Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torchwood
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 11:10
Vraag:
Is het verstandig om 6GB ram te hebben in een macbook pro te plaatsen ?
Dus 1 ram bankje met 2 GB en 2de bankje met 4 GB.

En zou mac os x goed kunnen runen of kunnen er problemen onstaan door de 6gb.

Ik weet dat windows in het verleden nog wel eens problemen gaf omdat het niet gelijk verdeeldt was over de ram bankjes.

Waarom:
Ik kom altijd net een klein beetje ram te kort +- 1 gb ram.
Om er nou 8 GB 2x4 ram is me net iets te prijzig. (Het geld groeit me nou ook niet op me rug of aan de boom :-( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat zou prima moeten werken. Doen!

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 12:59
Voor zover ik weet moet dit kunnen.
In windows levert dit overigens ook geen problemen op hoor, je hebt alleen geen beschikking meer over dualchannel maar dat heb je toch al niet met 1 bankje.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:36
Het gaat 9 van de 10 keer wel lukken , die 6GB. Welke macbook pro heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torchwood
Soulshaker schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 17:22:
Het gaat 9 van de 10 keer wel lukken , die 6GB. Welke macbook pro heb je ?
Ik heb een macbook pro 13" voorjaar 2011 i7.

Ik heb een rambankje van 4GB bestelt bij mycom die kan vanmiddag ophalen.

Ik zal wel laten weten of het (goed) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:46
Je had ook nog tweedehands een setje kunnen kopen van 2x4GB. Deze bijv: V&A aangeboden: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 (niet mijn advertentie hoor ;) ).

Dan had je voor 10-15 euro meer (als ik zie dat één 4GB stripje ~32 euro kost) 8GB gehad in dualchannel, ipv 6GB in single channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 16:08
ik vermoed dat je een 2GB bankje gaat vervangen door je nieuwe 4GB. dan ben je je dual-channel kwijt. ja je hebt meer ram maar de bandbreedte neemt met de helft af.

mocht je een tekort aan ram hebben dan ga je er op snelheid op vooruit. mocht je geen tekort aan ram hebben dan ga je er op achteruit.

doen mits je een tekort hebt want dan gaat die swoppen naar je hdd ook al is het een ssd die zijn alsnog veel en veel langzamer als je ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
ThinkPadd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:35:
Je had ook nog tweedehands een setje kunnen kopen van 2x4GB. Deze bijv: V&A aangeboden: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 (niet mijn advertentie hoor ;) ).

Dan had je voor 10-15 euro meer (als ik zie dat één 4GB stripje ~32 euro kost) 8GB gehad in dualchannel, ipv 6GB in single channel.
is geen mac memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Laatst online: 09:15

M2M

medicijnman

Beschikt zo'n intel machine geen flex memory technology? Hybrid dual channel (de eerste 2GB zijn dual channel, de rest is single channel)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En wat precies is dan mac memory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:46
Dat hoeft ook niet perse. Heb zelf een MacBook late 2008 gehad (de eerste Unibody) en dat was echt een mierenn**ker wat RAM betrof.

De latere MacBooks zijn minder kieskeurig, zie ook deze thread: \[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2

Ik heb geen idee of het geheugen wat ik linkte werkt, was puur als voorbeeld dat je tweedehands goedkoper uit bent. Maar dat je persé "Mac memory" moet gebruiken is onzin.
PolarBear schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:40:
[...]

En wat precies is dan mac memory?
Geheugen waar een stickertje op zit dat het gegarandeerd werkt met een Mac.
Zoals deze: pricewatch: Crucial Mac Memory CT8G3S160BMCEU
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1358526529.jpeg
En daar betaal je extra voor, terwijl als je even zoekt op internet je vaak zo kunt vinden of geheugenmodule <X> in MacBook <Y> werkt. Hynix en Samsung werkt vaak sowieso wel, dat is ook wat ze in de fabriek erin prikken.

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 14-05-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
ThinkPadd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:42:
[...]
De latere MacBooks zijn minder kieskeurig, zie ook deze thread: \[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2

Ik heb geen idee of het geheugen wat ik linkte werkt, was puur als voorbeeld. Maar dat je persé "Mac memory" moet gebruiken is onzin.
dat vermoeden had ik zelf ook al net als bij desktops dat memory dat die niet op de compatible lijst staat prima kan werken.

ik had het zo snel ook niet uitgezocht.
de apple's lijken idd iets van flex memory te ondersteunen. weer wat geleerd _/-\o_ . wel heeft het door de jaren heen verschillde termen gekend. de officiele technische term 'asymmetric dual-channel' de marketing termen zijn iets als flex memory enz. bij iedere generatie lijkt het weer onder een andere naam op te duiken. maar het zit in de memory controller. dus zal de apples dit ook wel ondersteunen omdat ze die bij de intel proc/chipset krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torchwood
Net me 4gb ram bankje er in geduwt en geen problemen of wat dan ook tot nu toe dan ..

Weer 1 gb vrij als ik veel vm's draai.

kan ik teminsten weer muziek luisteren tijdens het werken :D
Pagina: 1