Hallo allemaal!
Nu heb ik "alle" ervaring met Windows en diverse merken, maar goed graag wil ik jullie meningen / ervaringen weten.
Zelf heb ik een desktop (zelfbouw).
In dit verhaal gaat het om mijn vriendin, zij heeft als hobby fotograferen.
Ze bewerkt nu veel van haar stuff op mijn PC (SSD, snelle CPU en natuurlijk een aardige VGA-kaart).
Nu ze vaker bezig is willen we een laptop aanschaffen alleen weten we niet goed welke..
Word het een MacBook (pro/retina) of toch een Windows based laptop.. Wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen..
We hebben beide een iphone 5 en een Ipad air daar zijn we super te vreden over maar goed.. Window is natuurlijk vertrouwd maar OSX Kunnen we leren denk ik dan..
Ze zal voornamelijk lightroom en photoshop CS6 gebruiken.
Kunnen jullie advies geven en/of ervaringen delen? En ook bijvoorbeeld specs do's en dont's ?
Lag verhaal in het kort, belangrijk is:
-snelheid (lekker vlot)
-gebruikers gemak
-mooi "HD" scherm
-niet kleiner dan 13" liefst zelfs 15"
We horen het graag!
P.s prijs is niet van toepassing. Het hoef niet perse zo goedkoop mogelijk of wat dan ook.
Nu heb ik "alle" ervaring met Windows en diverse merken, maar goed graag wil ik jullie meningen / ervaringen weten.
Zelf heb ik een desktop (zelfbouw).
In dit verhaal gaat het om mijn vriendin, zij heeft als hobby fotograferen.
Ze bewerkt nu veel van haar stuff op mijn PC (SSD, snelle CPU en natuurlijk een aardige VGA-kaart).
Nu ze vaker bezig is willen we een laptop aanschaffen alleen weten we niet goed welke..
Word het een MacBook (pro/retina) of toch een Windows based laptop.. Wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen..
We hebben beide een iphone 5 en een Ipad air daar zijn we super te vreden over maar goed.. Window is natuurlijk vertrouwd maar OSX Kunnen we leren denk ik dan..
Ze zal voornamelijk lightroom en photoshop CS6 gebruiken.
Kunnen jullie advies geven en/of ervaringen delen? En ook bijvoorbeeld specs do's en dont's ?
Lag verhaal in het kort, belangrijk is:
-snelheid (lekker vlot)
-gebruikers gemak
-mooi "HD" scherm
-niet kleiner dan 13" liefst zelfs 15"
We horen het graag!
P.s prijs is niet van toepassing. Het hoef niet perse zo goedkoop mogelijk of wat dan ook.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2014 21:56 . Reden: Typ O ]