Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
In mijn zoektocht naar een Chinese smartphone zijn er nog twee kandidaten overgebleven: de Nubia z5s en de Xiaomi Mi-3. Beide voldoen aan mijn eisen (Snapdragon chip, max. 5" scherm, 3G en bij voorkeur 2gb RAM), maar ik kan van beide telefoons helaas weinig Nederlandse ervaringen vinden. Vandaar hier even een poging.

De telefoons lijken qua specs erg op elkaar, maar toch zijn er een paar verschillen.

Pro's z5s:
- afmetingen (138 x 69 x 7.6 mm vs. 144 x 74 x 8.1 mm)
- gewicht (126 vs. 145gr)
- 4G LTE (al weet ik niet of je daar hier veel aan hebt)

Pro's Mi-3:
- Batterijcapaciteit (2300 vs. 3050 mAh, al zegt dat niet altijd wat over de duur)
- Design (kwestie van smaak)
- NFC
- Prijs (scheelt maar twee tientjes, maar toch...)

En dan is er nog MIUI, waarvan ik niet weet of het nu een voordeel of nadeel is, ik lees er wisselende reacties over.

Ik weet dat de waarschijnlijk superieure Mi-3S binnenkort uitkomt, maar gezien de rappe verkoop van de Mi-3 (uitverkocht binnen 2 minuten) denk ik niet dat die snel naar Nederland te halen is. Vandaar dat ik me beperk tot deze twee modellen.

Heeft er iemand ervaringen met één van beide toestellen?

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-11 18:16

two

MIUI is erg fijn als je het mij vraagt. Snelle ROM, overzichtelijkheid van iOS, maar de vrijheid van Android. Aanrader!

Ik was voor de Mi3 gegaan.

Signature