Toon posts:

desktop pc incl. randapparatuur +-450 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik ben van plan een desktop pc met monitor, toetsenbord en muis aan te schaffen maar voordat ik dat doe hoor ik graag jullie mening hierover.

Het is voornamelijk bedoeld voor films kijken maar misschien ook voor afentoe te gamen. Gamen doe ik zelden maar mocht ik hier weer eens zin in hebben is het wel handig dat de pc het aan kan. Het zou dan om games gaan zoals GTA of racespellen. Is het dat noodzakelijk om een videokaart erbij aan te schaffen of is het zo ook wel mogelijk? Bij het gamen hoeft het niet in de beste grafische instellingen, zoal de pc het spel maar trekt.

Voor de monitor heb ik voor een 24inch ips scherm gekozen, hier zit een responstijd van 6ms op is dit snel genoeg?

Graag hoor ik wat jullie ervan vinden en wat jullie er eventueel aan zouden veranderen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3420 Boxed€ 52,90€ 52,90
1ASRock H81M-HDS€ 38,95€ 38,95
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,53€ 46,53
1Aerocool V3X Evil Black Edition€ 21,01€ 21,01
1Acer G246HYL Zwart€ 139,-€ 139,-
1Rapoo Rapoo 9060 Blade II - Toetsenbord + Muis€ 29,95€ 29,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 29,-€ 29,-
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 12,90€ 12,90
1be quiet! System Power 7 300W€ 29,94€ 29,94
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 56,-€ 56,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 456,18

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Als je er geen dedicated GPU instopt kun je beter voor een AMD APU gaan omdat de IGP daarvan beter is dan die in een pentium.

• boyisboy890
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06-2024
Als je een game wilt spelen gaat het zo niet lukken met de onboard GPU zal een facebook spel wel lukken maar daar zal het ook bij blijven.

Met 6ms zal het wel lukken zolang je geen FPS spellen speelt zul je er weinig van merken.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Prop hierbij een pricewatch: MSI GeForce GTX 750Ti 2GB GAMING of pricewatch: MSI R9 270 2GB GAMING en een wat steviger voeding of kies voor de optie van eL_Jay. Verwacht geen wonderen.

Nu is het gewoon de pc van je tante met een wat opzichtiger kast :P.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-04 10:13
Voor filmpies kijken en af en toe een gamepje gaat deze setup prima.

De HD graphics van de pentium kan meer aan dan je denkt. Typ dit maar es ff in in youtube :

g3420 intel hd graphics 1920 x 1080

Ben het er wel mee eens dat een APU van AMD grafisch krachtiger zal zijn.

Het is even afhankelijk van wat je goed genoeg vind voor je games..

Het is wel weer makkelijker om de pentium te upgraden. Bv wanneer je videobewerking zou willen gaan doen plemp je er een i5 in.
Wanneer je toch wat zou willen gamen en over een tijdje meer budget hebt dan prik je er gewoon een videokaart bij..voor 50 euro of minder heb je al hele leuke 2e hands kaartjes.

bv deze : V&A aangeboden: Sapphire R7 250 2GB DDR3 Boost

Of voor nog minder kun je een Hd 5770 aanschaffen (niet de XFX versies) in V&A die gaan al voor 40 euro en zijn zelfs nog wat krachtiger dan de r7

http://tweakers.net/categ...bKTq0szy9KUbJSMjU3N1CqBQA

En deze kaartjes vegen grafisch de vloer aan met een APU..
De r7 250 heeft geen verloopje nodig de HD 5770 wel

Als dit nou opties voor je zouden zijn zou ik een iets andere voeding nemen die tenminste 1 6+2 pins stekkertje heeft wat je wat meer flexibiliteit geeft om videokaarten aan te sluiten.

bv deze : pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze
of deze : pricewatch: be quiet! System Power 7 350W

Die hebben ook meteen zo'n 6+2 pins stekkertje voor videokaarten.

Zie dat er voor je scherm nog geen reviews staan op tweakers..anders zou ik nog ff in de fora en pricewatch kijken. Misschien vind je een vergelijkbaar of zelfs beter scherm voor minder geld..altijd meegenomen natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:49:
Voor filmpies kijken en af en toe een gamepje gaat deze setup prima.

De HD graphics van de pentium kan meer aan dan je denkt. Typ dit maar es ff in in youtube :

g3420 intel hd graphics 1920 x 1080

Ben het er wel mee eens dat een APU van AMD grafisch krachtiger zal zijn.

Het is even afhankelijk van wat je goed genoeg vind voor je games..

Het is wel weer makkelijker om de pentium te upgraden. Bv wanneer je videobewerking zou willen gaan doen plemp je er een i5 in.
Wanneer je toch wat zou willen gamen en over een tijdje meer budget hebt dan prik je er gewoon een videokaart bij..voor 50 euro of minder heb je al hele leuke 2e hands kaartjes.

bv deze : V&A aangeboden: Sapphire R7 250 2GB DDR3 Boost

Of voor nog minder kun je een Hd 5770 aanschaffen (niet de XFX versies) in V&A die gaan al voor 40 euro en ziin zelfs nog wat krachtiger dan de r7

http://tweakers.net/categ...bKTq0szy9KUbJSMjU3N1CqBQA

En deze kaartjes vegen grafisch de vloer aan met een APU..
De r7 250 heeft geen verloopje nodig de HD 5770 wel

Als dit nou opties voor je zouden zijn zou ik een iets andere voeding nemen die tenminste 1 6+2 pins stekkertje heeft wat je wat meer flexibiliteit geeft om videokaarten aan te sluiten.

bv deze : pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze
of deze : pricewatch: be quiet! System Power 7 350W

Die hebben ook meteen zo'n 6+2 pins stekkertje voor videokaarten.

