Op zoek naar een goed projectiescherm. Kingpin of Elite?

Pagina: 1
Acties:
  • 596 views

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Hallo allen,

Ik heb het op meerdere USA Home Cinema fora gevraagd, maar geen antwoord gekregen. Misschien kennen ze daar de merken Kingpin en Elite niet. Hoe dan ook.....

Ik heb sinds vorig jaar een Optoma HD131xe projector en ben er superblij mee. Ik heb mijn muren en plafond donkerpaars geverfd en ik haal zeer binnenkort verduisterende gordijnen. Het is nu een jaar geleden en het wordt toch echt eens tijd voor een mooi scherm. Ik projecteer ongeveer op 100 tot 110 inch op dit moment, tijdens gamen en films/series kijken. Op de site van Kingpin screens kan ik elektrische schermen vinden en ook schermen die je zelf moet uitrollen.

499 euro betaal ik voor eentje die 104 inch is, een gain van 1,0 heeft en het betreft hier een matte white scherm. Voor 449 heb ik eentje die ik zelf moet uitrollen en qua specs is hij hetzelfde behalve dat het een Velvet screen is, schijnbaar goed tegen reflecties. Niet dat matte reflecties zal geven lijkt me.

Nu de vragen:

1- Hoe belangrijk is het dat het scherm elektrisch is of juist niet? Ik heb verhalen gelezen over dat als je het veel gebruikt (ik game/kijk films dagelijks) het mechanisme kan breken van een elektrische. Maar bij een scherm dat je zelf moet oprollen kunnen er weer vouwen ontstaan?

2- Dan is er nog een scherm van een heel ander merk, namelijk Elite. Ongeveer 105 inch, gain van 1,1 en het betreft een MaxWhite doek. Hij kost 189 euro. Dat is nogal een extreem verschil met de Kingpins. Maar ja, wellicht is Kingpin wel echt veel beter qua kwaliteit en geeft het uiteindelijk een veel mooier eindresultaat qua beeldkwaliteit.

Heeft iemand enig idee en die mij kan helpen? Zou geweldig zijn.

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-12-2025
dit zou ik ook wel willen weten!
raar dat hier niemand op gereageerd heeft!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01-2025

ago

Dat zou ik op htforum.nl of dvd.nl vragen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:19

FeaR

In GoT we trust

pennywise666 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:30:
dit zou ik ook wel willen weten!
raar dat hier niemand op gereageerd heeft!
Kap eens met oude topics uit de sloot halen door ze met zinloze posts naar boven te kicken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.