Toon posts:

Goeie mediastreamers in nieuwe Samsung TV's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of er bij de nieuwe Samsung tv's van tegenwoordig goeie mediaspelers(of streamers, hoe noem je ze eigenlijk?) is ingebouwd?

Op dit moment woon ik nog bij me ouders thuis en heb ik op me slaapkamer een 6 jaar oude HDtv met daaronder een Mede8er MED600X3D waarmee ik al mijn 'VIDEO_TV' en .ISO films/series mee afspeel.

Nu heb ik een appartement gekocht en ga ik de volgende 2 tv's aanschaffen:
Woonkamer: http://www.kieskeurig.nl/led_tv/samsung/ue55f6500/1204790
Slaapkamer: http://www.kieskeurig.nl/led_tv/samsung/ue32f6200/1174460

Ik wil er eigenlijk geen verdere apparaten onder hebben. Vooral niet bij de tv in mijn slaapkamer. Dus bij deze de vraag: Hebben deze tv's dezelfde functies die mijn Mede8er MED600X3D ook hebben op mijn oude tv? (VIDEO_TS/.ISO/.mdv etc. afspelen)

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Wat ik begrepen heb is dat de samsung tv's geen Video_TS (.vob?) kunnen afspelen. Iso durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik gebruik zelf Plex om vanaf mijn server mijn samsung tv's te kunnen voorzien van films en series. Dat werkt hier hartstikke goed. Volgens mij ook voor Video_TS (al heb ik maar 1 film in dat formaat)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Naar mijn mening blijft het altijd behelpen met de ingebouwde mediaspelers. Die van Samsung hebben dan wel weer de beste reputatie wat ik zo links en rechts lees. Zelf zou ik altijd kiezen voor een htpc/mediaspeler omdat je daarmee altijd goed zit.

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik gebruik al jaren Mezzmo en heb eigenlijk nog nooit een bestand gehad dat mijn Samsung Mediaspeler niet wilde afspelen. Ook ondertiteling werkt prima. Je hebt daarvoor wel een PC nodig, vanaf een Synology bijvoorbeeld werkt dat geloof ik niet.

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Verwijderd

Topicstarter
LaZZ schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:04:
Ik gebruik al jaren Mezzmo en heb eigenlijk nog nooit een bestand gehad dat mijn Samsung Mediaspeler niet wilde afspelen. Ook ondertiteling werkt prima. Je hebt daarvoor wel een PC nodig, vanaf een Synology bijvoorbeeld werkt dat geloof ik niet.
Gaat Mezzmo via een USB ingang? Of moet je dan streamen via PC? Als ik namelijk savonds in bed lig, heb ik geen trek om mijn PC aan te zetten.

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Via het netwerk. Mijn PC draait 24u per dag dus is hier geen probleem.

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-01 13:16
Nee.

Wij hebben hier het topmodel (ES8000) welke de voorloper van de nieuwe generatie is maar ook hier werkt de ingebouwde mediaspeler erg beroerd. Het enige voordeel is dat je er apps op kunt zetten en daarmee ook Plex kunt downloaden welke op zich redelijk (maar traag) werkt. Voordeel van Plex is dat de subtitles (srt bestanden) ook gelijk fatsoenlijk werken.

Allshare daarentegen van Samsung zelf is een gedrocht van een programma, het werkt via uPNP dus de helft van de tijd ziet hij de DLNA servers niet eens en als hij dat wel doet dan stop hij soms zomaar met uitzenden halverwege de film. Het werkt misschien wel ok in een netwerkje waar niet te veel op zit (4 apparaten). Maar wanneer er meerdere apparaten op je netwerk draaien zoals bij ons thuis dan is het een ramp.
Pagina: 1