Systeem hapert gevolgd door display driver crash

Pagina: 1
Acties:

• Boszna
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-12-2025
Medetweakers,

Na lang zelf online gezocht te hebben, heb ik nu besloten om jullie om advies te vragen omdat ik er zelf niet uit komt.

Als eerst mijn opstelling:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 284,-€ 284,-
1Asus Sabertooth Z77€ 0,-€ 0,-
1Asus GTX680-DC2O-2GD5€ 0,-€ 0,-
1Dell Ultrasharp U2412M Zwart€ 233,30€ 233,30
1G.Skill RipjawsZ F3-17000CL9Q-16GBZH€ 142,01€ 142,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 659,31

Wat er niet in de PW staat maar wat ik ook in mijn opstelling heb zijn 2 17'' Dell schermen in Portriat.
Mijn scherm opstelling is dus 17-24-17 in PLP.
1 scherm is aangesloten met een Displayport naar DVI en de andere 2 zijn beide met een eigen DVI aangesloten.
Mijn OS is W7 Ultimate

Het probleem is als volgt:

Op willekeurige moment begint het hele systeem te haperen waarna het beeld wegvalt. De gpu gaat op volle toeren draaien voor 1 seconde en daarna komt het beeld terug en popt de volgende melding op:
Display driver stopped responding and has recovered

Afbeeldingslocatie: http://i753.photobucket.com/albums/xx177/Boszna/GPUError.png

Ik heb uiteraard nieuwe drivers geprobeerd en oude. Ook heb ik zelfs een keer een hele nieuwe windows installatie uitgevoerd. Dit hielp allemaal helaas niet.

Ik heb ook een tijdje met alleen 2 monitoren gezeten omdat 1 17'' defect raakte. Toen ik alleen 2 monitoren aangesloten had had ik in een hele maand alleen maar 1 crash. Nu ik weer alle 3 de monitoren gebruik heb ik op 1 dag meerdere malen de crash.

Tijdens het haperen gebeurt er het volgende met mijn CPU:
Afbeeldingslocatie: http://i753.photobucket.com/albums/xx177/Boszna/cpu1-1.png

Als dit eenmaal gebeurd dan duurt het niet lang voordat een crash zich voordoet.

Wat mij wel opvalt is dat het nooit tijdens het gamen of tijdens het stressen van de GPU gebeurd, maar echt alleen wanneer ik zo goed als niks doe op de computer. Een beetje browsen, youtube en hooguit een radiostation. Ik kan zonder problemen de zwaarste GPU stressen de hele dag laten draaien.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan adviseren wat te doen.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:51 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:00

Umbrah

The Incredible MapMan

Je meld ook niet wat voor voeding je hebt, wat voor case, en of het zaakje wel geaard is aangesloten. Tevens vraag ik me af wat voor tests je verder gedraaid hebt, naast een GPU stress of games. Heb je ook het memory getest? Een furmarkje er overheen gedraaid? Temps onder variabele load gemeten? Etc, etc...

Heb je ook al andere drivers geprobeerd, en/of een ander OS? nVidia heeft met multi-monitor zeker nogal de reputatie om kieskeurig te zijn. Begin dus eens bij de basis, want zoals je aangaf: met twee monitoren lijkt het beter te gaan. Overigens kan dat dus ook voeding-gerelateerd zijn, of zelfs aarding. Staat er niet toevallig 115v op de kast/hoor je veel static over analog audio out?

• Boszna
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-12-2025
Dank jullie wel voor de reacties.

Ik had de voeding al uitgesloten eigenlijk, omdat ik dacht dat het daarmee wel goed zal zitten omdat het systeem nooit volledig uit is gevallen. Maar de voeding welke ik heb is een Corsair Gold AX850. En alle onderdelen uit mijn systeem zijn bijna 2 jaar oud, allemaal hebben dus nog wel garantie.

Wij hebben helaas geen geaarde stopcontacten in huis.
Wel lopen al mijn aangesloten apparatuur via een Belkin stekkerdoos

Het geheugen heb ik voorheen uitgebreid getest met memtest. Ik heb toen 15 uur lang memtest gedraaid zonder een enkele error.

Als ik furmark draai op 1920x1200 met alles op max, dan word de kaart niet warmer dan 60C wel zie ik staan dat de GPU power maar voor 70% ongeveer word gebruikt en ik haal maar 7fps gemiddeld
Als ik daarin tegen een cudaminer laat draaien dan zie ik dat de gpu usage naar 98% gaat en de kaart max 75C wordt. Hier haal ik wel een redelijk hoge hashrate van 315 khash/s

Hoe het onderclocken van de videokaart werkt snap ik eigenlijk totaal niet.
Ik heb GPU Tweak van Asus gedownload en hierin kan ik ook wel spelen met de voltages en MHz'en maar volgens mij gebeurd er niets :?

Het eerste wat ik morgen zal proberen is de GPU en alle stekkers loshalen.
Kijken of het wat verschil oplevert als ik deze extra stevig terug plaats.

• TahlilciTurk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-11-2022
Misschien helpt deze youtuber YouTube: Display Driver Stopped Responding and Has Recovered *UPDATED*

En ik ook heb problemen met mijn amd gpu .Driver updates gedaan uiteraard.Het is een HD6970 van Club 3D .Schoone windows geinstalleerd,gpu uitelkaar gehaald ,nieuwe pasta erop.Terwijl onboard gpu van mobo zowel tv als windows media player tegelijk kan spelen bij amd crasht het na 5 minuten dan gaat de monitor op stanby ,pc blijft draien,geen geluid,kan niet naar windows hoe dan ook ,moet handmatig uitzetten.Bij crash punt is de temp van gpu 40 graden celcius op 13% load. PC specs: W 7 ultimate 64 bit/ intel 520 series ssd / ram 12G @ 1600 / psu 1000W 80 plus / mobo Gigabyte GA-EX58-UD5 / Haupauge HDVR 4000/ niets is ooit overclocked.