Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Zodra ik mijn tv aansluit aan mijn pc heb ik resolutie issues.
De tv is een full HD samsung en mijn pc monitor is ook een full hd samsung

Ook in de instellingen in windows (8.1) worden beide schermen met de resolutie 1920*1080 herkend, wat dus goed is.
Echter ziet mijn gecloned scherm er momenteel zo uit
https://db.tt/zgQqxhQg

Als ik het scherm extend ziet het er zo uit
https://dl.dropboxusercontent.com/u/43234511/extended1.png (links is monitor, rechts is tv, waar er weer "ingezoomd" wordt op het scherm terwijl de resolutie wel hetzelfde is of zou moeten zijn, volgens de instellingen althans)

Om een of andere reden downscalet hij de vensters, maar mijn startbalk is wel full HD en games zijn ook gewoon scherp.
De tv is echt wel full HD (anders zagen mijn icoontjes er niet scherp uit) maar ik snap dus niet waarom hij mijn browser zo groot zet (is ook niet niet ingezoomd ofzo).

Iemand een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
ik heb een iets ander probleem gehad maar ook pc>tv , check even alle instellingen van je tv. bij mij was er een pc mode . En in het controlecenter van mijn gpu moest ik mijn hdmi scherm down/up- scalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

dit lijkt me niet downscalen, maar dat het ene scherm een hogere DPI instelling heeft dan de andere. Windows (slim) detecteerd het als een TV en probeert een 15ft UI te presenteren. Ik zal bij de windows DPI instellingen kijken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Windows doet idd iets slims. Ga maar eens proberen om op je monitor wat te lezen op een afstand die je op de bank van de TV zit. Gaat je niet lukken zonder erg in te zoomen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wil dat ie gewoon zonder foefjes mijn monitor naar mijn tv kopieert.
Wat hij nu doet is het beeld op mijn tv groter maken ja (of indien clone het "zwakste" scherm nemen waardoor het op mijn monitor ruk uitziet) maar ik heb liever dat ie gewoon de full hd resolutie aanhoudt.

Windows weet toch niet hoe kort of ver ik van mijn televisie zit? Of hoe groot deze is?

TV staat op pc modus ja, dat zorgt ervoor dat de randjes niet buiten beeld vallen :) dat werkt handig. Het is inderdaad een trukje van windows heb ik de indruk, maar ik wil dat trukje ook kunnen uitzetten en dat vind ik nergens terug.

Toegegeven, voor de leesbaarheid is het inderdaad prima :) ik dacht eerlijk gezegd dat er iets mis was maar in ieder geval leuk om te lezen dat het normaal gedrag is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Hij herkent wel degelijk dat het een TV is, en van veel schermen wordt de grootte meegestuurd via EDID, waardoor een inschatting gemaakt kan worden. Sinds Windows 7 is het al vrij soepel met highDPI schermen (15,6" scherm met 1920*1080 resolutie default naar 120dpi ipv 96), maar met Windows 8 is dit helemaal flexibel, en kun je dit zelfs zonder relog/reboot en per monitor instellen. 8.1 is hier zelfs NOG verder mee gegaan met volle UI scaling (gezien de "retina" hype nu...)

Nogmaals: kijk eens bij je DPI instellingen.

En lees dit door:
http://blogs.windows.com/...scaling-enhancements.aspx

Het is eigenlijk een geweldig slim concept!

[ Voor 7% gewijzigd door Umbrah op 13-05-2014 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, zaken die elders op GoT besproken worden horen daar thuis. Je probleem gaat over videokaarten & beeldschermen, daarvoor hebben we Videokaarten & Beeldschermen :z

Move OH -> VB

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1