Simpel progje om elkaar files te verzenden

Pagina: 1
Acties:

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik en vriend willen graag vaak wat files naar elkaar sturen, maar wat is hier nou een geschikt programma voor, want we hebben geen zin om alles via dat :r MSN te doen. Weet iemand een geschikt programma hiervoor?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt het over IRC doen.. :) Of een FTP daemon draaien.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als een van de twee een FTP-servertje draait zou de ander daar naartoe kunnen uploaden en van kunnen downloaden. Dat staat dus gelijk aan verzenden en ontvangen :)

Als je ff in de search kijkt kun je er meer dan genoeg over vinden hoe je dat moet doen met programma's als G6 FTP of Serve-U.

Succes *D

Verwijderd

Via ICQ gaat dat simpel met de shell integratie. Daarnaast kun je het op je uploaden naar de ruimte die je hebt voor je website en elkaar een link sturen.

Voor grote bestanden zul je echt aan de FTP moeten...

Verwijderd

scp

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op zondag 10 juni 2001 21:39 schreef Zemanova het volgende:
scp
IETS meer info pls?

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 22:07 schreef poohbeer het volgende:

[..]

IETS meer info pls?
Een manier om via SSH http://www.openssh.org/ bestanden uit te wisselen. Je logt in op een bak met een sshd server, en klaar is klara. Het is tevens zeer veilig.

SSH installeer je onder debian http://www.debian.org/ door
code:
1
apt-get install ssh

in te typen, waarna de server gedownload wordt, geinstalleerd wordt en opgestart wordt. Hoe dat moet onder jou OS weet ik niet. >:)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 10 juni 2001 23:02 schreef Zemanova het volgende:
(Lang verhaal over SSH)
Dit is niet echt heel echt de makkelijkste optie volgens mij, ik kan me vergissen, maar zeker voor beginners is een FTP servertje (zoals G6 FTP of Serve-U) echt vele keren makkelijk.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:17

Epsilon

ik snap er idd geen zak van :P

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 19:43 schreef Negotiator het volgende:

Dit is niet echt heel echt de makkelijkste optie volgens mij, ik kan me vergissen, maar zeker voor beginners is een FTP servertje (zoals G6 FTP of Serve-U) echt vele keren makkelijk.
Ligt eraan. Een veilige ftp server is moeilijker op te zetten dan sshd.
Pagina: 1