Ik heb lang geleden een instelling veranderd op mijn Win7 pc, maar weet niet meer welke (registry/policy editor?).
Als ik nu vanaf mijn Win7 HTPC een share wil benaderen op eerstgenoemde pc, krijg ik deze melding:
"\\PC is not accessible. You might not have permission to use this network resource.
Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions.
Logon failure: the user has not been granted the requested logon type at this computer."
Ik weet zeker dat gebruikersnaam/wachtwoord goed zijn, want ik kan de share WEL openen vanaf mijn iPad (met een video app).
Ook kan ik de share benaderen met onderstaand commando vanaf de HTPC:
net use x: \\server\share /user:username password
Iemand een idee waarom dit niet vanuit Windows Explorer lukt?
Als ik nu vanaf mijn Win7 HTPC een share wil benaderen op eerstgenoemde pc, krijg ik deze melding:
"\\PC is not accessible. You might not have permission to use this network resource.
Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions.
Logon failure: the user has not been granted the requested logon type at this computer."
Ik weet zeker dat gebruikersnaam/wachtwoord goed zijn, want ik kan de share WEL openen vanaf mijn iPad (met een video app).
Ook kan ik de share benaderen met onderstaand commando vanaf de HTPC:
net use x: \\server\share /user:username password
Iemand een idee waarom dit niet vanuit Windows Explorer lukt?