Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke Wireless bridge/AP kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste
Ben op zoek naar een goede wireless bridge (liefst eentje die ook kan werken als een AP) voor een vaste PC boven. De reden was dat de bovenste PC geen ondersteuning had voor wifi, incompatibilieit drivers draadloze netwerkkaart voor Win7. Momenteel ziet het netwerk er zo uit:
Beneden VDSL modem BBOX3 van Belgacom. Boven een DLINK DAP 1522 die fungeert als wireless bridge verbonden met router TP-Link TL-WR841N (waarop consoles/tablets/andere draadloze apparaten verbinding maken) Wie kan er mij iets aanraden dat niet al te duur is en relatief goed signaal/verbinding zorgt?

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Misschien is dit wat: pricewatch: TP-Link 300 Mbps AV500 Wi-Fi Powerline extender Starter Kit
Powerline adapter, plug je in je stopcontact en sluit er een ethernet kabel op aan.
De plaats waar je internet wilt (boven dus) plaats je de andere, deze heeft wifi ingebouwd, en heb je boven draadloos signaal. Ook mogelijk om de ethernet kabel uit de bovenste adapter te plaatsen.

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
Powerlines zijn geen optie aangezien deze niet werken bij ons (beneden naar boven). USB/PCI kaarten geen fan van vanwege de limieten op USB & drivers..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet duur, hoogste betrouwbaarheid en best geschikt voor vaste PC:

Afbeeldingslocatie: http://images02.olx-st.com/ui/15/63/80/1314669784_245206380_1-Pictures-of--CAT-5e-and-CAT-6-Network-cables-for-sale.png

Maar ervan uitgaande dat je dat echt niet wilt, geef anders in een tekening aan hoe alles nu is, want ik volg het even niet - een modem/router beneden die als AP fungeert, dan een AP boven die als bridge fungeert die bedraad op een router (met AP?) aangesloten is. En dan heb je nog een bridge nodig :?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
BBOX3 = modemrouter die ook wifi uitzendt deze staat beneden en boven heb ik dan een dap 1522 staan die fungeert als bridge met 4 LAN poorten, 1 LAN aangesloten op de de router die een apart netwerk vormt, deze is niet ingesteld als AP. Dus wil ik terug een wireless bridge naast de vaste PC zetten die dan via een LAN poort aangesloten wordt op de netwerkkaart van de vaste PC gezien die geen wifi heeft. Een Wireless bridge/AP inéén is handig voor later als er nog iets verandert wordt of router/bridge stukgaat. Momenteel loopt er nu een UTP kabel van de router naar de PC over de grond tussen de deuren en dat is geen zicht natuurlijk... UTP kabels trekken door de muren ook niet..

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Hoe zo werken die niet? Als ik vragen mag?

Anders gewoon kabel trekken en switchen kopen...
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:43:
Powerlines zijn geen optie aangezien deze niet werken bij ons (beneden naar boven). USB/PCI kaarten geen fan van vanwege de limieten op USB & drivers..

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die werken hier niet mijn broer heeft vroeger lang geleden 2 verschillende merken geprobeerd die werkten niet, waarom weet ik niet precies zal iets te maken hebben met uitvoering van de elektriciteit zeker.. En zoals ik al zei is kabels trekken geen optie. Ik zoek dus gewoon een wireless bridge/ap (zoals de dap 1522) die je kunt instellen als access point of als een bridge.. Die verbindt ik dan draadloos als bridge met de router en zo is er een draadloze verbinding. Is toch basis netwerken.. Ik zoek een heel goede niet al te duur en relatief betrouwbaar..

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:50

3DDude

I void warranty's

Je moet ook twee van hetzelfde merk kopen van powerlines ;).

There I fixed it for you :)

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik bedoelde was dus 2x2 verschillende merken.

