Toon posts:

De keuze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn merken topic over gf2gts
[topic=156211]

Ben ik er bijna zeker van de Gainward CardExpert GeForce2 64MB (400) (goldensample) FL 599,- aan te schaffen.

Aangezien 600,- zeg maar nog steeds geen kattepis is ;) wil ik wel de beste keuze maken. Aangezien deze kaart 600,- is heb ik als geldlimiet ongeveer 600,- gepakt, meer wil ik gewoon niet aan een videokaart besteden.

Ik ben de pricewatch een langs gelopen en heb een aantal kaarten uitgekozen waar ik nu mijn defintieve keuze uit wil maken. De volgende kandidaten en ik hoop dat jullie kunnen zeggen wie mijn nieuwe vriend gaat worden:

Gainward CardExpert GeForce2 64MB (400) FL 599,-
Hercules 3D Prophet II TV-Out (Retail) FL 609,-
Elsa Gladiac GeForce2 TV-In/Out (Retail) FL 609,-
Noname GeForce2 Pro 64MB TV-Out FL 559,-
MSI 8815 GeForce2 Pro 64MB TV-Out FL 486,-
Leadtek GeForce2 Pro 64MB TV-Out (Retail) FL 465,-

In de search staan een aantal van deze topics, maar de prijzen zijn inmiddels omlaag gegaan en meer uiteenlopend geworden, daarom...

Alvast weer bedankt

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

Elsa heeft geloog ik mooiste kwaliteid.
toch ???

maar als je nu nog ff doorspeerd voor een asus heb je helemaal een FLEX kaartje

tja sorry ben assus freak :)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:45

Klippy

Still Game

Op zondag 10 juni 2001 02:03 schreef Jeff_P het volgende:
Elsa heeft geloog ik mooiste kwaliteid.
toch ???

maar als je nu nog ff doorspeerd voor een asus heb je helemaal een FLEX kaartje

tja sorry ben assus freak :)
Ja Asus roelt wel ja, zeker op videokaarten gebied!
Maar dat is mijn persoonlijke menig maar ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Maar Asus is weer een tikkie duurder (8>

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

50 piekies BOEIE mischien 100 NOU EN :):):)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je denkt niet over een Radeon? Dat zijn ook hele lekkere kaartekes, kan ik uit ervaring vertellen :9

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 10:28 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Je denkt niet over een Radeon? Dat zijn ook hele lekkere kaartekes, kan ik uit ervaring vertellen :9
Ja ik heb er heel lang over getwijfeld en ik stond ook op het punt deze te kopen. Maar ik denk dat ik toch voor de Geforce ga omdat ik tevreden ben over Nvidia.

Is er ook iemand die mij een ander ipv asus adviseerd ;)
Stabiliteit, snelheid en duurzaamheid zijn uiteraard de belangrijkste punten.

Verwijderd

Als je nou ff een paar maanden wacht, heb je een Geforce3 voor die prijs.........

• Cubix
  • Niet online
Op zondag 10 juni 2001 11:47 schreef PeepPeep het volgende:
Als je nou ff een paar maanden wacht, heb je een Geforce3 voor die prijs.........
Ja, en als je DAN weer een paar maandjes wacht heb je een GeForce 3 Ultra voor die prijs!

Waarschijnlijk heeft funksngrooves al een paar maanden gewacht. Dom geklets...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb die Noname GF2 pro en ik ben er erg blij mee.. de 2d beeldkwaliteit is beter dan dat van mn Hercules MX en hij is ook nog aardig over te clocken (bij mij dan...) :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veeld goeds gelezen over de gainward, daarom is het bijna zeker dat ik die pak (ik heb gelezen dat ie en stabiel en snelst is van de geforce2gts 'gewoon' serie, alleen....

Ik heb hercules niet bijgehouden, maar die mx van hun schopte kont. Daarom een kleine twijfel richting hercules...
Hercules 3D Prophet II TV-Out (Retail) FL 609,-

Elsa weet ik gewoon niks van, wel weet ik dat dit een goed a merk is, daarom mijn twijfels richting elsa
Elsa Gladiac GeForce2 TV-In/Out (Retail) FL 609,-

Kleine kanshebber aangezien ik echt voor een bekend goed snel merk wil gaan, ik heb hem er tussen gezet omdat men er misschien heel tevreden over is, dus ik dacht misschien overtuigt iemand mij hier wel mee.
Noname GeForce2 Pro 64MB TV-Out FL 559,-

Ik heb nu een MSI geforce2mx, doet het prima, stabiel, geen flikkeringen zoals ik bij sommige mensen hoor. Ik kan op ut na eigenlijk alles vlotjes spelen. Toch weet ik dat MSI niet altijd de snelste is daarom mijn twijfels hierover, wel lekker gerpijsd!
MSI 8815 GeForce2 Pro 64MB TV-Out FL 486,-

Van leadtek weet ik h-e-l-m-a-a-l niks, maar er staat pro (zal wel)er staat retail, heeft tv-out en is leuk geprijsd....
Leadtek GeForce2 Pro 64MB TV-Out (Retail) FL 465,-

Jongens ik weet het echt niet.
Ik heb ook die 3dmark2001 bench gekeken en daar kan ik ook niet daverend veel info uit halen :?

