Wegens overlijden van het oude apparaat op basis van de reviews hier op tweakers bij een middelgrote tot grote webshop een nieuw apparaat besteld. Het apparaat werd netjes de volgende dag geleverd. Na installatie van het apparaat bleek het een ernstig defect te vertonen. Na contact te hebben gehad met de webshop werd mij duidelijk dat deze weinig zin hebben om het apparaat om te ruilen voor een nieuwe. Er werd aangeboden om een reparateur van de fabrikant langs te sturen maar in de mail die ik ontving wordt echter voorgesteld om het apparaat naar de webshop terugsturen. Het is echter een apparaat wat hier in huis dagelijks gebruikt wordt dus ik zit absoluut niet te wachten op een reparatie procedure van minimaal een week.
Wat zijn mijn opties? Welke rechten heb je als consument bij een DOA? Ik dacht zelf dat ik het apparaat als defect kan terugsturen maar dat ik het ook zonder opgaaf van reden op basis van de wettelijke bedenktijd (wet kopen op afstand) kan retourneren. In het tweede geval kan ik meteen bij een andere webshop het zelfde apparaat opnieuw bestellen en kunnen we het apparaat binnen een 2-3 dagen gebruiken.
Zijn er mensen met ervaring hier in? En mag je een DOA op basis van de wet kopen op afstand retourneren?
Overigens is het de bedoeling om morgen nogmaals contact te hebben met de webshop want mogelijk is er sprake van miscommunicatie, maar ik zou graag van tevoren weten welke rechten/plichten ik als consument heb.
Wat zijn mijn opties? Welke rechten heb je als consument bij een DOA? Ik dacht zelf dat ik het apparaat als defect kan terugsturen maar dat ik het ook zonder opgaaf van reden op basis van de wettelijke bedenktijd (wet kopen op afstand) kan retourneren. In het tweede geval kan ik meteen bij een andere webshop het zelfde apparaat opnieuw bestellen en kunnen we het apparaat binnen een 2-3 dagen gebruiken.
Zijn er mensen met ervaring hier in? En mag je een DOA op basis van de wet kopen op afstand retourneren?
Overigens is het de bedoeling om morgen nogmaals contact te hebben met de webshop want mogelijk is er sprake van miscommunicatie, maar ik zou graag van tevoren weten welke rechten/plichten ik als consument heb.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn