Toon posts:

Android stick geen geluid via home cinema

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Onlangs heb ik een Android Stick aangeschaft (de MK809). Een prima stick. Aangesloten op de hdmi uitgang van de televisie. Nu heb ik via de tv wel geluid, maar via mijn home cinema set niet. Waarschijnlijk heeft dit te maken dat de home cinema een optische uitgang heeft enkel naar de HD recorder en niet naar de tv. De HD recorder heeft hier verder niets meer mee te maken. Hoe kan ik dit oplossen? Moet ik hiervoor een switch hebben met extra een optische uitgang?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit soort beleefdheden zijn niet nodig op een forum. En het is nog geen middag. ;)

Probeer eens een spitter als deze. Financieel kun je geen buil vallen aan dit experiment.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-02 12:08
S1NN3D schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:08:
[...]
Probeer eens een spitter als deze. Financieel kun je geen buil vallen aan dit experiment.
En dan, wat sluit je dan aan?

Nickname does not reflect reality

• S1NN3D
  • Niet online
Home cinema aan één kant en de HD recorder en tv aan de andere kant.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-02 12:08
S1NN3D schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:12:
[...]
Home cinema aan één kant en de HD recorder en tv aan de andere kant.
Kan, lijkt me echter niet super handig aangezien je dan elke keer moet zorgen dat er maar één apparaat aan staat plus je zal hoogstwaarschijnlijk de meeste (digitale/HD) surround audio signalen kwijt zijn.

Maar ja, behelpen blijft het natuurlijk sowieso met zo'n setup, ontkom je niet aan.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Topicstarter
Het punt is dat ik op de tv geen optische uitgang heb. Dus de splitter gaat helaas niet. nog andere suggesties? Of is een switch met een optische uitgang onvermijdelijk? Dit lijkt me een goede oplossing zonder dat je hier al te veel kwaliteit verliest??

• S1NN3D
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:20:
Kan, lijkt me echter niet super handig aangezien je dan elke keer moet zorgen dat er maar één apparaat aan staat plus je zal hoogstwaarschijnlijk de meeste (digitale/HD) surround audio signalen kwijt zijn.

Maar ja, behelpen blijft het natuurlijk sowieso met zo'n setup, ontkom je niet aan.
Klopt, het is niet echt handig maar zoals je al zegt, het is behelpen. HD audio is sowieso niet mogelijk via een optische aansluiting. Dit werkt alleen via HDMI.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:39:
Het punt is dat ik op de tv geen optische uitgang heb. Dus de splitter gaat helaas niet. nog andere suggesties? Of is een switch met een optische uitgang onvermijdelijk? Dit lijkt me een goede oplossing zonder dat je hier al te veel kwaliteit verliest??
Geef eens wat meer informatie, het is nu nogal summier zodat we maar gaan gokken wat er mogelijk zou kunnen. Welke type tv en welke type home cinema moeten met elkaar verbonden worden? Welke aansluitmogelijkheden zijn er vrij? Etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sharp LED tv. Hierop zitten naast een scart aansluiting enkel twee HDMI uitgangen. De ene is verbonden met de Home Cinema (Sony EBV 220) en de andere met de HD Decoder. Om gebruik te maken van de Android Stick heb ik hier dus al een switch er tussen zitten, die enkel het geluid van de TV overneemt (logisch). De switch zit aangesloten op de TV met de decoder en de Android stick aangesloten. De home Cinema zit apart. Op de HD decoder zit een optische kabel, verbonden met de Home Cinema. Dit is tevens ook de enige mogelijkheid.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:47
Zou het niet mogelijk zijn om een USB audio adapter met optical out aan je stick te hangen?
Zo iets dus
Kwam erop doordat ik via Google op deze pagina kwam.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien wel, zij het niet zo dat ik de USB uitgang nodig heb om iets aan te hangen. Ik weet niet of je er dan nog een USB hub aan kan hangen, maar zo krijg je natuurlijk wel allerlei toeters en bellen

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Tja, die toeters en bellen zul je toch aan moeten gezien je setup relatief beperkt is. Het zal altijd behelpen zijn met een apparaat met 1 HDMI port en 1 USB port. Een hub "kan" werken, dus dat kan je zeker proberen.

Zit er ook geen analoge uitgang op die TV en een analoge input op die Home Cinema set? Zal wel behelpen zijn en uiteraard geen surround.

[ Voor 7% gewijzigd door LiquidT_NL op 13-05-2014 13:30 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1