Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Klipsch HD Theater 500 en Denon AVR-X1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ga eind deze maand in me appartement, en ben op zoek naar een home cinema set.
Na het nodige hier gelezen te hebben ben ik er wel achter dat je beter zelf wat samen kan stellen.
Zal de set voornamelijk gaan gebruiken voor het kijken naar tv/films/series, en incidenteel ook voor muziek.
Wil niet hele grote zuilen hebben, maar dat past ook wel bij mijn gebruik (voornamelijk films/series).

Zat nu te denken aan:
- Denon AVR-X1000
- Boston Acoustics SoundWare S 5.1 (E449,-)

Kwam alleen zojuist op een dagaanbiedingssite de volgende luidsprekerset tegen:
- Klipsch HD Theater 500 (voor E299,-)

Ik weet dat het erg subjectief is welke luidsprekers iemand beter vindt, maar zou iemand mij toch een "algemeen" advies willen geven?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ja, probeer ze ergens te beluisteren en te vergelijken. :+

Verwijderd

Topicstarter
Reactie viel te verwachten. Doordat het een dagaanbieding (nog 3 uur) is gaat dat alleen wat lastig ;-).

Laat ik de vraag dan anders formuleren, zijn er op basis van specs redenen waarom deze combinatie niet geschikt/ideaal is? Lees over beide opties positieve verhalen aangaande de merken, vandaar de gedachte dat ik er niet snel een miskoop mee doe, delen jullie die mening?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik draai zelf met Klipsch op een Denon en dat klinkt prima.
Die aanbieding is prima, bij correct doet die zelfde set 500 euro. Bovendien meer vermogen dan de BA (al zegt dat niet zo heel veel) en Klipsch is meestal relatief makkelijk aan te sturen.
Daarnaast heeft de Klipsch een grotere center wat zeker bij films wel fijn is voor de stemmen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat is feedback waar ik wat aan heb, bedankt!
Zojuist besloten om de Klipsch te bestellen. Als het allemaal op zijn plek staat laat ik weten of het inderdaad bevalt.

Las dat er geen bekabeling bij zat, moet ik daarbij nog ergens aan denken of wijst dat zichzelf?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen bekabeling :? Ik zou eerst even wachten wat je krijgt. Als er idd geen kabels bijzitten, gewoon bij de bouwmarkt speakerkabel halen. Niet de dunste, maar ook zeker niet de dikste. Hoeft niet zoveel te kosten. Dit is geen high end setje dus een evt verschil ga je 99% zeker toch niet horen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

The Eagle schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 21:41:
Bovendien meer vermogen dan de BA (al zegt dat niet zo heel veel) en Klipsch is meestal relatief makkelijk aan te sturen.
Daarnaast heeft de Klipsch een grotere center wat zeker bij films wel fijn is voor de stemmen :)
Vermogen zegt helemaal niets. Als je dan toch op cijfers gaat kijken is de Boston Acoustics zelfs beter: 10" subwoofer ten opzichte van een 8" van de Klipsch en de satellieten van de Boston Acoustics doen mee vanaf 132 Hz waar de Klipsch 150 Hz doen. Units van de Boston Acoustics zijn ook groter waardoor dit zeker mogelijk is. Waar beide sets het dan ook vooral goed zullen doen op film en (veel) minder op muziek.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1