[Frontpage-gebruikersreviews] Revisiebeheer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Om dit soort dingen te voorkomen:
productreview: Samsung Galaxy Note 3 Zwart review door Verwijderd
("EDIT 13-05-14: DOOR HET WEGVALLEN VAN MIJN INTERNET VERBINDING BIJ HET SUBMITTEN VAN EEN KLEINE WIJZIGING IS EEN GROOT DEEL VAN DE CONTENT VERDWENEN. IK HOOP DIT SNEL TE HEBBEN OPGELOST.")

Het is mij ook wel eens gebeurd dat je een fout maakt in je review en dat je dan alles kwijt bent of dat je hele opmaak naar de filestijnen gaat. Ja, opslaan in Docs/Word als failsafe werkt natuurlijk ook en zou iedereen moeten doen, maar op een featurerijke site als Tweakers.net zou je zoiets als revisiebeheer toch wel verwachten.

Mocht het problemen op gaan leveren met bots en ander gespuis dat misbruik van de ruimte gaat maken, dan zou deze feature bijvoorbeeld tegen een leuk karmabedrag (250?) gekocht kunnen worden uit de karmastore.

Zeker omdat gebruikersreviews nu ook in het zonnetje gezet (gaan) worden lijkt me dit wel een goed idee. :)

[ Voor 10% gewijzigd door G4H op 13-05-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-10 15:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een devver kan beter antwoorden hoe makkelijk zoiets gerealiseerd kan zijn. Het productreviewformulier heeft veel velden en ik kan me voorstellen dat het daardoor wat meer werk is om een versiehistorie bij te houden dan wanneer je maar één tekstveld hebt zoals bij een forumpost. De frustratie van het verliezen van je review kan ik goed begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

crisp

Devver

Pixelated

Dergelijke functionaliteit ontwikkelen kost in ieder geval veel meer tijd dan in het enkele geval op verzoek een oude versie van de review opsnorren en mailen (zoals ik in dit geval heb gedaan).

Devies is en blijft om dergelijke uitgebreide reviews gewoon zelf offline ergens te bewaren...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
crisp schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:30:
Dergelijke functionaliteit ontwikkelen kost in ieder geval veel meer tijd dan in het enkele geval op verzoek een oude versie van de review opsnorren en mailen (zoals ik in dit geval heb gedaan).

Devies is en blijft om dergelijke uitgebreide reviews gewoon zelf offline ergens te bewaren...
Mijn kennis van codeklopperij is nog niet uitermate goed, maar als het voor jou als developer mogelijk is om een oude revisie tevoorschijn te halen, dan is dat middels een request die een normale user kan doen op de database toch ook vrij makkelijk? Dat er dan raw-data tevoorschijn komt is geen issue als het geen standaardfeature is maar iets uit de karmastore voor 'echte' Tweakers, die daar wel raad mee weten. Correct me if I'm wrong. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

crisp

Devver

Pixelated

G4H schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 17:30:
[...]

Mijn kennis van codeklopperij is nog niet uitermate goed, maar als het voor jou als developer mogelijk is om een oude revisie tevoorschijn te halen, dan is dat middels een request die een normale user kan doen op de database toch ook vrij makkelijk? Dat er dan raw-data tevoorschijn komt is geen issue als het geen standaardfeature is maar iets uit de karmastore voor 'echte' Tweakers, die daar wel raad mee weten. Correct me if I'm wrong. :)
De code toegang geven tot de database dumps die we op een andere server bewaren als backup lijkt me geen goed plan ;)

Intentionally left blank