Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi voor desktop boven.

Pagina: 1
Acties:

• romancex3
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-09 21:25
Hallo,

Ik ben dus zelf mijn pc aan het bouwen, het probleem is internet. Ik kan altijd een kabel van onder naar boven laten lopen maar dat is echt geen zicht. Dus was ik aan het denken voor een wifi pci kaart. Ik heb altijd een laptop gehad, goed bereik, internet was zelfs sneller dan de pc onder. Dus heeft iemand een idee welke pci die even goed als mijn laptop gaat of zelfs nog beter?

Thanks in advance!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Hoeveel meter zit je er ongeveer vanaf? Ik heb mijn (ziggo) router beneden staan en recht daarboven is mijn computer-kamer. Heb daar gewoon een USB Wifi stick in m'n systeem gestopt en werkt als een trein :)

[ Voor 5% gewijzigd door kaos001 op 13-05-2014 19:16 ]

Soundcloud

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Voor een desktop gebruik ik het liefste een kabel; je hebt gegarandeerde verbindingskwaliteit. Als je de kabel netjes weg werkt in een kabelgootje dan is het visuele probleem opgelost.

• romancex3
Ik moet dan opnieuw een gaatje boren voor die kabel door de muur naar de trap te laten leiden. Dat zie ik niet zitten.

Ongeveer 20m

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
EricJH schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:29:
Voor een desktop gebruik ik het liefste een kabel; je hebt gegarandeerde verbindingskwaliteit. Als je de kabel netjes weg werkt in een kabelgootje dan is het visuele probleem opgelost.
Waarom eigenlijk? Ik zat voorheen ook altijd met een kabel, maar merk totaal geen verschil.
romancex3 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:32:
Ik moet dan opnieuw een gaatje boren voor die kabel door de muur naar de trap te laten leiden. Dat zie ik niet zitten.

Ongeveer 20m
Gewoon een stevige router neerzetten en een degelijke Wifi USB stick/pci-kaart en je bent klaar.
Beetje fatsoenlijk merk nemen en ik zie geen problemen.

[ Voor 34% gewijzigd door kaos001 op 13-05-2014 19:34 ]

Soundcloud

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
kaos- schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:33:
[...]

Waarom eigenlijk? Ik zat voorheen ook altijd met een kabel, maar merk totaal geen verschil.
Bij een desktop is kabel een serieuze optie daar het apparaat op een vaste plaats staat. Wireless is een gedeeld medium en de verbindingskwaliteit hangt daarmee af van diverse factoren.

Wat in gegeven situatie en bij onbekende eisen werkt is bij wireless geen goede voorspeller voor andere situaties en eisen.

• romancex3
Luister, ik snap wel wat je zegt, maar ik wil eerst proberen via wifi, kan naderhand altijd overgaan op kabel

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kaos- schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:15:
Hoeveel meter zit je er ongeveer vanaf? Ik heb mijn (ziggo) router beneden staan en recht daarboven is mijn computer-kamer. Heb daar gewoon een USB Wifi stick in m'n systeem gestopt en werkt als een trein :)
Hoeveel meter je er vanaf zit boeit bijzonder weinig, 802.11n kan prima 300m verder reiken. Over een open veld. Wat van belang is, is dus wat er allemaal tussenin zit.

Zitten er alleen houten vloeren, gipsplaat muren en hier en daar een tapijtje tussen, dan gaat het prima over 20m (mits er niet veel teveel interferentie is, wat met dat soort bouwmaterialen toch snel het geval is). Als er daarentegen gewapend beton, tegels of - nog erger - ondevloerisolatie onder laminaat ligt, dan ga je een uitdaging hebben. Daat gaat geen WiFi doorheen. Heb je tenminsten ook niet snel last van interferentie.

Toch sluit ik me aan bij de mensen die zeggen dat vaste PCs vaste verbindingen verdienen. Het is even eenmalig wat werk, maar daarna heb je er nooit meer omkijken naar. Komt bij dat Cat5E UTP goedkoper is dan willekeurig welk alternatief en dat je met beetje creativiteit (tip: gebruik loze leidingen, plinten, kasten, onderkant van traptreden etc. etc. etc.) niet eens in een rechte lijn hoeft te boren. WiFi *kan* goed werken, maar je hebt geen enkele garantie dat dat bij jou gaat werken en al werkt het prima dan kan het op enig moment als andere WiFi of non-WiFi interferentie optreedt instorten (denk aan een babyfoon of beveiligingscamera...).

Oslik blyat! Oslik!

• romancex3
Ok prima, bedankt voor alle reacties.

Ik ga dan toch beter via kabel werken. Ik zal wel een manier vinden zodat het weinig storend is voor degene die de trap op en af moet.

Verwijderd

Als je geen kabel kan regelen, zou ik een kaartje met 3 antenne's kopen. Die hebben een vrij goed bereik.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Al heb je niks aan dat bereik als het signaal er nieteens komt, of dat er een shitload aan interfentie is omdat je de wifi van het halve dorp in je huis hebt.

People as things, that’s where it starts.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Exact. Bereik is in binnenhuissituaties nooit een issue met Wifi, 802.11n kan rustig 300m aan met redelijke antenne. Dat je zolder niet haalt heeft daar niets mee te maken, puur met demping door vloeren, muren, isolatielagen etc.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1