Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik mijn oude HTC One X+ dit weekend heb gesloopt en geen zin heb om €160 te dokken voor reparatie, is het tijd voor een nieuw toestel.

Aangezien mijn abbonement nog ca. 1 jaar doorloopt ben ik op zoek naar een simlockvrije telefoon.

Ik zit op dit moment te twijfelen tussen de Moto G en de Nexus 5. Van wat ik heb gelezen hebben beide toestellen een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Bij de Moto heb ik wel slechte verhalen gehoord over de camera en het feit dat hij geen 4G ondersteund (gebruik ik nu nog niet, maar wil wel even door kunnen met een toestel. Over de Nexus hoorde ik wat wisselende verhalen over de accu.

Na wat gegoogle weet ik dat een Moto G 16gb (8 is me wat weinig) me ca. 180-200 euro gaat kosten en een Nexus 5 300-320.

Wat denken jullie? Of is er wellicht nog een betere derde optie?

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
160 euro voor reparatie is nog steeds de goedkoopste optie.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-11 23:31
Er is vandaag een Moto G-variant met 4G en microSD-slot aangekondigd, misschien is dat wat?

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Wat vind je belangrijk aan een telefoon?
En hoe gebruik je je telefoon?

| live and give like no one else |

Verwijderd

Topicstarter
Met een reparatie van €160 geef je absoluut gezien inderdaad het minste geld uit, maar hoewel het een high-end toestel is komt het toch alweer uit 2012. Ik heb het gevoel dat ik dan beter iets meer neer kan leggen voor een moderner toestel zodat ik er voorlopig weer mee voorruit kan.

Qua gebruik: voornamelijk internet, mail, whatsapp, Dropbox, etc. Geen hele gekke dingen. Kijk er ook graag series op als ik in de trein zit of game af en toe wat (maar geen games die extreem veel eisen). Belangrijk voor mij zijn voornamelijk de snelheid van de telefoon, accuduur en gebruiksgemak. Gebruik momenteel een oude Huawei U8950N-51 van mijn huisgenoot, en irriteer me al een beetje aan hoe langzaam dit ding is.

@MarcoC: dat klinkt interessant! Weet je toevallig vanaf welke datum hij waar te verkrijgen is?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 13:36 ]

• Dr_Luigi0
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-06-2015
Nexus 5 is high end, moto g is meer low end/midrange.
Met de Nexus krijg je dus veel meer maar hij is dan ook duurder.

Nexus is sneller, beter design (subjectief), betere camera, iets snellere updates. Ik zou de nexus nemen, is meer futureproof

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:25
pricewatch: Huawei Ascend G700 Zwart ? Al weet ik niet of die wel 4G kan.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik denk dat je op dit moment de beste deal doet door een Xperia SP te kopen. Kost nu 201€ en heeft behoorlijk goede specs. Betere dan de Moto G. pricewatch: Sony Xperia SP Zwart

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Waarom geen Moto X?

Met Moto G en X heb je een veel meer accu duur, en dat is het grote verschil.

Heb zelf de X genomen, geen moment spijt. Batt gaat prima 2 dagen mee bij gemiddeld tot veel gebruik, active display in combinatie met AMOLED scherm, ontneemt de behoefte vaak om te unlocken en levert een flinke besparing op de batt. Always listen mode komt ook goed van pas als je vaak in de auto zit, en de schud om camera te starten is ook handig. Prima mobieltje voor de prijs (vanaf 300+/-) Helaas zitten extra features niet in een G.

• MarcoC
Arthur-M. schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 17:58:
Ik denk dat je op dit moment de beste deal doet door een Xperia SP te kopen. Kost nu 201€ en heeft behoorlijk goede specs. Betere dan de Moto G. pricewatch: Sony Xperia SP Zwart
Geen KitKat helaas. Een telefoon kopen waarvan de software-ondersteuning al gestopt is... Sja, dan kan je beter je One X+ houden.
Port187 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:12:
Waarom geen Moto X?

Met Moto G en X heb je een veel meer accu duur, en dat is het grote verschil.

Heb zelf de X genomen, geen moment spijt. Batt gaat prima 2 dagen mee bij gemiddeld tot veel gebruik, active display in combinatie met AMOLED scherm, ontneemt de behoefte vaak om te unlocken en levert een flinke besparing op de batt. Always listen mode komt ook goed van pas als je vaak in de auto zit, en de schud om camera te starten is ook handig. Prima mobieltje voor de prijs (vanaf 300+/-) Helaas zitten extra features niet in een G.
Dan kan je net zo goed de Nexus 5 nemen :P .

[ Voor 41% gewijzigd door MarcoC op 14-05-2014 21:15 ]

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Mij lijkt de Moto X een uitstekende keuze. Lang niet iedereen heeft de pure rekenkracht van de N5 nodig. Dan is een telefoon als de Moto X juist fijn met de handige features en sensors!
Kijk ook eens naar de Oppo 7(A)

[ Voor 21% gewijzigd door digital_ownage op 14-05-2014 22:36 ]

• Port187
MarcoC schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 21:15:
[...]

Dan kan je net zo goed de Nexus 5 nemen :P .
Niet als je wilt dat je batt lang mee gaat.

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:18

two

4G moet je je niet aan vastklampen. Mijn persoonlijke ervaring is dat je met 3G ook snel zat internet hebt!

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu inderdaad ook nog 3G en dat is wel prima, maar ben wel op zoek naar een telefoon die een beetje ´futureproof´ is (wil er hopelijk wel ca. 2 jaar mee doen) en dan is de optie voor 4G niet verkeerd.

Moto X is ook een intressante optie. Is de accu van de Nexus 5 echt zo bagger?

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

mimang schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 23:53:
4G moet je je niet aan vastklampen. Mijn persoonlijke ervaring is dat je met 3G ook snel zat internet hebt!
Dit tot je de latency van 4G ervaren hebt.

| live and give like no one else |

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Dat de accu van de N5 bagger is is onzin vind ik. Ik haal met gemak een dag en heb dan een screen-ontime van 4 à 5 uur. Dat is ongeveer hetzelfde als bijv. de G2.

• MarcoC
3x3 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:45:
[...]

Dit tot je de latency van 4G ervaren hebt.
En dat het bereik binnenshuis van 4G véél beter is, je minder vaak van mast hoeft te wisselen en je accu veel minder snel leeggetrokken wordt.

Voordelen van 4G, gerangschikt op voordeel voor de gebruiker:
1. Bereik
2. Energieverbruik
3. Latency
4. Snelheid

[ Voor 16% gewijzigd door MarcoC op 15-05-2014 18:27 ]

• Port187
300+/- euro Moto X vs Nexus (features vs specs)
200+/- euro Moto G 4G (budget minded)

Je zou eens youtube reviews moeten gaan bekijken van deze mobieltjes zodat je zelf een keuze kan maken wat bij je past.

Hier is vast een Nexus vs Moto X review: YouTube: Nexus 5 vs Moto X Compared Which one is for you

En specs vs specs zijn leuk, maar de features van de moto x zijn toch wel erg handig:
YouTube: Moto X Features: Explained!

Ik kom zelf van de HTC One X, batt was leeg tegen 18.00 maar verder opzich een prima telefoon. Tegen de tijd dat mijn abbo afliep kon ik kiezen: Nieuwe HTC one M8, Sony Z2, Nexus 5 etc? maar buiten dat ik ze te groot vond (voor mij is sweetspot 4.7 inch) wou ik graag het bekende iphone syndroom vermijden: same same but faster, en moet zeggen dat de Moto X toch wel heel vernieuwend overkwam wat features betreft. Ik kan denk ik niet meer zonder Active Display, Camera gesture en in mindere mate Touchless control.

[ Voor 52% gewijzigd door Port187 op 16-05-2014 11:22 ]

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Pagina: 1