Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• freekwell
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-04 03:49
Om met de deur in huis te vallen: help! ;(

Ik wou mijn HTC One (M7UL) updaten van Cyanogenmod 11 M5 naar M6. De updater op de telefoon bood de update aan dus ik heb hem gedownload en op "reboot and flash" geklikt. Vervolgens gebeurde dit:
  • Telefoon boot
  • Telefoon gaat naar recovery
  • Flashen begint (Android ding met 3D spinnenweb draaiend)
  • Flashen loopt tot ~25% en blijft daar hangen
Na ongeveer 30 minuten heb ik het opgegeven en de powerknop vastgehouden tot de telefoon uit ging. Nu doet hij nog de volgende dingen:
  • Opstarten zonder iets te doen hangt in wit scherm met groen "htc" en rood "This build is for development purposes only etc" zoals je altijd even ziet, maar start daarna niet door.
  • Opstarten met power+voldn leidt naar bootloader. Recovery in bootloader starten start meteen weer het flashen wat steeds weer op ~25% blijft hangen.
Voor zover ik begrijp kan ik, als de telefoon niet boot, geen andere recovery flashen of een ander image uploaden omdat ik er via USB niet bij kan. Klopt dat?

Wat ik nog niet heb geprobeerd is de optie "Reset to factory defaults" in de bootloader, maar ik weet niet wat er dan zou gebeuren en of dat überhaupt kans van slagen heeft.

Help?

• freekwell
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-04 03:49
Kennelijk was mijn paniek niet nodig, maar mijn USB-kabel was gaar. Met een werkende USB-kabel kon ik vanuit de bootloader -> fastboot gewoon TWRP (ipv CWM die er op stond) flashen als recovery.

TWRP startte weliswaar ook ongevraagd meteen met flashen van de M6 image, maar deze liep wel gewoon door en ik heb weer een werkende foon! :)