• TeunisDokter
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-01-2022
Hallo allemaal,

Ik heb een AMD FX8150, de package temperatuur is volgens AI Suite II en HWMonitor ruim 59C on load (stresstest en BF4). Maar, de cores zijn volgens AMD Overdrive nog ruim 25C onder de Thermal Margin.

1. Wat is het verschil tussen Package en Core?
2. Welke temperatuur mag precies max 63C worden? Core of Package?
3. Wat is dan de max temp voor respectievelijk core/package?

Hebben jullie het antwoord? Want ik stijg er niet door :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Package is de hele CPU, Core enkel de core. Dat er zo'n groot verschil zit komt eerder doordat temperatuurmeting op AMD CPU's lang niet altijd goed gaat. Bij mijn A10 7700K is het zelfs zo dat geen ekel programma een zinnige temperatuur aangeeft, meten maakt het dus vrij lastig.

• TeunisDokter
Ok, dank voor het antwoord. Ik kan er dus vrij weinig mee? Hmm...

Verwijderd

Je kan voor de zekerheid overstappen op water koeling. Weet je zeker dat je temp prima is, overclocken zou ik niet doen.

• HengelNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-01 22:18
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:14:
Je kan voor de zekerheid overstappen op water koeling. Weet je zeker dat je temp prima is, overclocken zou ik niet doen.
huh dus waterkoeling is meteen de oplossing dan? met lucht moet het meer dan voldoende wezen.

@TS, welke koeler gebruik je? en heb je zelf je pc inelkaar gezet?
Heb je je koeler er al eens afgehad? zo ja, hoe heb je hem opnieuw gemonteerd?
Zijn je componenten allemaal schoon en stof vrij?

Check de temps ook even in de bios daar kun je meestal ook wel wat uithalen.

Ik heb ergens op het forum gelezen dan amd zijn max temp rond 60 graden heeft zitten.( correct me if im wrong)

8700K @ 5.2 1080 @ 2180 full custom loop

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
TeunisDokter schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 18:59:
Hallo allemaal,

Ik heb een AMD FX8150, de package temperatuur is volgens AI Suite II en HWMonitor ruim 59C on load (stresstest en BF4). Maar, de cores zijn volgens AMD Overdrive nog ruim 25C onder de Thermal Margin.

1. Wat is het verschil tussen Package en Core?
2. Welke temperatuur mag precies max 63C worden? Core of Package?
3. Wat is dan de max temp voor respectievelijk core/package?

Hebben jullie het antwoord? Want ik stijg er niet door :)
Heb je eigelijk problemen met je machine, of wilde je gewoon antwoord op je vragen hebben? Want mensen gaan je nu ineens waterkoeling en andere gekkigheid aanraden, terwijl er misschien (waarschijnlijk) niet eens iets aan de hand is.

• TeunisDokter
Er zijn verder geen problemen, ik ben enkel op zoek naar informatie die ik via Google niet kon vinden. Temperaturen zijn overigens prima en ik heb een H80i.

Verwijderd

HengelNL schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 06:57:
[...]

huh dus waterkoeling is meteen de oplossing dan? met lucht moet het meer dan voldoende wezen.

@TS, welke koeler gebruik je? en heb je zelf je pc inelkaar gezet?
Heb je je koeler er al eens afgehad? zo ja, hoe heb je hem opnieuw gemonteerd?
Zijn je componenten allemaal schoon en stof vrij?

Check de temps ook even in de bios daar kun je meestal ook wel wat uithalen.

Ik heb ergens op het forum gelezen dan amd zijn max temp rond 60 graden heeft zitten.( correct me if im wrong)
Klopt, maar dat zeg ik ook niet. Ik bedoelde dat als je op waterkoeling overstapt je zeker weet dat je temps meer dan prima zijn :9
Pagina: 1