KVM puur voor beeld schakelen

Pagina: 1
Acties:

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Hier op kantoor willen ze het volgende.

Situatie nu.
Op tafel ligt er een VGA kabel, die prik je in je laptop en je krijgt jou beeld van je laptop op TV/Beamer.

Nu komt het soms voor dat meerdere mensen om de buurt wat moeten laten zien. Ik zou zeggen kabel uit de ene laptop of ipad met verloopstuk en prik die in de ander. Het schijnt nogal een gedoe te zijn als je kabel moet wisselen (ik heb zo iets wat boeite dat nou...)

softwarematig zoals Wepresent is geen succes. Het moet met fysieke kabels werken (wat dus een flinke zooi aan kabels geeft maar dan word het kabel wisselen in elk geval bespaard)

Zijn er kvm switches die puur voor beeld zijn gemaakt? Net bij KVM categorie gekeken alleen USB enzo is niet nodig in mijn geval. Schakelaar die zegt welk beeld actief op scherm moet zijn en klaar.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:15

bakvis

Tweakers.Nerd

RobbyTown schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 17:10:
Hier op kantoor willen ze het volgende.

Situatie nu.
Op tafel ligt er een VGA kabel, die prik je in je laptop en je krijgt jou beeld van je laptop op TV/Beamer.

Nu komt het soms voor dat meerdere mensen om de buurt wat moeten laten zien. Ik zou zeggen kabel uit de ene laptop of ipad met verloopstuk en prik die in de ander. Het schijnt nogal een gedoe te zijn als je kabel moet wisselen (ik heb zo iets wat boeite dat nou...)

softwarematig zoals Wepresent is geen succes. Het moet met fysieke kabels werken (wat dus een flinke zooi aan kabels geeft maar dan word het kabel wisselen in elk geval bespaard)

Zijn er kvm switches die puur voor beeld zijn gemaakt? Net bij KVM categorie gekeken alleen USB enzo is niet nodig in mijn geval. Schakelaar die zegt welk beeld actief op scherm moet zijn en klaar.
Afbeeldingslocatie: http://bbcloud.blackbox.com/Release/images/moreviews1/AC505A_PCS2.jpg

Wij gebruiken bovenstaande VGA switch om te switchen tussen een vaste pc/thin client/laptop en de beamer. Geen idee waar we ze halen, maar de gemiddelde electronica/IT groothandel moet ze wel aan kunnen komen.

[ Voor 9% gewijzigd door bakvis op 13-05-2014 17:24 ]

Mijn Specs

• RobbyTown
  • Niet online
Lol, dat heet dus VGA Switch (hoe moeilijk kan het zijn :$) Even opzoek naar een 4 poorts :)

Gevonden:
http://www.kabeltje.com/k...handmatige-vga-schakelaar?

[ Voor 30% gewijzigd door RobbyTown op 13-05-2014 19:12 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

KVM switch kan ook gewoon hoor. Gebruik je alleen de K en M niet ;)

Wel zorgen dat er een fysieke switchknop op zit. Overigens heeft informatique vrij veel van dat soort meuk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RobbyTown
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:13:

Wel zorgen dat er een fysieke switchknop op zit. Overigens heeft informatique vrij veel van dat soort meuk :)
Klopt alleen dan zit er al standaard weer USB meuk bij, graag zo kaal mogelijk en simpel, knop ik en hop die heeft beeld.

Zal is rond kijken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, zaken die elders op GoT besproken wordne horen daar thuis en niet hier. Iets waarmee je meerdere videokaarten met een enkel scherm kunt bedienen kan gewoon in Videokaarten & Beeldschermen.

Move OH -> VB

Oslik blyat! Oslik!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:22
The Eagle schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:13:

Het probleem met die dingen is alleen dat deze 9 van de 10x gevoed worden door de PS2/USB aansluiting, en hij zonder dus niet werkt.

Heeft je TV/Beamer niet verschillende input's waardoor je op je TV/beamer kan schakelen?
Vaak kan je gewoon tussen vga/dvi/hdmi schakelen dmv de knoppen namelijk.
Pagina: 1