Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies Logitech C920 Webcam

Pagina: 1
Acties:

• Jordi_G
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-04-2023
Hallo Tweakers,

TL;DR versie: Ik heb twee vragen en die staan dikgedrukt/cursief

Enige tijd geleden heb ik met jullie hulp een prachtige PC weten samen te stellen. Aan de opstelling ontbreekt op dit moment nog o.a. een webcam, ik denk er over om deze binnenkort te gaan aanschaffen.

Zoals gebruikelijk heb ik eerst het internet afgespeurd naar reviews, de publieke opinie etc. En al snel blijkt er 1 grote winnaar te zijn die sinds zijn release ruim 2 jaar geleden de markt domineert, stipt op #1 bij elke hit gevonden via google met de termen "webcam review":

De Logitech C920

Deze komt wel met een aardig prijskaartje van tenminste €75, maar dat heb ik er in principe wel voor over.

Tijdens mijn speurtocht bleven echter 2 vragen onbeantwoord, ik hoop dat jullie mij van passende antwoorden kunnen voorzien!

Vraag 1: De C920 is het beste model available.. maar al ruim 2 jaar! Gaat Logitech (of een concurrent) niet binnenkort met een beter product komen van dit model?

Ik kan nergens een soort model release overzicht vinden van veelbelovende webcams, misschien weten jullie meer? Ik ben trouwens op de hoogte van het bestaan van de C930, die zich meer richt op de zakelijke markt en daardoor enkele functies ontbeert (geen goed alternatief dus).

Vraag 2: Op mijn PC draait nu steady Windows 8.1, volledig up-to-date. Zijn de drivers van de C920 wel compatible met Windows 8.1?

Na even speuren op het internet kom ik her en der enkele klachten tegen op bijvoorbeeld online fora, waar genoemd wordt dat er nog geen optimale compatibiliteit is tussen de drivers en de Windows 8.1. Deze klachten zijn soms al enkele maanden oud. Op de Q&A van Logitech support wordt genoemd dat de C920 volledig compatibel is met Windows 8, maar nergens wordt een woord gerept over Windows 8.1. Weten jullie meer?

Alvast bedankt weer voor de reacties! _/-\o_

• Jordi_G
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-04-2023
Geen reacties, maar uiteraard houdt mij dat niet tegen! Ik ben zelf verder gaan speuren en heb via via iemand van logitech support aan de lijn gehad en mijn vragen aan hem gesteld. Voor diegenen die het nog interesseert, alhier het resultaat:

Vraag 1: De C920 is het beste model available.. maar al ruim 2 jaar! Gaat Logitech (of een concurrent) niet binnenkort met een beter product komen van dit model?
Kort gezegd, hij was niet op de hoogte van mogelijke nieuwe model releases. Hij kon mij hier niet verder bij helpen. Heb verder niks extra's kunnen vinden.

Vraag 2: Op mijn PC draait nu steady Windows 8.1, volledig up-to-date. Zijn de drivers van de C920 wel compatible met Windows 8.1?
De Logitech medewerker garandeerde mij dat de C920 wel degelijk compatible is met Windows 8.1, waarbij hij verwees naar deze tabel.. Zoals jullie zelf kunnen zien is deze tabel op 13 juli 2013 voor het laatst bijgewerkt (lang voor de uitrol van Windows 8.1) en dat er tevens enkel genoemd staat dat de webcams compatible zijn met Windows 8 (8.1 wordt nergens genoemd).

Uiteraard heb ik deze medewerker hierop gewezen, hij gaf echter aan nooit klachten te hebben vernomen over de incompatibiliteit van de C920 met Windows 8.1. Mocht het apparaat toch niet naar behoren werken dan zou ik mijn geld terug kunnen vragen, mits gekocht via de officiële site. Uiteraard is dit geen optie gezien de C920 hier ruim €20 duurder is dan op andere sites.

TL;DR => Conclusie: Ik heb de C920 (nog) niet aangeschaft.
- Twijfel over compatibiliteit met Windows 8.1 bestaat nog
- Heb de webcam nu nog niet écht nodig, dus ik kan even wachten.

Bedankt voor het lezen :+

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:37
Eigenlijk heb je gedaan wat er in principe voor het aanmaken van een startpost wordt verwacht: eigen onderzoek :)

Overigens zou ik mij niet teveel zorgen maken, kleine kans dat die webcam niet gaat werken. Maar iedere nederlandse webshop waar je de camera zou bestellen moet je toch dezelfde garantie geven... als de webcam niet goed werkt moeten ze het ding terugnemen... en bij koop op afstand heb je sowieso een week bedenktijd.

Wat dat betreft heeft Logitech voor een heleboel van hun spulletjes nog geen '8.1 drivers'...