Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-11 08:15
Hallo,

Ik heb een domain controler Server 2008 (x32),met enkele users en groepen.
Nu wil ik een Server 2008 R2 toevoegen aan het domein.

Ik heb adprep32 /forestprep uitgevoerd,
het commando is succesvol afgesloten.

De schema version staat nu inderdaad op 47

Wanneer ik op de 2008R2 server dcpromo uitvoer,
krijg ik toch een foutmelding dat ik dcpromo /forestprep moet uitvoeren

Ik heb al rondgezocht, maar ik begrijp niet welke handelingen ik over het hoofd zie.

Ik heb zowel aangemeld als member server maar ook als standalone server vanuit 2008 R2
geprobeerd aan te melden op het 2008 domain.

Doe ik er op dit moment beter aan om backups te gaan maken van alle gebruikersobjecten en policies en vervolgens de 2008 te demoten en daarna 2008R2 als nieuw domein aan te melden?
Ik begrijp het zo dat ik op schema version 47 de melding niet meer moet kunnen krijgen dat ik adprep /forestprep nog moet draaien.

Het voelt nogal shaky, vooral omdat om adprep32 werkend te krijgen, ik bij adprep32 /forestprep ik alleen een knipperende cursor te zien kreeg, en ik later pas erachter kwam dat je "C" gevolgd door Enter moet intoetsen.
Ik krijg ook bij een tweede keer invoeren van adprep /forestprep alleen maar puntjes te zien, en geen begeleidende tekt.
Kan het ook een foute image zijn? Ik heb de image gedownload van een MSDN site via school, maar ik heb er tijdens de installatie van Server 2008 R2 verder geen problemen bij gekregen. Ik begreep uit documentatie dat het feit dat in de adprep map een submap staat nl-nl in plaats van en-us, er vaker tekst kon ontbreken.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
/domainprep niet vergeten?

• amx
Wanneer ik adprep /domainprep uitvoer, gebeurt er "niks"
Er volgt een lege regel en daarna weer de opdrachtprompt.
Ik heb gezocht naar verklaringen op Google, maar ik vond er nog geen.
Ik krijg ook geen foutmelding.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Staat er ook niks in je event log?

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Heb je maar één bestaande domain controller in je omgeving, of heb je er meerdere? Als je er meerdere hebt, check even of AD replicatie werkt. Als je meerdere domeinen in je AD forest hebt, moet je forestprep in het root-domain draaien en domainprep in ieder domein in je forest, waar je een 2008 R2 domain controller wil installeren.

• amx
johnkeates schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 00:12:
Staat er ook niks in je event log?
In de event viewer zie ik wel veel events van toen adprep32 /forestprep is uitgevoerd en het schema is geupdatet naar versie 47.
Van de keren daarna dat ik adprep /domainprep heb uitgevoerd vindt ik geen entries.

Ik heb ook gekeken in C:\windows\debug\adprep . Daar zag ik ook alleen bij het tijdstip waarop forestprep uitvoerde en het schema bijwerkte een entry met data staan. In alle andere entries in de mappen staat een leeg tekstdocument adprep.log.
Linke Loe schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:53:
Heb je maar één bestaande domain controller in je omgeving, of heb je er meerdere? Als je er meerdere hebt, check even of AD replicatie werkt. Als je meerdere domeinen in je AD forest hebt, moet je forestprep in het root-domain draaien en domainprep in ieder domein in je forest, waar je een 2008 R2 domain controller wil installeren.
Één domain controller in een single domain forest.

Wanneer ik adprep op de 2008r2 uitvoer, reageert het programma precies zoals domainprep op 2008:
alleen een korte laadtijd (kwart seconde) en een lege regel met daaronder een nieuwe prompt.

Het is net alsof het programma de binaries niet aan kan spreken ofzo
Forestprep start namelijk wel met binaries uitvoeren op de 2008 server

[edit]

Het is inderdaad /domainprep die niet uitgevoerd is. In ADSI Edit is de revision number 3 (moet 5 zijn)

[ Voor 3% gewijzigd door amx op 13-05-2014 19:38 ]

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Voer je de domainprep wel uit vanaf de domain controller die de Infrastructure Master rol heeft. forestprep doe je vanaf de Schema Master, domainprep vanaf de Infrastructure Master. Kopieer ook even de adprep naar een temp folder en voer hem niet rechstreeks uit vanaf de disc.

[ Voor 20% gewijzigd door Turdie op 13-05-2014 19:47 ]

• amx
Het is inmiddels gelukt. Het bleek dat de MSDN versie van 2008 R2 niet geschikt was.
Ik denk dat het volgende gebeurd is:
De Windows 2008 versie van MSDN is een volwaardige en-us versie
De Windows 2008 R2 versie is een engelstalige versie, maar in de adprep map stond een nl-nl map

In de zojuist gedownloade image vna 2008R2 van technet staat een en-us versie.

Nu ik van de technet image adprep heb gekopieerd. lukt het in één keer.
Pagina: 1