Verwijderd

Topicstarter
plz mensen ik moet het vandaag of morgen weten...

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Leadtek zijn perfecte kaartjes, dus gezien de prijs zou ik dat zeker doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik toch voor de cardexpert ga (eigenwijs he :) ), maar ik heb gisterennacht de hele nacht door gezocht en uit verschillende testen die ik gezien heb is de gainward(400) het snelst van allemaal.
(van degene die boven staan).
Als tweede vaak de elsa gladiac.

Ik heb nog een kleine twijfel omdat ik misschien ook voor de fun zo'n 3d bril van elsa aan wil schaffen. Maar ik weet niet wat de refreshrate van mijn 19"ctx is. (effe zoeken :) )

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Het zal echt niet zoveel uitmaken joh, die kaarten zijn allemaal gebasseerd op het reference design (zoals bij bijna alle nVidia kaarten) dus het komt alleen aan op de prijs, eventueel uiterlijk en meegeleverde spullen. De prijs van die MSI Pro klopt trouwens niet, das de prijs van de normale GTS die je daar hebt staan.

Ik zag dit trouwens staan op de Leadtek site:
De GeForce2 PRO is nu uitgereid en, als enige in zijn soort, nu uitgerust met 32Mb of 64Mb 5.5ns DDR (double data rate) geheugen
Whahaa derest heeft idd 5ns seconde .. wat een nepperds :D .

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag dit trouwens staan op de Leadtek site:
[..]
LOL :)

Wat ik dus had gelezen (en uiteraard kan ik het mis hebben) is dat de zeg maar bottleneck van de geforce2GTS het geheugen is.. en dit loopt bij gainward op 400 (ofziets) voor de rest weet de gainward site mijn niks te vertellen over ns-en per sec etc etc. Voor elsa geld hetzelfde.

Maar ik wil wel iets vooruitgaan mbt de Geforce2mx die ik nu heb.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet btw ook het verschil niet tussen pro en gewoon en wat goldensample in hemelsnaam in houd

• Bomberman
Op maandag 11 juni 2001 23:02 schreef funksngrooves het volgende:
ik weet btw ook het verschil niet tussen pro en gewoon en wat goldensample in hemelsnaam in houd
Toevallig dat ik in dit topic vandaag het antwoord op je Golden Sample vraag heb gezet:
To be honest I do not quite understand why this card is called "Golden Sample": It has the same type and speed of memory (5 ns EliteMT) that we find on other GeForce 2 GTS Pro cards as well. The Guillemot 3D Prophet 2 GTS Pro for instance uses the exact same memory. As far as I can see the "Golden Sample" name is used only because this card is faster than the normal GTS (333) cards. If CARDEXpert wants to be ranked among the top graphic card manufacturers they should be consistent using terms like these, otherwise consumers won't take them serious.
bron: FastGraphics.com

Over het nanoseconde van het geheugen, zover ik weet hebben alle Pro's muv de Leadtek dus 5ns geheugen. Het merk is altijd maar afwachten dus daar moet je je ook niet blind op staren. Het loopt ook altijd op 400MHz, ook bij de Golden Sample. Kies gewoon de mooiste uit zou ik zeggen ;) . Als ik er persoonlijk 1 zou moeten kiezen zou het bij mij gaan tussen de Elsa en de Gainward. Ik hoor wel eens verhalen van mensen dat Elsa GeForce kaarten goede 2D hebben ivm andere GeForce kaarten plus Elsa is een iets bekender merk dan Gainward. Voor mij de Elsa dus (die tien piek maakt ook niets uit natuurlijk).

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk heb je me overtuigd een Elsa te nemen (omdat ik er dus ook misschien voor de fun een Elsa 3d brilletje bij koop) maar ik moet even wachten tot morgen, want ik heb namelijk een DVD-speler bij Gistron gekocht en die is nu 2* kapot gegaan in 1 week, dus die hoef ik niet meer. 1e keer death on arrival 2e keer (nieuwe) dood na 2 dgn. Ik weet niet of ze aan geld terug doen (waarschijnlijk niet) en dan hoop ik dat ik die DVDspeler kan omruilen tegen een videokaart (dus gainward want elsa verkopen ze niet) want vertrouwen in die DVDspeler heb ik niet meer.

Bedankt voor je reactie, daar had ik echt wat aan! :) :)

• Bomberman
Ik wil je niet weer aan het twijfelen brengen :P maar ik realiseerde me zojuist dat de Elsa helemaal geen Pro is! Toch maar de Gainward dan zou ik zeggen ..

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
yep vandaag gesproken met gistron het word de gainward

Cheers m8!

Verwijderd

Ik overweeg ook de aanschaf van die Gainward GTS/400. Ik weet alleen niet op hoeveel nanoseconde (ns) het geheugen draait. In een test van Tom's Hardware spreken ze over 5ns (en een overclockmogelijkheid tot 471Mhz B-) ). In een andere test, die hier al eerder werd aangehaald zegt men dat het 6ns geheugen is.

Je hebt met Gistron gesproken, weet je dan ook het aantal ns van het geheugen? Of misschien heb je 'm al en kun je het even voor me bekijken.

Thanx
Pagina: 1