Een vriend van mij heeft een Mini ATX mobo. Hij wou dezelfde videokaart hebben die ik heb (MSI radeon R9 serie), maar die is veel te groot voor een mini atx. Wat zijn goede vergelijkbare videokaarten voor een mini atx?
Mini ATX? Past daar uberhaupt een normale kaart in?
Die formfactor zie je bijna niet namelijk.
als je gaat voor een kleine kaart, kun je kijken naar de ITX variant van de GTX760 GAMING van MSI
Die formfactor zie je bijna niet namelijk.
als je gaat voor een kleine kaart, kun je kijken naar de ITX variant van de GTX760 GAMING van MSI
Zou hij daar dan nog een andere voeding moeten bijkopen (Hij heeft nu 350watt)?
Het hangt er heel erg vanaf wat voor mATX kast die vriend heeft. Ik heb ook een mATX moederbord in een Lian Li PC-V353B en daar past gewoon een full size GTX 780 in. Hang puur af van je kast dus.
Maar mini ATX is 15x15cm, en iets dat eigenlijk alleen door Aopen in miniPCs is gebruikt. Als het dus daadwerkelijk een mini ATX is betwijfel ik of daar zomaar een kaart in past. In geval van andere formfactors hangt het inderdaad af van de kastNL-RaVeR schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:24:
Het hangt er heel erg vanaf wat voor mATX kast die vriend heeft. Ik heb ook een mATX moederbord in een Lian Li PC-V353B en daar past gewoon een full size GTX 780 in. Hang puur af van je kast dus.
heb mijn eigen videokaart geprobeerd maar die is veel te groot
Maar dat ligt dan aan de behuizing, niet het moederbord?
Geef eens de specs van alle onderdelen, voornamelijk moederbord en behuizing.
Geef eens de specs van alle onderdelen, voornamelijk moederbord en behuizing.
https://www.asus.com/Desktops/CM1740/specifications/
Maar de MSi radeon R9 pas er niet in
Maar de MSi radeon R9 pas er niet in
Asus CM1740? Deze dus?

Daar moet toch een flinke kaart inpassen lijkt mij, mits je de voeding vervangt..

Daar moet toch een flinke kaart inpassen lijkt mij, mits je de voeding vervangt..
[ Voor 4% gewijzigd door Majin Buu op 13-05-2014 21:21 ]
Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC
Daar kan de MSI radeon R9 niet in, al geprobeerd. Dat blauwe dingetje rechts onderin houdt de kaart tegen van vastklikken.
Lijkt me raar, chipset koelblokken zijn nooit/zelden een belemmering voor een pcie insteekkaart.
Heb je meer foto's? Waar gaat het precies mis?
Als het echt niet anders kan dan maybe zoiets: pricewatch: MSI GeForce GTX 760 Gaming ITX
Of gewoon iets anders van maximaal 170mm (even nameten), kun je in de pricewatch filteren.
Heb je meer foto's? Waar gaat het precies mis?
Als het echt niet anders kan dan maybe zoiets: pricewatch: MSI GeForce GTX 760 Gaming ITX
Of gewoon iets anders van maximaal 170mm (even nameten), kun je in de pricewatch filteren.
Dat ziet er uit als een microATXbordje (niet als mini ATX), dus daar moet gewoon een leuke kaart oppassen. Sterker nog, ik heb hier dezelfde tegen de muur hangen, en ik kan zo zien dat je daar een behoorlijke videokaart in kan prikken zonder problemen.
Die heatsink zit in elk geval niet in de weg voor een normale videokaart.
Die heatsink zit in elk geval niet in de weg voor een normale videokaart.
Mini ATX bestaat niet eens. Dat is eigenlijk Micro ATX. Of je bedoelt ITX. Even alle maten op een rijtje:

Maar of een videokaart past hangt toch echt af van de kast en niet van je moederbord. Dus als je even kan laten weten wat voor kast je hebt dan weet je het snel genoeg?
Maar of een videokaart past hangt toch echt af van de kast en niet van je moederbord. Dus als je even kan laten weten wat voor kast je hebt dan weet je het snel genoeg?
MiniATX bestaat op zich wel, het is een formfactor bedacht door Aopen en ook enkel door hun gebruikt voor miniPCs (waar vaak dus geen normale VGAkaart in gaat passen).NL-RaVeR schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:41:
Mini ATX bestaat niet eens. Dat is eigenlijk Micro ATX. Of je bedoelt ITX.
Maar waar de TS het over heeft is microATX (ofwel µATX). En op dat specifieke bord kun je gewoon normale PCIe VGAkaarten prikken.
Pagina: 1