• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-01 09:28
Mijn setup:

-Philips HDTV (32PFL5604H/12)
-Ziggo Digitale TV via CI+ module
-Onkyo receiver
-PS3
-HTPC

Afgelopen weekend plots geen digitale kanalen meer op mijn TV, zenders opnieuw geinstalleerd (CI+ module eerst verwijderd) met geen resultaat. De TV vindt alleen nog maar analoge kanalen.

Om te testen de TV meegenomen naar een kennis met ook Ziggo via CI+, zelfde resultaat. Mijn conclusie: De DVB tuner in de TV zal wel overleden zijn?

Contact gezocht met Philips, zij vertelden mij doodleuk dat Ziggo sinds afgelopen weekend geen CI+ meer ondersteunt voor mijn model TV?! Met de TV is dus niets mis maar als ik digitale TV wil blijven ontvangen zal ik over moeten schakelen naar een fysieke decoder van Ziggo.

Concrete vraag: Wat is nu verstandig?

A: HDTV decoder kopen bij Ziggo (€100,- + extra afstandsbediening)
B: Nieuwe TV aanschaffen (huidige TV is een oudje van 5 jaar geleden en ik wil graag CI+ blijven gebruiken)

Verder ben ik benieuwd of er mensen zijn met dezelfde ervaring bij Ziggo? Ik vind het eigenlijk te zot voor woorden dat Ziggo plotseling en zonder bericht geen CI+ meer ondersteund op mijn TV en ik dus kosten moet maken om mijn huidige setup in stand te kunnen houden..

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik kan mij vergissen, maar zelfs al zou je tv niet (meer) ondersteund worden, dan zou ie toch wél de zenders moeten kunnen vinden. Alleen kun je de versleutelde zenders dan niet bekijken.

Is er tijdens dat rare weer van afgelopen week niet ergens bliksem ingeslagen wat de DVB-C tuner beschadigd zou kunnen hebben?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Grimmie187
Hm, daar zeg je wat..

Ik heb namelijk van tv geruild met die kennis, zijn tv staat nu tijdelijk hier. Op zijn tv vind ik wel alle zenders.

Originele post niet helemaal doorgedacht :+ Ik kan dus eigenlijk met zekerheid zeggen dat mijn TV wel degelijk kapot is? Ik vond het al een vreemd verhaal van Philips m.b.t. de ondersteuning van Ziggo..

Bedankt voor het meedenken!

Zijspoor: Iemand ervaring met reparatie van DVB tuners buiten de garantieperiode om?

Verwijderd

Er is iets gaande op het Ziggo CI+ netwerk.

Mijn Sony KDL40-EX521 doet soms ook raar met de Neotion CAM.

Rare dingen zoals na een paar uur TV te kijken opeens de melding dat betreffende zender geen onderdeel van mijn pakket is.

Als dat inderdaad aan Ziggo te wijten is, is het exit Ziggo.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2014 19:27 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Grimmie187 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:24:
Hm, daar zeg je wat..

Ik heb namelijk van tv geruild met die kennis, zijn tv staat nu tijdelijk hier. Op zijn tv vind ik wel alle zenders.

Originele post niet helemaal doorgedacht :+ Ik kan dus eigenlijk met zekerheid zeggen dat mijn TV wel degelijk kapot is? Ik vond het al een vreemd verhaal van Philips m.b.t. de ondersteuning van Ziggo..

Bedankt voor het meedenken!

Zijspoor: Iemand ervaring met reparatie van DVB tuners buiten de garantieperiode om?
Als jouw tv op 2 verschillende locaties helemaal geen DVB-C zenders kan vinden en een andere tv juist wel, dan kun je met redelijke zekerheid zeggen dat er iets met jouw tv is.

Maar zou je nog even willen checken of de regiocode en frequentie goed zijn ingesteld? Zet desnoods de fabrieksinstellingen terug en begin van voor af aan met het instellen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Grimmie187
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:26:
Er is iets gaande op het Ziggo CI+ netwerk.

Mijn Sony KDL40-EX521 doet soms ook raar met de Neotion CAM.

Rare dingen zoals na een paar uur TV te kijken opeens de melding dat betreffende zender geen onderdeel van mijn pakket is.

Als dat inderdaad aan Ziggo te wijten is, is het exit Ziggo.
Offtopic:
Ik heb ook de Neotion CAM en onderschrijf die problemen die je beschrijft wel. Ik heb regelmatig bij bepaalde kanalen dat ik een error message krijg: channel is scrambled, dit verdwijnt na ca. 10 seconden waarna het kanaal wel gewoon werkt. Dit gebeurt met name bij de RTL kanalen.

• Grimmie187
Raven schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:31:
[...]

Als jouw tv op 2 verschillende locaties helemaal geen DVB-C zenders kan vinden en een andere tv juist wel, dan kun je met redelijke zekerheid zeggen dat er iets met jouw tv is.

Maar zou je nog even willen checken of de regiocode en frequentie goed zijn ingesteld? Zet desnoods de fabrieksinstellingen terug en begin van voor af aan met het instellen.
Is reeds gebeurd, op mijn Philips moet ik sowieso de regiocode en frequentie instellen bij de installatie van de kanalen. Ook fabrieksreset heb ik geprobeerd.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

In dat geval, misschien kan je via de V&A goedkoop een decoder krijgen? Dan kun je iig weer digi-tv kijken. http://tweakers.net/categorie/651/decoders/aanbod

En anders een lokale tv-reparateur vragen wat het kost om een DVB-C tuner te laten vervangen. Of een tv uit dezelfde serie zoeken, misschien staat er wel een defect in de V&A, waar je de tuner van kan overzetten?

[ Voor 41% gewijzigd door Raven op 13-05-2014 19:40 ]

Oscar Wilde

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Grimmie187 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:32:
[...]

Offtopic:
Ik heb ook de Neotion CAM en onderschrijf die problemen die je beschrijft wel. Ik heb regelmatig bij bepaalde kanalen dat ik een error message krijg: channel is scrambled, dit verdwijnt na ca. 10 seconden waarna het kanaal wel gewoon werkt. Dit gebeurt met name bij de RTL kanalen.
Probleem heb ik ook gehad, en bleek uiteindelijk te liggen aan de versterker die er tussen zat, en had verder op zich dus niets met Ziggo of CI+ te maken. De door Ziggo meegeleverde versterker heeft 3 outputs voor TV, die (uit mn hoofd) bedoeld zijn voor afstanden van 5, 10 of 20 meter (de sterkte waarmee het signaal moet toenemen). De output voor 5 meter bleek continue voor problemen te geven. Aangezien de 10 en 20m al bezet waren, heb ik er een 2e versterker tussen gehangen, en sinds dien geen enkel probleem meer gezien. Andere veelvoorkomende oorzaak is de bekabeling. Als je coax van bedenkelijke kwaliteit gebruikt moet je ook niet raar staan te kijken als het resultaat bedenkelijk is.

iRacing Profiel

• Grimmie187
Raven schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:39:
In dat geval, misschien kan je via de V&A goedkoop een decoder krijgen? Dan kun je iig weer digi-tv kijken. http://tweakers.net/categorie/651/decoders/aanbod

En anders een lokale tv-reparateur vragen wat het kost om een DVB-C tuner te laten vervangen. Of een tv uit dezelfde serie zoeken, misschien staat er wel een defect in de V&A, waar je de tuner van kan overzetten?
Toevallig net een oude Ziggo decoder in de rommelkast gevonden (helaas SD, geen HD) maar zonder afstandsbediening. Kan dus tijdelijk even een universele afstandsbediening aanschaffen via Ziggo.

Wat betreft de reparatie van mijn Philips: Is het verstandig om een lokale reparateur hier aan te laten knoeien? Mijn idee was eigenlijk om het via Philips zelf te laten repareren (mits de kosten meevallen). Het is natuurlijk ook zonde om €100,- of meer te besteden aan een TV die geen €200,- meer waard is..

@kroegtijger
Wat bedoel je met de ziggo versterker? Je decoder? Verder is mijn coax inderdaad van bedenkelijke kwaliteit en bijna 10m lang.. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Grimmie187 op 13-05-2014 19:47 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bij Philips betaal je waarschijnlijk eerst flink wat onderzoekskosten, plus, de tv moet er zeer waarschijnlijk op eigen kosten naar toe. Als je een lokale reparateur voor een paar € een blik op de tv kan laten werpen, dan is de keus snel gemaakt ;)
In Enschede zou ik voor Brilman gaan, daar hebben ze reparateurs in dienst en een werkplaats bij de winkel. Dat scheelt een hele lange rit/vlucht naar (een servicepunt van) de fabrikant.

Die versterker heeft niets met de decoder te maken, nou ja niet, het kan er wel invloed op hebben. Het is een apart kastje dat het signaal dat het huis binnenkomt versterkt, voor als je binnenshuis nog een lange kabel moet gebruiken. Op deze pagina staan de nodige versterkers, als je bij de tv-aansluiting op de plek waar de kabel het huis binnenkomt, en waar de kabelmodem meestal staat, zoiets ziet, haal die er dan eens tussenweg?

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 13-05-2014 20:02 ]

Oscar Wilde

• Grimmie187
Raven schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:59:
Bij Philips betaal je waarschijnlijk eerst flink wat onderzoekskosten, plus, de tv moet er zeer waarschijnlijk op eigen kosten naar toe. Als je een lokale reparateur voor een paar € een blik op de tv kan laten werpen, dan is de keus snel gemaakt ;)
In Enschede zou ik voor Brilman gaan, daar hebben ze reparateurs in dienst en een werkplaats bij de winkel. Dat scheelt een hele lange rit/vlucht naar (een servicepunt van) de fabrikant.

Die versterker heeft niets met de decoder te maken. Het is een apart kastje dat het signaal dat het huis binnenkomt versterkt, voor als je binnenshuis nog een lange kabel moet gebruiken. Op deze pagina staan de nodige versterkers, als je bij de tv-aansluiting op de plek waar de kabel het huis binnenkomt, en waar de kabelmodem meestal staat, zoiets ziet, haal die er dan eens tussenweg?
Ah die versterker bedoelt kroegtijger :) In mijn geval is dat slechts een splitter, die het inkomende signaal verdeelt in data, tv/radio en radio.

Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/evdkraan/IMAG0011_small.jpg

*edit*

Wat betreft mijn defecte Philips, ik zal eens in de regio Den Haag kijken of er een reparateur is die hier iets mee kan. Zo niet blijven eigenlijk dezelfde opties uit mijn eerste post over: Een losse decoder kopen of een nieuwe TV.

[ Voor 9% gewijzigd door Grimmie187 op 13-05-2014 20:08 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Grimmie187 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:32:
[...]

Offtopic:
Ik heb die dus ook (2 stuks) en bij mijn Sony KDL 46NX720 zoals bij mijn Philips 32 PFL 3258 heb ik dezelfde problemen, ik denk dat dit aan Ziggo ligt.

Probeer eens zo'n Neotion module (niet al te duur) en kijk of de oude niet beschadigt is, of probeer de huidige in een andere TV.

Ik moet vooral bij de Philips wel eens kanalen opnieuw instellen omdat ik dan 1 of 2 zenders niet door krijg (geen signaal), met een "officiële" ziggo cam is bij beide TV's hetzelfde.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Grimmie187 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 20:04:
[...]

Ah die versterker bedoelt kroegtijger :) In mijn geval is dat slechts een splitter, die het inkomende signaal verdeelt in data, tv/radio en radio.

Deze dus:

[afbeelding]

*edit*

Wat betreft mijn defecte Philips, ik zal eens in de regio Den Haag kijken of er een reparateur is die hier iets mee kan. Zo niet blijven eigenlijk dezelfde opties uit mijn eerste post over: Een losse decoder kopen of een nieuwe TV.
Ik heb misschien nog een ander idee, er is een Tweaker die defect spul fixed en daar blogs over schrijft. Zie Bas z'n knutselblog , misschien kan hij helpen met het achterhalen waar het probleem exact zit, of het inderdaad (zoals het lijkt) de DVB-C tuner is.

Oscar Wilde

• Grimmie187
Raven schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 20:13:
[...]
Ik heb misschien nog een ander idee, er is een Tweaker die defect spul fixed en daar blogs over schrijft. Zie Bas z'n knutselblog , misschien kan hij helpen met het achterhalen waar het probleem exact zit, of het inderdaad (zoals het lijkt) de DVB-C tuner is.
Cool! Ik heb wel eens een paar van zijn blogs met plezier gelezen :) Ik zal hem eens benaderen, het is het proberen waard.
Pagina: 1