ik heb een PIII 500 waar 128 mb ram in zat. ik heb er 128 mb bijgezet nu, 256 in totaal dus, maar ik heb het idee dat de performance alleen maar achteruit is gegaan. terwijl ik al een format heb uitgevoerd en winME opnieuw geinstalled heb. weet iemand waar dit door kan komen?? Ik heb m'n swap file in winME op 530mb gezet, min & max. Ik heb de search al gebruikt en daar las ik iets van dat er niet genoeg cache is om 256 mb te ondersteunen??? maar wat ze precies bedoelde weet ik niet. Iemand anders misschien??
Verwijderd
Bench het .. en kijk of het echt trager is geworden. Heb je er niet traag RAM bij gedaan?
En WinME is een 9x OS en die heeft geen fatsoenlijk geheugenbeheer.
En WinME is een 9x OS en die heeft geen fatsoenlijk geheugenbeheer.
Euh, waarom heb je je swap file op 530 gezet?
Hoe meer geheugen je hebt, hoe kleiner de swap file kan zijn....530 MB is veeeeel te groot....dat vertraagt als een le*ter.....
Denk dat je eens voor een kleinere swap file moet gaan..of als je Norton Utilities hebt geinstalled, moet je een de optimization wizard eroverheen halen...
Hoe meer geheugen je hebt, hoe kleiner de swap file kan zijn....530 MB is veeeeel te groot....dat vertraagt als een le*ter.....
Denk dat je eens voor een kleinere swap file moet gaan..of als je Norton Utilities hebt geinstalled, moet je een de optimization wizard eroverheen halen...
ik had begrepen dat je de swap file ongeveer 2 keer zo groot moest maken als je totale hoeveelheid geheugen. wat is dan wel een goeie grootte voor m'n swap file?
en wat is het beste? m'n swap file op de c: zetten, waar windows op draait. of op een andere partitie plaatsen? ik heb twee schijven (4 partities) kan ik dan het beste een partitie op dezelfde schijf gebruiken, of die van een andere schijf??
en wat is het beste? m'n swap file op de c: zetten, waar windows op draait. of op een andere partitie plaatsen? ik heb twee schijven (4 partities) kan ik dan het beste een partitie op dezelfde schijf gebruiken, of die van een andere schijf??
De grootte van de swap maakt niet uit, hij gebruikt toch eerst het normale geheugen, vooraan op de hd maakt de swap wel sneller.
system.ini:
[386enh]
ConservativeSwapFileUsage=1
Windows was nog nooit zo snel. Windows zal nu eerst al je RAM vullen voordat het gaat swappen.
[386enh]
ConservativeSwapFileUsage=1
Windows was nog nooit zo snel. Windows zal nu eerst al je RAM vullen voordat het gaat swappen.
Verwijderd
nou zo super snel is het ook weer nie althans in win9x althans, kan deze tweak ook in win2k??
vraag ik me ook afOp zondag 10 juni 2001 20:38 schreef westcoastleader het volgende:
nou zo super snel is het ook weer nie althans in win9x althans, kan deze tweak ook in win2k??
McFraGG de gekste !!
Verwijderd
Nou in IIG hij doet het(win2k) alleen ik MOET wel een Min/MAX waarde opgeven voor de Swap, ieamdn suggesties?
Voor W2K Pro heb je daarvoor wat anders:Op zondag 10 juni 2001 21:07 schreef RaR het volgende:
[..]
vraag ik me ook af
In [HKLM/System/CurrentControlSet/Control/Session Manager/Memory Management] staan de volgende twee entry's:
DisableExecutivePaging: op 'enabled' ingesteld zal W2K het pagen van W2K executive files naar de disk tegengaan. Hierdoor zal W2K en de meeste andere toepassingen wat bijteriger reageren. 0=disabled, 1=enabled. Je hebt er wel minimaal 128MB voor nodig.
LargeSystemCache: op 'enabled' zal W2K alles van het RAM (op 4MB na voor diskcaching) voor het file systeem cache gebruiken. Het is een dydnamische setting; is er meer dan 4MB diskcache nodig dan zal dat ook genomen worden, hetzelfde geld voor andere applicaties. In ieder geval zal er zoveel mogelijk gecached worden in het geheugen (daar heb je het tenslotte ook voor
Met deze settings weet ik tenminste zeker dat m'n ram gebruikt wordt: op dit moment is er bijvoorbeeld 220MB geheugen in gebruik en nog eens 250MB voor het systeemcache.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1