Toon posts:

Game PC 1000-1200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, ik zoek een nieuw PC! :*)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, zware games als Battlefield 4, Assassin's Creed: Blackflag, GTA 5(als hij eindelijk naar pc komt....), Watchdogs en Rome Total war 2 moeten geen probleem zijn om op high/ultra high af te spelen. Het liefst zou ik high/ultra settings 3-4 jaar willen volhouden zonder upgraden, al weet ik niet of dit reëel is. Hiernaast wil ik hem als mediacenter gebruiken. Verder zou ik een setup van max 2 monitoren tegelijk draaiend willen maken. Ik ben van plan hem deze zomer te gaan bouwen, kan dus evt. paar maanden wachten als er nieuwe producten aankomen.

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
zoals al vermeld in de titel: 1000-1200 euro. Wil hem zelf in elkaar zetten al heb ik hier nog geen ervaring mee. Heb wel eventueel iemand die mij hierbij kan helpen. Dit is ook inclusief scherm dus zit eigenlijk dan al over mijn budget heen. Wellicht valt er nog wat te schuiven met het budget maar dit heb ik liever niet.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- Ik heb een simpel Dell toetsenbordje, al wil ik die in de loop van de tijd vervangen, ideeën? Is mechanisch echt zo veel beter?
- Muis, logitech M180 Logitech
- Logitech 2.1 speaker set z253 en evt 10 jaar oud dell 5.1 systeem(weet niet of deze beter geluid gaat geven.)
- Philips 32pfl760h met hdmi en vga ingang
- Monster HDMI kabel
- Twee Western Digital externe harde schijven van 2 tb. USB 2.0
- Windows 8 pro

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat er in een pc moet + 1 monitor en een 2e monitor als het budget het toelaat(mindere kwaliteit mag). Anders koop ik die later, markplaats of iets dergelijks.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
In principe niet, het gaat om de kwaliteit. Liever wel Nvidia grafische kaart maar zoals gezegd, is AMD beter ga ik daar voor... Is een beetje merkgeil zijn :9 Belangrijker hierbij is dat de AMD mantle ondersteuning heeft, al las ik ook dat Nvidia dezelfde prestatieverbetering kan halen door aanpassingen in directx. Of is dit hele verhaal totaal niet relevant, ik weet er zelf het fijne niet van.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zuinig is altijd mooi meegenomen. O-) Ik wil in mijn setup 2 schermen en een tv scherm aan mijn pc aansluiten. In de praktijk zal ik er max 2 gebruiken. TV als ik films/series ga kijken of chill met controller wil gaan gamen (vandaar dat ik ook een HDMI aansluiting bij de pc wil hebben). Dan wil ik dus nog 1 primair game monitor en een 2e gebruiken als ik verschillende opdrachten moet maken waar een extra scherm handig kan zijn of kan chatten/browsen tijdens het gamen zonder uit me game te moeten gaan:).

Ga je overklokken?
Denk het niet, weet niet hoe makkelijk dit is en of dit zoveel prestatieverbetering geeft. Het gaat er mij meer om dat hij lang mee gaat. Daarom dus ook de I5 4670 en niet de K variant.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 179,99€ 179,99
1MSI Z87-G45 Gaming€ 117,04€ 117,04
1Asus GTX780-DC2OC-3GD5€ 427,51€ 427,51
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,50€ 69,50
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 72,95€ 72,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,90€ 62,90
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 47,-€ 47,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.120,84

Uitleg waarom ik producten gekozen heb:
Processor:

Intel i5 4670, leek mij voldoende voor mijn behoeftes(geen i7) en denk niet te gaan overclocken dus geen K variant. Verschil met de 4570 is qua prijs marginaal en de benchmark geeft iets betere prestaties.

Moederbord:
Leek mij te passen bij de processor.. verder weinig kennis over.

Grafische kaart
Had ik moeite mee, uiteindelijk dus voor de Geforce gtx 780 gekozen. Zat ook te kijken naar de iets goedkopere MIS r9 290 4gb van 370,- maar dacht gelezen te hebben dat deze moeilijk verkrijgbaar was.

Kast
Ziet er best aardig uit, past? Heeft usb 2.0 voor mijn externe hdd's. Mist alleen HDMI? dit zou toch in de kast moeten zitten?(misschien een hele domme vraag :9 ) Zelfde geld voor lan aansluiting, kom er niet uit met de specificaties/foto's.

