Een hele goede morgen!
Ik ben Roy, nieuw op Tweakers en ik wil mijn ouwe desktop een grote beurt gaan geven.
Zodat hij weer helemaal in de race is, en alle moderne dingen kan doen.
ik heb een Packard Bell I media 2957 tot mijn beschikking, dit is een ouder model uit ik geloof 2006 ofzo.
Ik heb een aantal specs kunnen verzamelen:
cpu: AMD Sempron 3000+ (1.8 Ghz)
Videokaart?: Graphics on board
internal memory: 512 MB
Total storage capacity: 80 GB, Hard drive rotational speed: 7200 RPM
Maximum graphics adapter memory: 64 MB
Over de voeding heb ik zo niks kunnen vinden maar dat moet ik dan thuis maar even kijken.
Ik denk dat jullie de vraag al aan voelen komen, hoe kan ik voor zo min mogelijk geld toch een redlijk presterende computer creëren?
Ik heb al een klein lijstje in mijn hoofd, misschien kunnen jullie dit aanvullen of zeggen jullie dat het helemaal nergens op slaat, ik wil in de loop van de tijd niet meer dan 200 euro uitgeven aan de computer, dit is dan puur aan upgrades in de computer, ik wil ook nog nieuwe monitors kopen, maar dat zit niet in dit bedrag meegrekent.
Lijstje:
Intern geheugen uitbreiden: 1/2 GB (2gb Max)
Nieuwe CPU, heb alleen geen idee welke, moet wel 754 Socket hebben
Een videokaart installeren, weet alleen echt niet wat voor een.
Misschien een nieuwe hard schijf of voeding?
Als het niet te prijzig word kan ik ook gewoon het moederbord vervangen, met een nieuwe cpu en video kaart. maar zover gaat mijn kennis nog niet
Ik hoop snel van jullie te horen, en ALLE tips zijn welkom, ik ben een Dummy wat betreft de computers!
Groet Roy`
Dit is precies De computer die ik heb: incl monitor muis en toetsen bord!:
Ik ben Roy, nieuw op Tweakers en ik wil mijn ouwe desktop een grote beurt gaan geven.
Zodat hij weer helemaal in de race is, en alle moderne dingen kan doen.
ik heb een Packard Bell I media 2957 tot mijn beschikking, dit is een ouder model uit ik geloof 2006 ofzo.
Ik heb een aantal specs kunnen verzamelen:
cpu: AMD Sempron 3000+ (1.8 Ghz)
Videokaart?: Graphics on board
internal memory: 512 MB
Total storage capacity: 80 GB, Hard drive rotational speed: 7200 RPM
Maximum graphics adapter memory: 64 MB
Over de voeding heb ik zo niks kunnen vinden maar dat moet ik dan thuis maar even kijken.
Ik denk dat jullie de vraag al aan voelen komen, hoe kan ik voor zo min mogelijk geld toch een redlijk presterende computer creëren?
Ik heb al een klein lijstje in mijn hoofd, misschien kunnen jullie dit aanvullen of zeggen jullie dat het helemaal nergens op slaat, ik wil in de loop van de tijd niet meer dan 200 euro uitgeven aan de computer, dit is dan puur aan upgrades in de computer, ik wil ook nog nieuwe monitors kopen, maar dat zit niet in dit bedrag meegrekent.
Lijstje:
Intern geheugen uitbreiden: 1/2 GB (2gb Max)
Nieuwe CPU, heb alleen geen idee welke, moet wel 754 Socket hebben
Een videokaart installeren, weet alleen echt niet wat voor een.
Misschien een nieuwe hard schijf of voeding?
Als het niet te prijzig word kan ik ook gewoon het moederbord vervangen, met een nieuwe cpu en video kaart. maar zover gaat mijn kennis nog niet
Ik hoop snel van jullie te horen, en ALLE tips zijn welkom, ik ben een Dummy wat betreft de computers!
Groet Roy`
Dit is precies De computer die ik heb: incl monitor muis en toetsen bord!: