Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-04 13:51
Hallo tweakers,

Ten eerste wil ik even kwijt dat ik tweakers nu al een tijdje gebruik en dat ik het een geweldig handige en interessante site vind, dus even een complimentje. :) Ik dacht dat ik misschien ook wel mijn eigen vraagje kon plaatsen...

Ik heb namelijk de volgende telefoon op het oog (De Elephone N8):
http://www.dx.com/p/eleph...i-fi-otg-gps-black-300196

Een grote octacore telefoon, ik heb wel eens wat dingen besteld op DX en Ebay maar dit waren vooral kleine dingetjes en dit is natuurlijk wat groter. Deze kleine dingetjes zijn erg goed bevallen maar ik ben een grote newbie als het gaat om import uit het buitenland, dus hier de volgende vragen:

1. De ene Website zegt dat dit een Samsung Galaxy Note 3 clone is en de andere zegt van niet omdat hij net wat andere afmetingen heeft en het Elephone logo op de achterkant, daarnaast lijkt de telefoon er erg veel op, op wat hardwareverschillen na. Ik heb gelezen dat de douane hier niet van houd en dat er zelfs boetes aan verbonden zitten, hoe groot is de kans dat de douane dit als een clone ziet?

2. Hoe groot is de kans dat de douane dit checkt? En wat zijn de exacte gevolgen naast de boete?

3. Is er een mogelijkheid om dit te omzeilen?

4. Wat vind jij van de telefoon? (Gezien de websitelinks) Of heb je deze telefoon, wil je dan een review delen?

5. Zou ik heb bestellen op DealExtreme of op BangGood? Het voordeel van DealExtreme is dat ik een flipcover er bij krijg en een batterij van 400mah meer, ook heb ik hier al wat besteld en ben ik tevreden over deze website. Het voordeel van BangGood is dat hij wat goedkoper is. Ik denk zelf DealExtreme omdat ik wel van wat accuduur houd, maar misschien hebben jullie een andere mening.

Verzendtijd maakt mij niet heel veel uit, ik moest ook lang wachten bij DealExtreme voor mijn kleine producten.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jvann schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:22:
1. Ik heb gelezen dat de douane hier niet van houd en dat er zelfs boetes aan verbonden zitten, hoe groot is de kans dat de douane dit als een clone ziet?
Dat zul je aan de douane moeten vragen.
2. Hoe groot is de kans dat de douane dit checkt? En wat zijn de exacte gevolgen naast de boete?
3. Is er een mogelijkheid om dit te omzeilen?
En dat is nou het soort vragen die we hier niet willen zien. Er wordt hier niet geholpen bij het ontduiken van invoerheffingen of andere belastingen.
4. Wat vind jij van de telefoon? (Gezien de websitelinks) Of heb je deze telefoon, wil je dan een review delen?
Dat is dus iets wat we ook niet willen zien. Reviews moet je zelf zoeken. Je kunt eventueel een topic openen in Mobile Aankoopadviesforum, maar ook daar wordt wel eigen inzet verwacht.
5. Zou ik heb bestellen op DealExtreme of op BangGood?
Een beslissing die je zelf moet nemen. We hebben [Ervaringen] Online shoppen in China waar je veel informatie kunt vinden, en een zoektocht daar moet je al veel informatie opleveren. Je kunt daar ook vragen stellen, maar ook dan verwachten we dat je eerst zelf op zoek bent gegaan.

Ik zie toch teveel dingen in de openingspost die niet passen binnen het beleid van dit forumdeel, vandaar dat ik hier een slotje aanhang :)

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 13-05-2014 23:21 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.