Ik heb mijn toetsenbord gisteren schoongemaakt met schoonmaakmiddel en water. Blijkbaar toch te nat want gisteren na een paar uur weer aanzetten kreeg ik dubbele aanslag, geen aanslag en soms wel goed. Laptop opnieuw opgestart en toen werkte geen enkele toets meer. Nu een dag later werkt het ook nog niet. De laptop zelf start wel gewoon op. Iemand nog tips? Moet ik het toetsenbord nog langer laten drogen?
Verwijderd
Met een extern toetsenbord gaat het wel goed?
Is het een optie dat laptop tobo los te halen en een nachtje in een bak rijst te stoppen? Zodat al het vocht wordt weggetrokken.
In de tussentijd kan je kijken voor een vervanging, wellicht dat het huidige tobo EOL is.
Is het een optie dat laptop tobo los te halen en een nachtje in een bak rijst te stoppen? Zodat al het vocht wordt weggetrokken.
In de tussentijd kan je kijken voor een vervanging, wellicht dat het huidige tobo EOL is.
Misschien het toetsenbord een paar uurtjes in de oven? De oven hier in huis kun je gewoon op 50 graden zetten en dan zou denk ik het water wel moeten verdampen/er uit blazen zonder dat het plastic smelt.
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
De laptop werkt nog wel gewoon. Een extern toetsenbord werkt dus ook
. Misschien moet ik de laptop nog een paar dagen laten drogen, echter weet ik niet of het toetsenbord nog wel droog kan worden zonder externe ingrepen. Een oven zou ik niet zo snel doen en ook een föhn wat ik ergens anders op internet tegenkwam werd niet aangeraden. Wat ik natuurlijk kan doen is de laptop uit elkaar halen en vervolgens het toetsenbord op die manier behandelen of zelfs helemaal demonteren (kan wel maar ga ik sowieso niet doen te veel werk).
Er is nog wel een sparepart te koop maar moet 35 euro kosten. De laptop is al tijden economisch EOL dus zo'n investering ga ik niet doen. Dan ga ik uiteindelijk liever voor een extern toetsenbord wat ik ook nog eens voor een andere computer kan gebruiken. Ja, ik gebruik de laptop als desktop replacement dus dat is een mogelijkheid.
Gisterenavond heb ik het weer even geprobeerd toen ik met het externe toetsenbord had ingelogd. Ik kon enkele letters weer gebruiken
. Dus het wordt misschien toch nog wel iets
.
Er is nog wel een sparepart te koop maar moet 35 euro kosten. De laptop is al tijden economisch EOL dus zo'n investering ga ik niet doen. Dan ga ik uiteindelijk liever voor een extern toetsenbord wat ik ook nog eens voor een andere computer kan gebruiken. Ja, ik gebruik de laptop als desktop replacement dus dat is een mogelijkheid.
Gisterenavond heb ik het weer even geprobeerd toen ik met het externe toetsenbord had ingelogd. Ik kon enkele letters weer gebruiken