Toon posts:

FPS drop opgelost 280x (AMD) processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kaart bleef FPS droppen (34 - 67 FPS), maar het is nu opgelost:
Nu draait mijn kaart 60 70 80 100+

AMD catalyst control center opstarten
ga naar energie
ga naar voeding
Zet de minimum schuif naar maximum, werkt bij mij fantastisch!!!!!!

Had nog wat drops naar 40 en soms 32, nu niet meer, nooit meer geel/rood -->
Nu draait mijn kaart 60 70 80 90+ .

in bf4 console
perfoverlay.drawfps 1

Ik hoop dat jullie er (ook) wat aan hebben. _/-\o_

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 09:52
Bedankt maar, snap er geen snars van. Waarom bleef die droppen? Onder welke omstandigheden enzovoort?(heb er zelf geen maar oke)

[ Voor 12% gewijzigd door Ferluci92 op 13-05-2014 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn CPU moet full loaded zijn en blijven om hoge FPS te behouden is mijn (voorzichtige) conclusie.

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 11:47

xAn52

Whatever...

Dan moet je toch eens zeggen waar je die opties hebt. Ik zie ze niet...

Verwijderd

Topicstarter
Amd catalyst control center...(14.4)

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-02 18:21
Screenshot?

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Topicstarter
Screenshot waarvan? Als je de catalyster download spreekt het vanzelf. Graag niet zomaar wat posten, dit is geen bezigheidstherapie.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:11
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:39:
Screenshot waarvan? Als je de catalyster download spreekt het vanzelf. Graag niet zomaar wat posten, dit is geen bezigheidstherapie. even lief doen :>
Blijkbaar niet, zie:
xAn52 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 21:50:
Dan moet je toch eens zeggen waar je die opties hebt. Ik zie ze niet...

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zal ff lief doen en ze posten.

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:41
precies de reden waarom ik CCC niet installeer een een Nvidia GPU heb XD

Maar mooi dat je een oplossing hebt gevonden wat wellicht ook kan helpen is in de energiebeheer van windows ook alles op hoge prestaties te zetten

[ Voor 51% gewijzigd door ocwil op 14-05-2014 09:49 ]

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Verwijderd

Topicstarter
Okee

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 09:55 ]

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:47

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

In feite ben je dan de kaart non-stop op boost aan het zetten, ten koste van de nodige watts, en mogelijk temperatuur. Misschien handig om dat ook in de gaten te houden, voor je straks de boel frituurt? (Ja dan valt het onder garantie, maar voorkomen schijnt beter te zijn dan genezen)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar zat ik ook al een beetje over in. Ik zet m alleen als ik ga gamen op deze stand. Ik ga binnenkort maar voor een i-processor kijken, maar die zorgt er toch ook voor dat de kaart 100% belast wordt? Trek ik een verkeerde conclusie als ik zeg dat intel het energie verbruik beter verdeelt?

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:47

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Processor heeft niks te maken met hoe zwaar je kaart belast wordt. Ik zou zeggen dat je even moet kijken welke programmas je GPU-temperatuur kunnen weergeven en dan kijken wat het effect is van je nieuwgevonden boost (ik heb geen NVidia en kan dus niks aanraden)... Zorgen voor goeie koeling (bekijk je kast eens van binnen, waar kan en gaat warme lucht heen?) scheelt ook zomaar 10-20 graden, en dan kun je opeens wel dit soort grappen uithalen.

ps, ik neem aan dat je met i-processor een iNummertje van Intel bedoelt? ;)

edit:
Ome Tom heeft er ook al een thread over, OC.net ook...

Komt allemaal op hetzelfde neer: meer verbruik, waardoor je GPU meer frames kan uitspugen, en dus je CPU harder aan het werk moet om de data ervoor te leveren.

[ Voor 29% gewijzigd door FreezeXJ op 14-05-2014 10:49 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ja idd dat i nummertje bedoel ik. Cpu heeft bij mij wel te maken met de belasting vd gpu. Doordat ik de ondergrens van de cpu verhoogd heb, tikt de gpu de 98% aan wat hiervoor max 73% was. De gpu staat niet continue op 98%, in windows op een paar % en in game 73% tot 98%. Hiervoor was dat 52% tot 73% in game. De gpu wordt dus niet continue geboost..

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
Ben je niet gewoon aan het overclocken door het schuifje bij 'voeding' op maximum te zetten? Als je rigoureus, en zonder beleid je voeding ineens gaat ophogen heb je grote kans dat je kaart er zometeen mee stopt (ik weet niet hoever CCC rekening houdt met veilige waardes). Je topic zegt heel weinig naar mijn mening.

Als het waar is wat ik hierboven zeg, moet je uitkijken dat mensen (vooral de wat minder bekwame op dit gebied) dit klakkeloos over gaan nemen en zo wellicht hun kaart ook frituren. Wellicht eerst wat meer onderzoeken, en een wat uitgebreidere TS maken voordat je mensen gaat aanraden om de voeding (voltages? Nogmaals, onbekend met CCC) omhoog te gooien.

[ Voor 14% gewijzigd door EG Mike op 14-05-2014 11:35 ]

Pagina: 1