Geheugen
Samsung Evo SSD 250gb, goede reviews twijfel alleen om naar 500gb te gaan aangezien mijn Games map nu al 400gb zit... Begrijp wel dat ik niet elke game er op moet zetten. Ik wil hem ten eerste hebben voor besturingssysteem.
2TB seagate; Leek mij meer dan genoeg en veel aangeraden.

Koeling, voeding en geheugen
Passen volgens mij allemaal en hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Scherm
Ik verzuip een beetje in de keuze hiervan dus heb hem niet in mijn wensenlijst gezet. 24 inch lijkt mij meer dan zat.

Dit is wat ik tot nu toe gevonden heb, ik hoop dat mijn eisen niet te hoog zijn:). Graag jullie advies!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je niet gaat overclocken, heb je inderdaad een jusite CPU gekozen. Je moederbord kan dan echter ook een stuk goedkoper! Je kan dan de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5 gebruiken uit de bbg: reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2014 van nog geen 70 euro, scheelt je toch weer vier tientjes. Ook qua koeling hoef je dan niet perse een andere koeler te pakken, al krijg je daarmee de PC wel stiller.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik ga dan voor het Gigabyte moederbord. Ik zie nu ook dat mijn lijstje vrij veel overeenkomt met de nieuwe BBG(had hem nog niet gezien). Ben dus ook wel tevreden over mijn keuzes, weet alleen niet of hij dan aan mijn eisen voldoet.

Twijfel nu wel steeds meer om de goedkopere M500 SSD te gebruiken ipv de samsung evo

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 00:34 ]

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-04 13:03

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

De R9 290s zijn natuurlijk gewoon goed leverbaar, Asus heeft er al een voor 350! euro.
pricewatch: Asus R9290-DC2OC-4GD5

Ook geld dat de Sniper niet zo goed leverbaar is, en je dus beter een alternatief kan kiezen als je graag een gaming bord wil dat vergelijkbaar is:
pricewatch: MSI B85-G43 Gaming
pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
waarom nog een hdd als je al 2x 2tb extern hebt?
geen monitor? een tv is meestal niet zo geschikt om op te gamen ivm inputlag.
verder vind ik het er al best goed uit zien eigenlijk.

owja welke dell 5.1 set is het? die logitech is niet veel soeps namelijk :P
vergis je niet in hoeveel invloed geluid heeft in spellen en het algemene pc gebruik (youtube ed), ben nu zelf een jaartje of 2 van normale pc setjes naar een echte 5.1 set met dikke subwoofer en dat merk je wel bij spellen. bij battlefield wordt je bang van de kogels en ontploffingen om je heen. heb dan wel de luxe dat ik het gewoon dag en nacht vol open kan zetten :)

Nukezone FTW

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je zit inderdaad wel heel erg dik in je HDD GB (maar ja, sommige mensen zijn onverzadigbaar als het aankomt op "pikante" filmpjes, dat is de enige reden die ik kan bedenken om zoveel GB te hebben :X )

Daarnaast zit je krap in je SSD GB. Misschien kan je overwegen naar een 500 of 750 GB SSD te gaan. Het is gewoon erg luxe om alles van je ssd te runnen, en niet de hele tijd moet gaan bedenken of je het nu op je ssd of op een van de andere hdd kwijt wil.

Het is verder een mooie build, maar ik zou wat besparen op moederbord en grafische kaart. Die laatste is nu overkill, en de gedachte dat die dan meer future proof is gaat wellicht niet op.

Als je nu bijv voor een 280X gaat zit je voor nu goed. Over 2 jaar verkoop je die voor de helft, legt daar de nu bespaarde 150 euro bij en je koopt daarvoor dan weer een beest van een kaart. Dan ben je zeker weer topend, terwijl de GTX780 tegen die tijd echt niet meer top-end is.

• knarfi2
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-09-2025
Er zit inderdaad geen HDMI in je kast. Je videokaart en moederbord zullen achter uitkomen en daar kan je dus je HDMI op aansluiten, ik zou je beeldscherm wel op de HDMI van de videokaart aansluiten omdat je anders alsnog gamed op je moederbord :p

Verwijderd

Topicstarter
Met jullie advies kom ik nu hier op:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 69,90€ 69,90
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 349,-€ 349,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,53€ 46,53
1Samsung 840 EVO 500GB€ 216,92€ 216,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.068,14

Toch maar 1 TB, ging meer voor de 2TB omdat het qua prijs niet veel meer is voor het dubbele aantal gbs. Zit nu met mijn laptop op 2TB die over is aan ruimte die ik zelfs niet met mijn 'pikante' filmpjes kan vullen:)
SSD verdubbeld naar 500. Dit lijkt me voorlopig wel genoeg, kan altijd later nog mijn opslag uitbreiden?

@Powrskin Logitech setje klinkt inderdaad niet heel goed ;) Dat Dell setje is volgens mij een 5.1 mms 5650. Kan er nu niet bij om dat te checken maar als ik de plaatjes bekijk zie ik niks anders dat er op lijkt. Maargoed als die niet werkt wordt de volgende stap een nieuw geluidssetje kopen :)

Verder had ik nog geen monitor omdat ik er niet uitkwam. Lijkt me dat ik minimaal 1080p ga maar ik weet niet of ik op iets hoger moet mikken. wil er zo'n 100-200 euro aan uitgeven maar dan kom ik waarschijnlijk niet heel ver.

Qua prijs zit ik nu wel ongeveer op wat ik wil. Hiermee kan ik voorlopig alles op high spelen? En moet ik nog kijken naar een betere koeler of de levensduur van mijn pc te verlengen? Volgens mij kom ik wel uit met mijn voeding wattage...

Bedankt voor jullie hulp!:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 09:42 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik zou gewoon voor de M500 gaan, zeker als je de 480/500GB versie neemt ;)
Bij grote file transfers zit je met die 840 EVO plotseling aan de snelheid van de gewone 840 doordat de SLC cache aan z'n limiet zit.

En de snelheid vd 480GB/960GB M500 is echt wel goed + je hebt "stroomverlies bescherming" bij de M500 ook + hij is wat goedkoper.
productreview: Crucial M500 2,5" 480GB review door Don Roberto
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/163082049/M500/AS%20SSD%20Beste%20score%20-%20kopie.png

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-03 13:20
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:40:
Met jullie advies kom ik nu hier op:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 69,90€ 69,90
1Samsung 840 EVO 500GB€ 216,92€ 216,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.068,14

Toch maar 1 TB, ging meer voor de 2TB omdat het qua prijs niet veel meer is voor het dubbele aantal gbs. Zit nu met mijn laptop op 2TB die over is aan ruimte die ik zelfs niet met mijn 'pikante' filmpjes kan vullen:)
SSD verdubbeld naar 500. Dit lijkt me voorlopig wel genoeg, kan altijd later nog mijn opslag uitbreiden?

@Powrskin Logitech setje klinkt inderdaad niet heel goed ;) Dat Dell setje is volgens mij een 5.1 mms 5650. Kan er nu niet bij om dat te checken maar als ik de plaatjes bekijk zie ik niks anders dat er op lijkt. Maargoed als die niet werkt wordt de volgende stap een nieuw geluidssetje kopen :)

Verder had ik nog geen monitor omdat ik er niet uitkwam. Lijkt me dat ik minimaal 1080p ga maar ik weet niet of ik op iets hoger moet mikken. wil er zo'n 100-200 euro aan uitgeven maar dan kom ik waarschijnlijk niet heel ver.

Qua prijs zit ik nu wel ongeveer op wat ik wil. Hiermee kan ik voorlopig alles op high spelen? En moet ik nog kijken naar een betere koeler of de levensduur van mijn pc te verlengen? Volgens mij kom ik wel uit met mijn voeding wattage...

Bedankt voor jullie hulp!:)
De stock-koeler is voldoende om je CPU koel te houden, je voeding is ook voldoende om alles draaiende te houden. Je videokaart is ook voldoende om alles op high/ultra te spelen op 1080p.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-03 22:36
Het sniper moederbord is op het moment slecht leverbaar (en waar 'ie leverbaar is heel duur). Dit goedkopere moederbord doet het net zo goed. Heeft een iets mindere audio chip, maar voor het geld dat je overhoud kun je er zelfs nog een interne audio kaart bij zetten:
pricewatch: ASRock B85 Pro4
pricewatch: Asus Xonar DG

Misschien ook om naar te kijken, een hele stille case die überdegelijk is:
pricewatch: Fractal Design Define Mini
pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black

Mini is ook groot zat eigenlijk. Moet je wel kleiner moederbord voor kiezen, maar de rest van de componenten passen er makkelijk in:
pricewatch: ASRock H81M-HDS

Zoals Batumulia zegt, kan je wel de stock koeler gebruiken, maar als je een beetje leuke stille pc wil zou ik gewoon voor de aftermarket koeler gaan (in dit geval die van Gelid).

[ Voor 0% gewijzigd door Sandert98 op 14-05-2014 09:56 . Reden: typfout ]

• SmokingCrop
  • Niet online
Oh, ik lees dat je nog een monitor nodig hebt. Met 100-200 euro geraak je al ver genoeg hoor!

Hierbij raadde ik vroeger altijd de Dell Ultrasharp series aan (U2312HM, U2412M etc), maar ondertussen heeft Dell al een beter model op de markt gebracht. Namelijk de volgende modellen:
pricewatch: Dell P2314H
(pricewatch: Dell P2414H)

Waarom ik deze monitoren aanraad?
  • Goed IPS paneel (mooie kleuren, goede kijkhoeken, beter in contrast dan vele andere IPS panelen, geen blacklight leakage)
  • Zeer lage input lag
  • Lagere prijs dan de Ultrasharp series, echter wel steeds 1920x1080 bij de grotere modellen.
  • Geweldig voor alle doelen (van gamen tot photoshop tot dagelijkste dingen tot ...)
  • Handige Features (Hoogte verstellen, 90° draaien, Tilt e.d.)
Lees (diagonaal) zeker eens deze uitstekende review:
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_p2414h.htm

Even een paar Quotes:
Flickering
"At all brightness settings the backlight output remains constant and is not cycled on and off at all. A Direct Current (DC) method is being used instead of PWM which is welcome. If users are worried about flicker or particularly susceptible to it, then you do not need to worry here."

Contrast
"The panel did excel in terms of black depth and contrast ratio for an IPS matrix, with a calibrated contrast ratio of 1010:1 measured.
For an IPS panel it was one of the best we have tested, out-performing some of Dell's other recent AH-IPS screens like the S2740L (691:1), U2413 (783:1) and U2713HM (869:1) for instance"

Brightness
"The brightness control gave us a very good range of adjustment."
-> Max. 267 cd/m2, Min. 53 cd/m2

IPS Glow
"On a black image there was a slight white glow from an angle which can be problematic on some IPS panels"
This wasn't actually too bad at all on this screen and in normal lighting conditions didn't seem to be a problem at all. The 'IPS glow' was quite minimal here which was pleasing.

BlackLight Leakage
"There was some slight leakage in the bottom left hand corners of the screen but nothing too severe, and certainly nothing you could spot during normal uses day to day."

input lag
The Dell P2414H showed an average total display lag of only 5.5ms during the initial tests. This lag was very low overall, equating to less than half a frame. We measured half the average G2G response time as 4.45ms and so we can estimate that the signal processing is approximately 1.05ms. This represents a very low lag and means the screen should be perfectly fine, even for fast FPS gaming.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Zmy0wBL443JJpYPKv5faWI7m/full.png

Grafiekje die de vergelijking CRT vs hedendaagse monitors toont
bron: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_p2414h.htm
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TQFGhFktPuNjkaiCswsFXodi/full.jpg
We have provided a comparison above against other models we have tested to give an indication between screens. Those shown with blue bars in the bottom half represent the total "display lag" as at the time of review we did not have access to an oscilloscope system to measure the response time element and provide an estimation of the signal processing. The screens tested more recently in the top half are split into two measurements which are based on our overall display lag tests (using SMTT) and half the average G2G response time, as measured by the oscilloscope. The response time is split from the overall display lag and shown on the graph as the green bar. From there, the signal processing (red bar) can be provided as a good estimation.

Verwijderd

Topicstarter
Goed,

Monitor ben ik dan over uit. Dell P2414H ziet er top uit!

SSD ga ik dan waarschijnlijk veranderen, de m500 scheelt weer iets in prijs. Of is er nog een reden om toch voor de Samsung te gaan? Een vriend heeft het nu ook over SSD's met pci slot... maar als ik dat even opzoek lijkt het mij dat dit geen voordeel heeft voor mij.

@Sandert98
Dat moederbord ziet er goed uit van asrock, maar als ik die in combinatie met de geluidskaart neem ben ik toch wel weer duurder uit? En volgens mij kan ik via bv azerty of alternate de sniper kopen voor 70 euro.
Of mis ik weer eens iets...

Dan de Fractal design Black Pearl R4: hij ziet er goed uit maar wat is het voordeel ten opzichte van de Coolermaster? Volgens mij presteert de coolermaster beter qua koeling en ietjes minder qua geluid. Enige voordeel is dan dat de kabels makkelijk op te ruimen zijn?

• Sandert98
Het klopt dat je duurder uit bent met het mobo + geluidskaart. De geluidskaart van het mobo van ASRock is ook prima hoor. Alleen een andere geluidskaart (bijvoorbeeld van Asus, Xonar DG) zal elke onboard overtreffen. Dan maakt het niet uit welke onboard je hebt. De Sniper is bijna niet leverbaar, bij Azerty tenminste. Je hebt inderdaad wel gelijk dat 'ie nu te koop is bij Alternate, maar voor hoe lang? Geen idee. En een goedkoper moederbord doet het net zo goed :) !
Koeling.. Tsja, je gaat niet overklokken. Dan zul je echt niets van het verschil gaan merken. Geluid zal inderdaad lager zijn, en het totale plaatje.. Het is een persoonlijke keuze, maar bij die Fractal Design vind ik dat je echt naar een luxe computer kijkt, een echte computer die ook 1,2K heeft gekost. Maar zoals ik al zei, t is persoonlijk :) .

Verwijderd

Topicstarter
Oke, je hebt me wel overtuigd :) En ik denk dat ik er wel uit ben, op de kast na.

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B85 Pro4€ 58,04€ 58,04
1Asus Xonar DG€ 21,96€ 21,96
1Dell P2414H€ 193,-€ 193,-
1Crucial M500 2,5" 480GB€ 187,95€ 187,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.242,27

Laatste opmerkingen?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Inclusief monitor slechs 50 euro over budget.
Goede SSD heb je nu ook.

Volgens mij een leuke bak.
Kan je niet voor de zekerheid in een winkel gaan kijken hoe die kast er in real life uitziet? (hint hint, maar ik heb waarschijnlijk gewoon andere smaak, dus daar moet je je niets van aantrekken).

• SmokingCrop
  • Niet online
je zou nog de haswell refresh kunnen nemen of omwel 0,1ghz minder te gaan en 10 euro goedkoper
of 0,1ghz meer en 5 euro duurder

pricewatch: Intel Core i5-4590 Boxed
pricewatch: Intel Core i5-4690 Boxed

• knarfi2
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik heb zelf wel de Gigabyte Sniper besteld bij Azerty, zolang ze hem op hun website hebben staan kan je hem kopen. Alleen je moet geduld hebben met de levering, maar daar is bij mij geen haast bij.

Verwijderd

Je zou ook naar dit moederbord kunnen kijken:
http://tweakers.net/price...g43-gaming/specificaties/

Heeft ook een goede geluidschip volgens mij. Dan zou je de geluidskaart kunnen weglaten.

Voor de rest mooi systeempje.

Edit: Ik zie nu trouwens dat die Asrock plus geluidskaart nog iets goedkoper is, maar je moet zelf maar even kijken wat je voorkeur is.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat de kast nog zo'n moelijke keuze kan zijn. :9 ik zal van de week nog wel even in de stad kijken naar kasten. Dan kan ik van het weekend al me nieuwe pctje aanschaffen :)

Ik kies toch voor de aparte geluidskaart/ moederbord keuze, dit lijkt me ook praktischer.
Ik zal alleen nog even de benchmarks bekijken van de i5 4590 en 4690

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie adviezen _/-\o_ _/-\o_

• SmokingCrop
  • Niet online
Weet wel dat de Fractal R4 geluidsdempend materiaal heeft aan de binnenkant :)
Geluid niet onderschatten, zeker niet bij idle.

Verwijderd

Topicstarter
Goed goed, ben vanmiddag langs de winkel geweest. Ze hadden helaas niet de Coolmaster staan maar ik ben overtuigd van de Fractal Design... ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B85 Pro4€ 60,43€ 60,43
1Asus Xonar DG€ 22,69€ 22,69
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 83,95€ 83,95
1Dell P2414H€ 193,-€ 193,-
1Crucial M500 2,5" 480GB€ 187,95€ 187,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.256,39

Laatste vraag:

Tijdens het berekenen van het wattage kwam ik met de processor en grafische kaart al uit op een max wattage van 300. Dat zou dus nog maar 220 overlaten voor de rest... Nou begrijp ik wel dat ik nu al de 2 grootverbruikers te pakken heb maar dan nog, wordt dit niet te krap? Las ook bijvoorbeeld dat het ideaal is om tussen de 70 en 80% van het maximaal verbruik te zitten. Dus tussen de 364-416 watt.

• Sandert98
Met 520 watt zit je helemaal goed hoor :) . De rest van de componenten gebruiken bijna geen wattage, dat komt helemaal goed! Je hebt een goede kwaliteit voeding, met goed certificaat. Daar zou ik me echt niet druk om maken :)
Goede keus van de case ^.^

Veel succes & plezier met assembleren :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Sandert98 op 14-05-2014 17:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt! laatste twijfel is weg, dit wordt hem 8)

Nogmaals iedereen bedankt voor de adviezen _/-\o_
Pagina: 1