zet ik die pluginblokker uit, dan schakelt ie als ik op play klik alsnog over op de Flashplayer.
edit: Bovenstaande is opgelost, noscript zat in de weg, die zat googlevideo.com te blokkeren en dat zorgde voor het terugvallen op Flash.
En in Chrome, waar de player wel als html5 blijft, gaat er net als in FF iets anders niet helemaal lekker. Klik met de rechtermuisknop op "YouTube" (rechtsonder), dan klikken op "get video url" en er gebeurt niets. Nog een keer klikken op "get video url" levert dit op in Chrome:

Klik je ipv een 2e keer op "get video url" op de play knop, dan gebeurt dit:
't popupje verschijnt zodra de video begint met afspelen.
Klik je echter pas (voor het eerst) op "get video url" terwijl de video afspeelt of op pauze staat, dan krijg je het popupje meteen. In FF zit dat popupje overigens zo laag dat de "close"-knop wegvalt.
Voorbeeldje:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=51ncDQYxsm8]
Deze laad als html5, maar als ik op play klik verschijnt de ingebakken functie van FF29 die (Flash)plugins standaard disabled, activeer ik de video, dan kijk ik ineens naar de Flashplayer. Zet ik die pluginblokker uit, dan schakelt ie als ik op play klik alsnog over op de Flashplayer.
edit: Bovenstaande is opgelost, noscript zat in de weg, die zat googlevideo.com te blokkeren en dat zorgde voor het terugvallen op Flash.
En in Chrome, waar de player wel als html5 blijft, gaat er net als in FF iets anders niet helemaal lekker. Klik met de rechtermuisknop op "YouTube" (rechtsonder), dan klikken op "get video url" en er gebeurt niets. Nog een keer klikken op "get video url" levert dit op in Chrome:

Klik je ipv een 2e keer op "get video url" op de play knop, dan gebeurt dit:
't popupje verschijnt zodra de video begint met afspelen.Klik je echter pas (voor het eerst) op "get video url" terwijl de video afspeelt of op pauze staat, dan krijg je het popupje meteen. In FF zit dat popupje overigens zo laag dat de "close"-knop wegvalt.
[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 14-05-2014 09:50 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde