Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zit momenteel te twijfelen of ik mijn kapotte HTC One X + moet laten repareren of een nieuw toestel aan zal schaffen.

Even de achtergrond info:
- Het toestel is iets meer dan 1 jaar oud
- Heb hem laten vallen (stom, i know |:( ) en nu is 1) het glas kapot en 2) de connector voor usb / oplader
- Reparatie van beide defecten zou in het totaal (incl. btw etc.) ca. €160 kosten (zelf repareren wil ik me niet aan wagen)

Gezien het feit dat het een technisch gezien goed toestel is en momenteel nog steeds voor een prijs van rond de €500 verkocht wordt, lijkt reparatie me niet zo'n slechte optie. Maar ik wilde graag even een second opinion.

Ik zat anders te overwegen om wellicht voor iets meer dan de reparatiekosten een nieuw toestel aan te schaffen. Budget max rond de 300. Na een snelle search leek de Nexus 5 mij de beste optie.

Kunnen jullie mij wat advies geven? Alles is zeer welkom

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Tsja, de One X+ is natuurlijk nu geen 500 euro meer waard, maar wanneer toestellen end of life zijn en uitverkocht raken, hebben uiteindelijk alleen de duurste shops nog een of meer exemplaren over, zo gaat dat bij alle telefoons.

Wanneer je telefoon pas een jaar oud is en goed werkt, is 't zeker een optie, hem te laten repareren. Indien je er nog een jaartje mee zou kunnen doen, hou je ongeveer de helft van je budget over, dat bedrag kun je dan volgend jaar bij een nieuwe telefoon leggen.

Voor minder dan de helft van de prijs van de Nexus5 kun je ook een Moto G krijgen, heb hier zelf geen ervaring mee (wel goede ervaringen met eerdere Motorola's), maar 't toestel wordt hier op Tweakers veel geprezen om zijn goede prijs/kwaliteit verhouding. Iets mindere specs, dan je HTC en de Nexus, maar wel heel veel telefoon voor je geld, in feite voor evenveel geld, als je reparatie. Of je van die mindere specs ook echt last zou hebben, hangt van je gebruik af, dat ik uiteraard niet ken.

[ Voor 17% gewijzigd door Marly op 13-05-2014 00:44 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Ik heb het er ook even met een vriend die er een beetje verstand van heeft over gehad en hij wees me inderdaad ook naar de Moto G. Hij zei dat gezien het feit dat de HTC One X+ al redelijk oud is (eind 2012), ik weinig tot niets zal inleveren en reparatie het dus zeker niet waard is.

Ik twijfel nog een beetje over welk toestel ik precies zal aanschaffen. Heb slechte dingen gehoord over de batterij van de Nexus 5