Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

System Requirements Windows Server 2012 standard R2

Pagina: 1
Acties:

• Funzy83
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-10-2024
Hoi

Ik wil een Windows Server 2012 standard R2 64bit besturingssystem gaan gebruiken als Remote Desktop gateway. Deze server moet niets anders doen dan connecties aannemen van remote cliënts en doorsturen naar de juiste interne computer of server. Er zullen nooit meer als 5 simultane connecties ontstaan.

Iemand een idee wat de minimale hoeveelheid RAM moet zijn voor deze situatie?

Uit een Windows test document voor remote desktop gateway in een 32 bit Windows Server 2008 OS van enkele jaren geleden is gebleken dat 4 GB RAM genoeg is. Is dit bij een Windows Server 2012 standard R2 64bit OS te weinig?

Alvast bedankt.

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Heb je al op TechNet gekeken? Daar staat voor zo'n beetje iedere server rol wel uitgelegd wat de requirements zijn...

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Hangt ook totaal af van welke line of business applicaties er gedraaid zullen worden... Slechte TS.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:28
RedShift schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 21:44:
Hangt ook totaal af van welke line of business applicaties er gedraaid zullen worden... Slechte TS.
Hoezo? Hij wil een dedicated server voor RD Gateway, oftewel, naast die rol draait er voor de rest niks op als ik het goed begrijp. De applicaties draaien op de hosts waar je middels de RD Gateway naar toe hopt maar daar vraagt hij de specificaties niet voor.

Als ik het een beetje inschat zou je zelfs met 2GB nog wel werken (wellicht iets minder soepel). 4GB lijkt mij voldoende maar ik ben geen RD Gateway guru ;)

Maar via google kwam ik in ieder geval op de volgende white paper specifiek over Server 2012 RD Gateway capacity planning: http://blogs.msdn.com/b/r...12-capacity-planning.aspx

Daar zou je mee uit de voeten moeten kunnen lijkt me.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kom kom.. Een beetje eigen inzet mag toch zeker wel. Er is vast wel ergens een beschrijving te vinden van wat een dergelijke server nodig heeft. Ik vermoedt dat CPU minder van belang zal zijn dan Memory, maar dat is niet gebaseerd op kennis van het platform.

Ik zal je topic niet direct sluiten, maar verplaatsen naar Serversoftware en Windows Servers.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:11
5 simultante connecties... dan is een machine met 1gb en 1vcpu meer dan genoeg, zo draai ik het ook in mijn lab omgeving en dan heeft die machine ook nog de domaincontroller rol... loopt als een speertje.

A wise man's life is based around fuck you

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Mijn thuis servertje "Access" heeft de RRAS, DirectAccess en Remote Desktop Gateway rollen geïnstalleerd en doet het prima met 700MB en 1 vCPU. Hij zal het vast met nog wat minder geheugen kunnen als ik er een Server Core installatie van maak.

while (! ( succeed = try ()));

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Bij mij trekt ie met dynamic memory (memory afinity 5%) rond de 760MB, met 1 core.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1