Intel HD 4400 & AMD Radeon HD 8670M probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-06 00:01

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
Hallo,

ik heb 2 weken geleden een nieuwe Dell Inspiron 15R 5537 besteld en deze is vandaag binnengekomen! (erg fijn systeem) maar ik heb wel een probleem.. ik heb 2 grafische kaarten, de intel en de AMD, maar nu ik mijn games wil opstarten krijg ik alleen maar lage FPS en wat blijkt nou dus.. ik gebruik de intel HD.. maar ik kan nergens switchen naar de AMD? nieuwe drivers geinstalleerd maar dan nog gebruikt hij de Intel HD, is er een manier dat ik mijn AMD gewoon kan gebruiken want ik wil wel mijn games spelen..

Dell Inspiron 15R 5537 Intel i5 4200U (1.6Ghz -> 2.3Ghz) met intel HD 4400 en AMD Radeon HD 8670M 2GB DDR3 op Windows 8.1 64Bit..

ik snap er helemaal niks van en wil gewoon mijn AMD kaart gebruiken, iemand enig idee hoe ik dat doe zonder mijn systeem helemaal te verpesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387314

Correct me if i am wrong,

Maar volgens mij schakelt hij automatisch over naar je amd kaart als je meer grafische kracht gaat vragen....

Kan je hem in bv de bios niet als primair instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
^ nee.. ik zie daar nergens een optie, nu heb ik Sims 2 er op staan en hij speelt wel alles op zn hoogst, maar met maximale resolutie van 800x600 en de Intel HD is dan geactiveerd.. maar nergens kan ik hem omswitchen naar AMD ookal heb ik alles op Hoge prestaties staan.. =S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387314

800x600 lijkt me idd ook niet best. Hier even een stukje uit een ander topic...

Dont bother with above... I had the same after buying for my daughter..

Actually you will find that the AMD7670m drivers have NOT been installed as part of the build!!

1) Insert the provided Drivers Disk.
2) Click on Next
3) Scroll down to the AMD Raeon Driver
4) Click on, then click on EXTRACT
5) The drivers will install

Aonce installd you will the be able to do the "Right click on the desktop" and get the "configure switchable graphics", which you do by individual appliaction, either recently run ones show up, or you can browse to associate. And then set to either "Power Saving" (HD4000) or "High Performance" (AMD7670)

Hope this helps.

Kevin

PS Is ook een dell laptop. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
dankjewel voor je reactie! ik zette vanmorgen mijn laptop aan en 5 minuten naderhand kreeg ik een foutmelding met bugcode_ncds_driver ofzoiets en nou herkent die AMD niet meer en bij de Intel HD staat een geel bordje en nu heb ik de microsoft basic driver, what happend?! =S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-06 01:27

auto660

1991 240 GL Brick

Wat je even moet doen is eerst ddu downloaden: (Display Driver Uninstaller)
http://www.guru3d.com/fil...uninstaller_download.html

Dan start je in veilige modus en verwijder je eerst de AMD driver en dan de Intel driver. Vervolgens download je eerst weer de intel driver en installeer je deze:
https://downloadcenter.in...el%C2%AE+HD+Graphics+4400

Dan start je opnieuw op en download en installeer je deze AMD driver:
http://support.amd.com/en...os=Windows%208.1%20-%2064

Als het goed is moet het dan werken. En je hebt toch wel je laptop aan de lader en op hoge prestaties hé? :+

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
mijn intel hd en amd radeon werken weer! =D hartstikke bedankt! =D
Pagina: 1