Update probleem[W8.1]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:56

Hegeman

Weet van alles wat

Topicstarter
Hallo,

Sinds een half jaar heb ik een laptop gekocht die standaard Windows 8 geïnstalleerd had. Ben zelf wel redelijk bekend met Windows 7.
Na een tijdje moest ik de update doen naar Windows 8.1, update verliep soepel en niet echt grote problemen ondervonden.
Nadat ik afgelopen weekend las van de deadline van Microsoft om Windows 8.1 te updaten naar 'update 1', ben ik gelijk aan de slag gegaan.
Ook omdat wanneer je deze update niet op tijd installeert je in de toekomst ook geen ondersteuning zult ontvangen(je weet maar nooit).

En dit is het punt waar de problemen ontstonden, eerst meerdere keren geprobeerd te updaten via de normale manier(Windows update).
Dit werkte niet en de update wordt nu 7x als mislukt weer gegeven in Windows update.
Alternatieve manier geprobeerd, updates van internet afgehaald en deze proberen te installeren.
Geprobeerd via de volgorde die op internet stond aangegeven maar wederom mislukt.

Tevens door de deadline die Microsoft stelt, ben ik nu toch wel benieuwd wat de manier voor deze laptop is.
Specificaties:
Acer V3-571G
Windows 8.1 (9.3.9600.16452)
Intel Core i5-3230M
6GB RAM
nVIDIA GeForce 710M

Met vriendelijke groet,
Jelle Hegeman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit werkte niet en de update wordt nu 7x als mislukt weer gegeven in Windows update.
Met welke foutcode?

Bij een 64 bit versie van Win8.1 was dit de oplossing;

In een elevated command prompt (dus cmd als administrator uitvoeren)
code:
1
2
3
4
5
dism /online /remove-package /packagename:Package_for_KB2919355~31bf3856ad364e35~amd64~~6.3.1.14

dism /online /Cleanup-image /Restorehealth

dism /online /cleanup-image /startcomponentcleanup

Herstarten tussen bovenstaande commando's is aan te bevelen.

Daarna Windows Update opnieuw laten zoeken naar updates en ineens werd KB2919355 succesvol geïnstalleerd. (Op een laptop met Intel CPU, dus waarom ie een amd64 package downloadde... :? )

Bron: http://answers.microsoft....5a-4bd4-b340-d2ce9c75919d

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Topicstarter
Hallo Fridgeman,

Ten eerste bedankt voor je reactie op dit topic.
De foutcodes die bij alle updates staan zijn: 80073712.

De oplossing geprobeerd, maar zonder succes.
De codes zoals gegeven ingevoerd, maar het de command is niet bekend.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/33kxe0n.jpg

Het programma geeft zelf wel een lijst met beschikbare commands weer, zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/kamotv.jpg
Misschien via /delete-image of /cleanup-Wim ??

Met vriendelijke groet,
Jelle Hegeman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:08
Je hebt alles aan elkaar vast getypt, namelijk dism/online/remove-package enz.

Je moet alles scheiden met spaties, anders herkent hij het niet. Dus dism /online /remove-package en zo verder. Zo staat het ook in de post van fridgeman :)

Met spaties herkent hij dism/online/remove-package als 1 commando, terwijl het eigenlijk losse commando's zijn. Zonder spaties zou het moeten werken.

[ Voor 24% gewijzigd door ChokingHazard op 14-05-2014 10:11 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Topicstarter
Aha, daar zat de fout, maar het geeft helaas nog steeds niet de juiste uitwerking.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/1zn0is6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:08
Heb je /packagename:Package_for_KB2919355~31bf3856ad364e35~amd64~~6.3.1.14 overgetypt of gekopieërd en geplakt? In jouw screenshot staat namelijk ~amd~~6.3.1.14 i.p.v. ~amd64~~6.3.1.14.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Topicstarter
Inderdaad verkeerd getypt, my bad.
Maar met of zonder 64 het maakt totaal geen verschil, krijg nog steeds dezelfde fout code en melding te zien.
Iemand nog een andere baanbrekende oplossing!? Of zal ik maar moeten accepteren dat Windows 8.1 update 1 op mijn computer niet welkom is?
Pagina: 1