Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acer S7 vervangen door.....

Pagina: 1
Acties:

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 17:00
Ik heb een acer aspire s7 391 gekocht. Deze 13 inch laptop vind ik qua design en scherm erg mooi! Helaas valt de batterij zeer tegen en erger nog, het apparaat maakt veel herrie (ventilator).

Ik ben voornemens deze aankoop (999 euro) terug te sturen, maar weet niet zo goed waarvoor te vervangen.

Ik gebruik m voor internet, office, series kijken (het beeldscherm in deze laptop is uitstekend). Ik heb een nas, schijfgrootte is geen issue, bij voorkeur win8

Belangrijk: stille computer, mooi scherm, 13 inch, max 1.5 kg. Aantrekkelijk design heeft voorkeur

Enkele alternatieven die ik heb gevonden: lenovo yoga 2, asus 301x, spectre 13 3000, samsung ativbook 9+, mss nog de aanstaande sony vaio 13 of dell (heeft ook zoiets alhoewel ik even niet kan vinden welke).

Iemand ervaringen en/of tips?

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11 17:49
MacBook air. Kun je win8 ook op zetten, heeft alleen geen touch screen, maar wel een heerlijke trackpad, is stil en heeft een goede accuduur.

• SherlockHolmes
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 11:51
Dancing_Animal schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 02:39:
MacBook air. Kun je win8 ook op zetten, heeft alleen geen touch screen, maar wel een heerlijke trackpad, is stil en heeft een goede accuduur.
Je gaat alleen wel mijlenver achteruit qua resolutie, wat imo een van de belangrijkste punten is.
Ook qua specs wordt je er niet beter op.

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-11 18:51
Macbook Pro Retina 13 inch ga je erop vooruit met resolutie, maar is alleen iets duurder.

Verwijderd

Misschien deze voor 1200 euro (misschien kun je nog wat korting vinden in het Dell kortingen topic): http://www.dell.com/nl/p/...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn Dell komt met een 1080p scherm, i5, 8GB geheugen en 128GB SSD.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Ik zou voor de Lenovo Yoga 2 Pro gaan.. supermooi QHD+ scherm, erg dun en stil en erg goede prijs/kwaliteit verhouding. De stand mode is ook superhandig voor film kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Cinemaskoop op 14-05-2014 21:03 ]

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 17:00
SherlockHolmes schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:11:
[...]

Je gaat alleen wel mijlenver achteruit qua resolutie, wat imo een van de belangrijkste punten is.
Ook qua specs wordt je er niet beter op.
Ik zag m stn op 1440x900, ben niet zo bekend met apple mar begreep altijd dat het erg mooie schermen zijn? Of is dat alleen hun retina scherm?
Cinemaskoop schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:59:
Ik zou voor de Lenovo Yoga 2 Pro gaan.. supermooi QHD+ scherm, erg dun en stil en erg goede prijs/kwaliteit verhouding. De stand mode is ook superhandig voor film kijken.
wel een groot aantal verschillende modellen, heeft een andere processor dan veel invloed op batterij en geluid?

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10 10:50
Een andere batterij geeft natuurkijk ook verschil in gebruik. Maar wat ik zie is dat de versie van 1200 euro een i5 heeft.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 22:57
Als je toch in dat budget zit en met dat eisenpakket zou ik gewoon voor een macbook pro retina 13" gaan. Misschien een beetje standaard, maar daar zijn wel heel goede redenen voor.

De macbook air 13 zou ik inderdaad overslaan, iets compacter en lichter, maar wel overall vele slechtere specs zonder veel goedkoper te zijn. In die klasse zijn er interessantere windows laptops te vinden (naar mijn mening dan).

• SherlockHolmes
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 11:51
superfunki schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 00:20:
[...]

Ik zag m stn op 1440x900, ben niet zo bekend met apple mar begreep altijd dat het erg mooie schermen zijn? Of is dat alleen hun retina scherm?

[...]

wel een groot aantal verschillende modellen, heeft een andere processor dan veel invloed op batterij en geluid?
1440x900 is de resolutie van mijn zeven jaar oude monitor. Da's echt niet goed.

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Dancing_Animal schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 02:39:
Ik heb een andere ervaring met de macbook air als het gaat om geluidproductie. Onder load (en dat kan al gebeuren met webbrowsen , een paar websites zoals facebook , of nog erger Battlelog van EA ) en de CPU fan gaat dan soms erg hard blazen.

Ook heeft mijn scherm afdrukken (schade) van de toetsenbord toetsen , dat drukt er dichtgeklapt dus blijkbaar tegenaan. Zou niet moeten kunnen, zeker niet met mijn gebruik, als mijn MBA 1x per week het huis verlaat dan is dat veel. Wel moet ik er bij vermelden dat ik een mid-2011 model heb , misschien dat het met de huidige generatie beter gaat. De resolutie van 1440*900 is vanuit mijn oogpunt jammer, maar voor veel mensen al meer dan ze gewend zijn (1366*768 @ 15 inch).
Pagina: 1