Zie dat er voor je scherm nog geen reviews staan op tweakers..anders zou ik nog ff in de fora en pricewatch kijken. Misschien vind je een vergelijkbaar of zelfs beter scherm voor minder geld..altijd meegenomen natuurlijk.
Als ik nu een sterkere voeding en een andere processor erin zet dat is die dus goed genoeg voor als ik er ooit mee wil gaan gamen. Dan hoef ik later alleen nog maar een videokaart bij te kopen.

Heeft een videokaart verder ook nog voordelen buiten het gamen?

Voor de monitor heb ik al op pricewatch gekeken maar een ips scherm vind je ze niet goedkoper van dit formaat en ik vind het uiterlijk hiervan erg mooi.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:19:
Prop hierbij een pricewatch: MSI GeForce GTX 750Ti 2GB GAMING of pricewatch: MSI R9 270 2GB GAMING en een wat steviger voeding of kies voor de optie van eL_Jay. Verwacht geen wonderen.

Nu is het gewoon de pc van je tante met een wat opzichtiger kast :P.
Past dat verder wel allemaal in deze kast?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:03:
[...]

Past dat verder wel allemaal in deze kast?
Met gemak, er kan een grafische kaart in van max 35 cm.

• Baloes
Yup. Hij kan ATX aan terwijl de setup nu micro-ATX is...past makkelijk.
En de kast heeft ok nog es 2.5 inch bays...smooi :)

-Edit-

Ik heb gemerkt dat ik beter beeld kreeg met een hd 7770 toen ik deze toevoegde aan m'n pentium 2020 (om ook af en toe te kunnen gamen op m'n tv).
De kleuren en het beeld werden wat beter...zeker bij het kijken van netflix merkte ik verschil..

Maar kan ook kwestie van goed instellen zijn..ik had de kaart vooral toegevoegd omwat krachtiger te kunnen gamen...skyrim, tribes ascend en war thunder zijn best grappig op je tv..

Verder biedt een videokaart ondersteuning voor 3D en 4K resoluties..(die hebbie niet nu)..

En je vraag over de processor :

Bedoel je nu een APU? Want dan kun je gaan voor een A6-6400k of A8-5600K (weer wat duurder maar wel krachtiger)

Dus een all in one oplossing zou denk ik zijn de A6-6400K waar je ook lichtjes op kunt gamen : ong 2 x zoveel FPS in games bij dezelfde instellingen low/medium. Dan heb je een vergelijkbaar budget als met de pentium.

Maar zodra je ook maar iets meer wil dan lichtjes gamen dan moet je voor de pentium gaan. simpelweg omdat de duurdere APU's waarmee je op het budget komt van de pentium met een goedkope videokaart veel minder presteren dan die combi.

Tevens heeft de intel setup het betere upgradepad.

[ Voor 82% gewijzigd door Baloes op 13-05-2014 17:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Welke Processor adviseren jullie dan?

En de cd driver is mat zwart en de kast glimmend, zijn er ook cd drivers die glimmend zwart zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan ga ik voor de a6-6400k. Ik ben van plan om het eerst zonder videokaart te gaan proberen en mocht ik later wat willen gaan gamen kan ik deze altijd nog toevoegen. Dan is het ook handig om al vast een sterkere voeding erin te doen neem ik aan? Welk van onderstaande (of andere voeding) adviseren jullie me dan?

pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze
pricewatch: be quiet! System Power 7 350W

• Baloes
Toch nog ff de vraag of je eraan denkt om hem ook voor andere dingen te gebruiken...
Want wanneer je deze ook gaat gebruiken voor dingen als office ed kun je voor meer prestaties beter toch de pentium pakken of een A8-5600K. De A6-6400K is een leuk ding voor een HTPC met wat lichte gaming maar is qua CPU prestaties erg zwak.

Zoals ik al zei, zodra je ook maar denkt aan een videokaart dan kun je beter de pentium nemen.
Hieronder een review van de richland processoren met daarin ook een een pentium g2130 die een stuk zwakker is dan de g3420 maar dus op alle gebieden behalve de IGP veel sterker is dan de A6-6400K.

http://www.xbitlabs.com/a...isplay/amd-a10-a8-a6.html

Verwijderd

Topicstarter
Ja gebruik zo afentoe ook wel office enzo, als ik de A8-5600k neem is deze dan het best geschikt voor mij?

Dus voor gebruik van office, films, internet en lage kwaliteit gamen.

• Baloes
Yup of de A8-6600K vergelijkbare prijs.

Kijk anders even naar het basissysteem in de BBG :

[BBG] Budget- en Basissysteem mei 2014

Hier zit 1866MHZ geheugen in omdat dat dat voor de prestaties van de IGP van de APU beter is.

[ Voor 23% gewijzigd door Baloes op 14-05-2014 10:05 ]

Pagina: 1