Samnsung UE46F6100AW en @smot CI+ 1.3 interactief, hoe ?

Pagina: 1
Acties:

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Ik heb een Samsung UE46F6100AW Gekocht. Deze TV is Ziggo certified, Daarnaast een @smit CI+ 1.3 module gekocht.

Voorheen HD en interactieve Tv met een Cisco PVR. Nu is dat dus de bedoeling dmv de CI+ module.
Ik heb HD Televisie aan de praat gekregen, maar ik krijg op geen enkele manier Interactieve TV (on demand en Gemist). Zie ook geen optie in de menus ofzo.

Ik begrijp dat daar wat software voor geinstalleerd moet worden, ik probeer dat te doen volgens de Ziggo handleiding. In het Algemene Interface menu kies ik voor software update en als ik dat doe krijg ik de melding "kan niet via het menu worden geinstalleerd"

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg? Is daar een netwerkaansluiting op de TV voor nodig? (die zit er nl niet op, maar de TV is certified)

Thanks!

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je geeft aan dat hij Ziggo certified is, maar als ik op de site van Ziggo kijk zie ik dat hij alleen voor Digiitale Televisie gecertificeert maar niet voor interactieve TV. Ik weet niet hoe up-to-date dit overzicht is maar de kans is groot dat het niet of niet goed werkt. Kijk maar eens op:

https://www.ziggo.nl/search/televisie/interactieve-ci-module

Om het toch gewoon te proberen: de melding die jij krijgt: "kan niet via het menu worden geinstalleerd":
Dit heb ik ook eens gehad, zet de TV op ned 1 HD en voer het nogmaals uit. Vaak doet hij het dan wel. Bij mijn ouders was dit wel het geval.

Bij SONY TV's kan je, na installatie, via de "rode" knop op je AB de Ziggo's I-TV app openen. Ik weet niet of dit via Samsung ook zo werkt.

Laat even weten of je hier wat aan hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sumuhtsop op 13-05-2014 14:54 . Reden: typo aangepast en iets toegevoegd ]

• -SaveMe-
Thanks voor je reply. Er zit een fout in die zoek functie van ziggo. Die geeft bij zoeken bij alle tv's aan dat ze alleen geschikt zijn voor Digitale TV. Als je echter de lijst pakt (door te klikken op Samsung, dan de link LED TVs en dan een paar keer laad meer doet) dan zie je dat deze TV er met twee vinkjes staat.

Ondertussen gebeld met Ziggo en die beweren dat je voor Interactive TV met een CI+ module een TV nodig hebt met eigen internet aansluiting (Eth/Wifi). Als dat zo is, vraag ik me af waarom ze dan allerlei TV's zonder een dergelijke aansluiting (zoals de F6100) als gecertificeerd op hun site plaatsen. Dat is dan gewoon misleiding.

Dus is zo'n netwerkaansluiting op je TV nodig, kan een tweaker hier dat beamen ? In dat geval moet ik nl een andere TV hebben :(

EDIT
Updaten via NED1 HD werkt helaas ook niet ...

EDIT2:
kan een mod mss even de twee gruwelijke typos in de topic titel aanpassen, Samsung en @Smit

[ Voor 8% gewijzigd door -SaveMe- op 13-05-2014 16:18 ]

• -SaveMe-
Bumpje;

Kan iemand bevestigen dat om (Ziggo) interactieve TV (on demand/gemist) te hebben met een CI+ module, de TV over een netwerk (eth/wifi) aansluiting moet beschikken ?

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 13:07
-SaveMe- schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:52:
Bumpje;

Kan iemand bevestigen dat om (Ziggo) interactieve TV (on demand/gemist) te hebben met een CI+ module, de TV over een netwerk (eth/wifi) aansluiting moet beschikken ?
Om Ziggo interactieve tv te laten werken heb je inderdaad een netwerk verbinding nodig, dat is met een decoder niet anders namelijk.

Zie hier een korte uitleg.

[ Voor 17% gewijzigd door Flex op 14-05-2014 21:19 ]

• -SaveMe-
Flex schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 21:15:
[...]

Om Ziggo interactieve tv te laten werken heb je inderdaad een netwerk verbinding nodig, dat is met een decoder niet anders namelijk.

Zie hier een korte uitleg.
Thanks!
Bedankt ook voor de link. Heldere uitleg!

Ik had eerst een cisco PVR en daarbij was dat dus niet nodig, vandaar :|

[ Voor 4% gewijzigd door -SaveMe- op 14-05-2014 21:51 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

-SaveMe- schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:47:
Ik begrijp dat daar wat software voor geinstalleerd moet worden, ik probeer dat te doen volgens de Ziggo handleiding. In het Algemene Interface menu kies ik voor software update en als ik dat doe krijg ik de melding "kan niet via het menu worden geinstalleerd"
Natuurlijk moet je wel beschikking hebben op internet op je tv om je ci cam te kunnen updaten.

Vervolgens zou ik ook nog de tv updaten naar de laatste firmware.
Updaten van je tv doe je elders in het instellingen menu. updaten kan via een usb stick, of via internet.
Handigste is om de laatste firmware op een usb stick te zetten.
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg? Is daar een netwerkaansluiting op de TV voor nodig? (die zit er nl niet op, maar de TV is certified)
Een netwerkverbinding heb je inderdaad nodig. Dat kan je altijd voor elkaar krijgen met wifi.
Heeft je tv geen wifi dan kan dat met een usb-stick.

Wat ook handig is om van te voren even goed uit te zoeken of jouw tv echt werkt met interactieve tv.
Jouw tv heeft namelijk een geheel andere chipset dan de duurdere modellen uit de samsung f-serie die werken met interactief. Kan best zijn dat dat geen probleem is, maar het viel me toen ik opzoek ging naar de laatste firmware wel op.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 14-05-2014 22:35 ]

• -SaveMe-
TV was voorzien van de laatste Firmware (1030), maar mist dus een netwerkaansluiting. Raar dat Ziggo op hun site TV's certificeert voor interactieve TV als deze geen netwerk aansluiting hebben ...

Ik heb inmiddels de TV voor een andere omgeruild, de F6400 serie. Dan zou het geen probleem moeten zijn volgens mij. Verwacht ik deze week ergens ...

Pagina: 1