Prijs/kwaliteit beste wireless bridge mensen? Extra's zoals PoE/AP functie/Meerder lanports zijn leuk.. Liefst niet te duur en < ~€50

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Heb helaas niet echt verstand van bridges... Acces points wel een beetje, maar die moet je ook via kabel aansluiten op de router en een andere locatie geven maar dat was geen optie...

Hopelijk vind je een oplossing, succes!

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
Hier is het netwerk hier uitziet.Boven / Beneden.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/f08abo.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2014 22:00 ]

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-11 21:01
Een bridge is bedoeld om lange afstanden te overbruggen. Niet om door een gebouw heen te stralen (omdat hij in princiepe dezelfde straling gebruikt - al dan niet gebundeld).
Vandaar is het advies inderdaad om gewoon een kabel te trekken.

Alternatief kun je op een plek met weinig demping (buiten om?) proberen om een bridge setup te plaatsen. Kijk hiervoor naar DD-WRT geschikte routertjes. De oude WRT54GL v1-v5 (uit mijn hoofd) werken hier prima op. Maar of je die nog kunt krijgen...

Punt blijft echter: een bridge heeft ook LoS nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Daarom dat kabels niet gebruikt worden aangezien er geen mogelijkheid is anders wat dit wel gedaan.. Wi-Fi is niet krachtig genoeg om boven een stabiele/snelle snelheid te halen. Veel andere opties zijn er niet. Repeaters zijn imo niks waard.. Voor LoS tja kunt moeilijk gaten door muren / plafond boren :'). Maar het werkt hier degelijk. Van 5Mbps boven op Wifi BBOX3 vs wifi router 28Mbps

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2014 22:30 ]

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-11 21:01
Een bridge is in feite niets anders dan modempje die wifi uitzend/ontvangt. Als je zegt dat het wifi signaal niet door de muren komt, hoe moet die bridge werken dan? Misschien hang je ze bij een raam en hoop je op genoeg reflectie dat het boven ergens aankomt... Ubiquiti heeft mooi spul (maar duurder) - bijv. nano station of een pico station http://www.ubnt.com/nanostation.

Als je cheap wil ga dan hier op af: http://www.flashrouters.c...wrt-open-source-firmware/

En dit voor de config: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Wireless_Bridge

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Ik vind het vreemd dat die powerlines niet werken, dit zou moeten werken, ook al gaat dit over verschillende groepen.

Wat betreft kabels trekken, kan je niet door de PVC van het stopcontact ergens heen? Met een trekveer kan je dit makkelijk doen. En dan achteraf pas de connector op de kabel zetten o.i.d. is dat een idee? Of kan dat ook niet? Gaatje boren eventueel? Of een handy men in de buurt advies vragen

[ Voor 5% gewijzigd door mirno op 13-05-2014 22:37 ]

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
@rzrback Die bridge doet wat het moet doen, zien dat ik boven internet heb die vervolgens aan een router is gekoppeld waar iedere ander draadloze apparaat ook internet heeft. Wat is daar zo moeilijk aan of hoe ik het gebruik. Zien jullie niet goed of doen jullie er om? Als ik een 2de bridge aan die vaste PC hang dan zal die ook internet hebben wat imo beter is als een usb stick of PCI wifi kaart. Niets dan miserie als je later verandert van OS....... Je weet toch dat die bridge het signaal oppikt van wifi die op een optimale locatie staat net boven de bbox3 en de verdieping.. Waarom zou dat nu niet deftig werken?

Die bridge in zelde kamer als de BBOX3 werkt perfect voor TV decoder kan perfect HD kijken.
De bridge+wifi router boven idem perfect internet en beter dan de BBOX3 wifi.

Ik weet ook wel dat kabels beter zijn _als dit niet kan_ dan gaat het niet. Uitvinding Wifi/AP/Bridges...

Verwijderd

De wifi-bridges van Belgacom zouden prima voldoen lijkt me. Op je router zet je een wifibridge in AP mode en aan je pc koppel je er eentje in clientmode. Set van 2 kost zo'n 80 euro in de belgacomwinkel.
Pagina: 1