Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Mijn moeder heeft momenteel een Nokia Lumia 610 wat werkelijk waar een bagger ding is (valt uit bij teveel belasting, etc). Daarom ben ik op zoek naar een goede smartphone. Aangezien ik al jaren alleen iPhones heb ben ik onbekend met de fragmentatie aan android toestellen.

Het budget is rond de 200 euro en ze heeft de volgende eisen:
  • Een goede camera
  • Niet al te groot, vrouwenbroekzakformaat (dus max rond de 4'')
  • Batterij moet lang meegaan
Nu kom ik zelf op de Motorola Moto G en de Sony Xperia SP uit die beide aan de voorwaarden voldoen, behalve dan dat de camera's niet ontzettend goed zijn. Daarom overweeg ik ook om 2ehands een beter toestel te kopen voor dit budget.

Graag wil ik jullie hulp bij het zoeken van een geschikte telefoon, zie ik nog goede telefoons over het hoofd bijvoorbeeld? En welke 2ehands modellen rond de 200 euro raden jullie anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:46:

[...]

Daarom overweeg ik ook om 2ehands een beter toestel te kopen voor dit budget.

[...]
De Galaxy S3 en de Nexus 4 zijn voor onder de 200€ te vinden. De Nexus toestellen krijgen over het algemeen ook wat langer android updates en is dus ook wat meer future proof dan bijvoorbeeld de SP. De Nexus 4 heeft wel een iets mindere camera dan de S3, maar het is altijd beter dan de camera uit een budget/midrange toestel, aangezien daar meestal het eerste op bezuinigd word,

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:13
Uitvallen lijkt me kwestie van garantie. Anyway, koop een iPhone, lijkt me de beste optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:16:
Uitvallen lijkt me kwestie van garantie.
Klopt alleen is ze volgens vodafone haar toestel dan 3+ weken kwijt terwijl we geen leentoestel krijgen en wel gewoon een abonnement moeten blijven betalen.

Toestel is inmiddels ook al ouder dan 2 jaar dus vandaar dat een nieuwe een betere optie is.
Anyway, koop een iPhone, lijkt me de beste optie :)
Een iPhone voor 200 euro? Lijkt me niet echt reëel.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:13:
[...]

De Galaxy S3 en de Nexus 4 zijn voor onder de 200€ te vinden. De Nexus toestellen krijgen over het algemeen ook wat langer android updates en is dus ook wat meer future proof dan bijvoorbeeld de SP. De Nexus 4 heeft wel een iets mindere camera dan de S3, maar het is altijd beter dan de camera uit een budget/midrange toestel, aangezien daar meestal het eerste op bezuinigd word,
Ik zal eens informatie zoeken naar een Nexus 4 en de S3. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Nokia Lumia 520. Nieuw en dus met garantie ruim binnen jullie budget en een OS, dat je moeder gewend is.

Je moeder is waarschijnlijk geen tweaker en je bent zelf al jaren iPhones gewend, dan zou ik niet met een Android beginnen.

Just my 2 cents ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Marly op 13-05-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Goede camera ... :O

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Tsja, een goede camera kun je in deze prijsklasse sowieso niet verwachten, 't kan ermee door, zullen we maar zeggen ;).Voor wat de meeste mensen ermee doen: Facebook en Twitter, voldoende, maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
@Marly: ik ben het helemaal met je eens, maar omdat er expliciet om een goede camera wordt gevraagd :) Voor het aangegeven budget kan je er zelfs twee kopen ...

[ Voor 22% gewijzigd door PinokkioTV op 13-05-2014 22:48 ]

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Idd :), na aanschaf van een Lumia 520 (vanaf 92 euro volgens de Pricewatch, veel telefoon voor 't geld), is er bij dit budget nog 'n bedrag van 108 euro over, voldoende voor een instapmodel "echte" compactcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Windows Phone valt af, dat wil ze niet meer. Ook een losse compactcamera is niet de juiste oplossing, die heeft ze al maar gebruikt ze amper omdat ze al haar telefoon mee neemt.

Ik zoek een android telefoon met goede camera die rond de 200 euro kost, en hij mag ook tweede hands zijn. Ik heb ook al de Oppo Find 5 gevonden maar die zit tweedehands net boven het budget en is volgens mij erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Gewoon lekker nieuw: nieuws: Motorola komt met budgetmobiel Moto E en voorziet Moto G van 4g

Waarom moeilijk doen met tweedehands spul als het nieuwe minimaal net zo goed is, of zelfs beter.

Overigens schaamteloze quote van de eerste reactie onder het artikel beantwoord al je vragen ;) :
Het was een tijdje (22-apr) geleden aangekondigd. En goed dat hij nu ook officieel is aangekondigd.
Het opheffen van het gebrek aan 4G, en een SD-slot maakt de moto-g een stuk concurrerender,
maar zeker niet het beste toestel qua specs in het segment rond de 200 euro:

Moto-G 4G: S400, 1GB, 16GB?,SD, 1280x768, 4G, geen nfc, A4.4 GCglas €200
S4 Mini: S400, 1.5GB, 8GB, SD, 960x540, 4G NFC A4,4 GC-Glas €220
Sony SP: S4Pro, 1GB, 8GB, SD, 1280x720, 4G NFC A4.3 GC-glas €200
BB Z10: S400+, 2GB, 16GB SD, 1280x768, 4G NFC BBos10.3+ A4.2 geen gorilla €205

Met de Sony xperia SP krijg je niet alleen luxe zaken als nfc(draadloos betalen) maar ook een 30% krachtigere processor. Ook in de Blackberry Z10 zit een betere processor, 2x meer ram, netzoveel opslag en een beter scherm en draait naast de 4.2.2 runtime ook een lichtervoetiger os.

De moto-E is een aantrekkelijke deal voor de instapgebruikers. Door de 1GB ram is hij meer futureproof dan instappers met 512Mb ram. Hij concurreerd in het veld tegen de volgende telefoons:

Moto-E: S200, 1GB, 4GB+SD, 540x960, 3G, GC-glass A4.4 ~120,-
N520: S4, 512mb, 8GB+SD, 480x800,geen GCG, WP8 €90
G525: S4play, 1GB, 4GB+SD, 540x960, 3G, geen GCG, A4.1 €135
LG L7-2: S4play, 768mb, 4GB+SD, 480x800,3G, geen GCG, A4.1 €130
Y300: S4play, 512mb, 4GB+sd, 480x800, 3G, geen GCG, A4.1 €90

Dus in het budget segment van rond de 100 euro, krijg je met de moto-E nette waar voor je geld tegenover de verouderde hardware van de concurrentie.

[ Voor 73% gewijzigd door WimP op 14-05-2014 10:31 . Reden: Quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
WimPliers schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:26:
Gewoon lekker nieuw: nieuws: Motorola komt met budgetmobiel Moto E en voorziet Moto G van 4g

Waarom moeilijk doen met tweedehands spul als het nieuwe minimaal net zo goed is, of zelfs beter.

Overigens schaamteloze quote van de eerste reactie onder het artikel beantwoord al je vragen ;) :

[...]
Ik had jouw reactie al gezien onder het nieuwsartikel. d:)b Hoe werkt die BB Z10 eigenlijk? Werkt dat een beetje prima met whatsapp, facebook en hotmail? Of heb je daar nog steeds een BB abo voor nodig?

Misschien is wachten op de Moto G 4G toch wel de beste optie :) . Ik heb ook al zitten kijken naar eventueel een tweedehandse Xperia Z1 of Galaxy S4 maar daar ben je toch al snel 250+ euro voor kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Moto E? Is weliswaar nog niet beschikbaar maar voor 119 euro (uit het hoofd) heb je een aardige telefoon op ideaal broekzakformaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WimPliers schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:26:

[...]
De Moto G is zeker niet net zo goed en al helemaal niet beter, en voldoet minder aan de eisen die FiXeR aangeeft. De Moto G heeft een slechtere camera dan bovengenoemde, iets minder sterke hardware, en is ook wat dikker en zwaarder. Maar kijk vooral zelf naar welke punten belangrijker zijn voor je. Als de gebrekkige camera van de Moto G geen groot probleem is is het inderdaad een goed alternatief.
http://tweakers.net/price...;310143;320269/categorie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

FiXeR.nl schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:06:
[...]
Ik had jouw reactie al gezien onder het nieuwsartikel. d:)b Hoe werkt die BB Z10 eigenlijk? Werkt dat een beetje prima met whatsapp, facebook en hotmail? Of heb je daar nog steeds een BB abo voor nodig?

Misschien is wachten op de Moto G 4G toch wel de beste optie :) . Ik heb ook al zitten kijken naar eventueel een tweedehandse Xperia Z1 of Galaxy S4 maar daar ben je toch al snel 250+ euro voor kwijt.
Een BlackBerry abbonement is niet meer nodig op blackberry10.
Alle communicatie komt uit in de hub, waarin je ook alles kan beantwoorden.
Fb/whatsapp/hotmail werkt hier vlekkenloos, en als je als handige zoon. SNAP installeert op de telefoon hoeft mama ook vrijwel geen android apps te missen.
De camera van de Z10, is bovengemiddeld goed, omdat het toestel ooit ontworpen is als high end. De instelmogelijkheden zijn wel minder dan op android.

De Motorola G-4g is een prima toestel, het is nog wel onbekend wanneer hij uitkomt. En de camera is in het segment aardig, maar wat minder.
Een nexus5 kun je ook 2ehands voor 230 euro op de kop tikken.

[ Voor 9% gewijzigd door 3x3 op 21-05-2014 10:59 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:04
Huawei Honor 3c. Voor rond de 150 euro te krijgen inclusief DHL verzending en exclusief eventuele heffingen. Prima camera, goede bouwkwaliteit en 2 gb ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Xiaomi Hongmi 1s als je een exotische telefoon wil. Xiaomi is zeker een A merk dat top producten maakt voor een goede prijs met een uitstekende ROM met iOS trekjes.
Anders zou ik de BB Z10 nemen.
Pagina: 1