Video-Intercom voordeur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMES
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-04 06:39
Beste Tweakers,

Wij willen graag een goede Video Intercom of (IP)Camera voor bij de voordeur. Nu ben ik met mijn pa al een aantal keren wezen kijken bij de Praxis/Gamma maar de Intercoms zijn veel te groot voor aan de voordeur.

Dit product hebben we teruggebracht:
http://www.praxis.nl/badk...-deurbel-intercom/5251181

Reden:
* Camera is te groot (incl.behuizing). De behuizing erom heen is te groot, in principe hebben we het middenfront (camera) + aanbel knop nodig. Geluid is ook optioneel

Overigens was het display prima, en hebben we de apparatuur getest en voldeed naar onze verwachting prima. Het product was niet van een bepaald merk afkomstig, maar dat hoeft in principe ook niet.

Welke websites ik al heb bezocht:
- Marktplaats COOLBLUE - tweedekansje
- Light in The Box - Intercom
- GAMMA
"Elro VD71 video intercom flatline kleurscherm"
- PRAXIS

In het kort:

1. Persoon belt aan
2. Display licht op, via Intercom of eventueel Smartphone (ik verwacht dat dit duurder word in prijs)

Het is puur om te kijken wie er voor de deur staat, voor we open doen. We kunnen helaas niet in glas boren, anders hadden we simpelweg een Spion in de deur kunnen boren.

Het is de bedoeling dat de Camera links aan de voordeur komt te hangen. Display binnen word waarschijnlijk of in de gang opgehangen of in de woonkamer

Afbeelding 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/53725f9d32c7a/53725f9d32893-IMG_0066.thumb.jpg

Afbeelding 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/5372614825d5a/5372614825972-IMG_0064.thumb.jpg

Als je op afbeelding 2, kijkt zou je zeggen bouw links in het hout een camera in, maar probleem is wanneer er "iemand" aanbelt en net links voor de Voordeur staat, hem dus niet kan zien.

Ik hoor het graag, alle tips/tricks zijn welkom!

Zo niet dan houd het op ;)

Alvast vriendelijk bedankt,

Jamie

[ Voor 17% gewijzigd door AMES op 13-05-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De camera's hebben meestal wel een wat breder beeld, maar of je nog ziet wie er voor de deur staat als je de camera op het kozijn plaatst, geen idee. Kwam met googelen op 'intercom camera voordeur' o.a. deze tegen. In ieder geval smal genoeg, wel met draad.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMES
Hoi Basien,

Bedankt voor je reactie.

---

Wij hebben de Elro Intercom ook zien staan bij de Gamma, alleen deze is ook helaas niet geschikt, want deze hebben we uit kunnen testen bij de Gamma. We denken namelijk wanneer er Iemand aanbelt dat hij/zij buiten de camera valt. Ook al is de Intercom links aan het Kozijn geplaatst. Of kwestie van proberen..

Draad is op zich geen probleem. Ik zal mijn verzoek ook wijzigen, en de Elro vermelden.

In ieder geval bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:28
Wij hebben zelf deze. http://www.wehkamp.nl/Zoe...pp=192&Blocks=0&View=Grid

Alleen dan bij de gamma gehaald 3 weken geleden. Werkt echt perfect. Goed duidelijk beeld en spraak ook zeer goed te horen. En installatie is een fluitje van een cent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je kunt natuurlijk de camera onder een hoek op het kozijn monteren zodat deze richting het midden van de voordeur gericht is waar doorgaans het bezoek staat.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMES
Hoi Jan-man en Bastien,

Bedankt voor je/jullie reactie.
---
We gaan eens proberen of deze tussen de muur en deur schuin kan plaatsen. Dan zou het ideaal zijn en richt de camera altijd naar de persoon toe die aanbelt. Meestal zijn de bouwmarkten niet zo moeilijk wanneer een product niet aan de wensen voldoet, naar mijn idee.

Ik zag deze. Een mooie compacte camera. Eigenlijk precies zo iets zoek ik. Alleen lastig te verkrijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMES
of zoiets. Maar is de site betrouwbaar en zijn de producten van redelijke kwaliteit dat iemand weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien eens leuk voor je om te gaan kijken in de topics aangaande "action cam's". De nieuwere "GoPro" camera's en goedkope "China" varianten daarop kunnen beelden opnemen/weergeven middels een 170 graden hoek.

Aansluiten van dat spel op een permanente recorder/player is overigens ook mogelijk.......

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1