Game PC 800-900 euro

Pagina: 1
Acties:

• Slmii92
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-09-2022

Slmii92

Live Curious

Topicstarter
Hallo allemaal,

Naast mijn laptop wil ik graag een Desktop hebben voor het gamen. Heb een laptop ivm met mijn schoolopleiding. Games die ik speel die draaien niet allemaal even soepel. :D

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gaan gamen. Battlefield 4, Guild Wars2, nieuwe MMORPG's zoals WildStar, Black Desert Online, BLESS , WatchDogs, The Division (zijn nog niet uit). Graag op hoog of ultra kwaliteit. :D

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik wil echt niet hoger dan 900 euro uitkomen, incl. verzendkosten. Assemblage is niet nodig.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Heb alleen een muis en toetsenbord (logitech). Dus mijn nieuwe PC wordt incl. een monitor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Processor van Intel en een gefore gtx videokaart. SSD van samsung.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Incl. een monitor.
Incl. behuizing
SDD
HDD kan, maar niet noodzakelijk
Misschien een processorkoeling als het in het budget past.
Moet niet veel lawaai maken.

Ga je overklokken?
Nee

Mijn lijste. Zit te twijfelen tussen de GTX 770 en de GTX 760, omdat ik dan boven mijn budget uitkom. Over de behuizing ben ik er nog niet helemaal uit, als jullie er 1 kunnen vinden, zou ook mooi zijn. :D

Zou graag willen weten als ik nog wat euro's kan besparen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 184,98€ 184,98
1Asus H87-PRO€ 88,-€ 88,-
1MSI GeForce GTX 760 Gaming€ 189,-€ 189,-
1Zalman Z9 U3€ 50,80€ 50,80
1Samsung S22C300H Zwart€ 105,-€ 105,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,90€ 62,90
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 47,-€ 47,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 848,68

Alvast bedankt voor de tips en reacties.

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12-2025

oscarw

Better be a geek than an idiot

Als je niet gaat overklocken heb je geen -K processor nodig. Neem gewoon een pricewatch: Intel Core i5 4440 Boxed. Ook zou ik dit moederbord nemen; pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5. Deze heeft een erg mooie audiochip en is prima voor jou systeem.

Je kunt ook beter een Crucial M500 SSD nemen; pricewatch: Crucial M500 2,5" 240GB. Is betrouwbaar en heeft beveiliging voor stroomuitval. Het prestatieverschil met de EVO merk je niet in de praktijk.
Een HDD zou ik wel erbij doen voor je data en/of andere games; pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB.
De behuizing vind ik zelf echt heel erg lelijk, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Dit vind ik een leuke behuizing die ook nog goedkoop is; pricewatch: Cooler Master K350. Ziet er erg goed uit met een LED-fan in de voorkant.
Als je een tientje meer uit geeft kun je ook een 24'' monitor krijgen; pricewatch: BenQ GL2450E Zwart.

Als je wilt gaan gamen op ultra kwaliteit kun je het beste een R9 280X of GTX 770 nemen; pricewatch: MSI GeForce GTX 770 Gaming.

Als laatste puntje: misschien past het niet in je budget, maar een andere processorkoeler is wel echt aan te raden. Dit is een goede koelende, stille; pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2.

[ Voor 15% gewijzigd door oscarw op 12-05-2014 21:21 ]

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-04 12:11
Aangezien je niet gaat overklokken, voldoet een B85 en een Intel Core i5 4440-4570 al voldoende. Net als door oscar2oktober hierboven wordt gezegd. Alleen zou ik dan kijken voor een ander moederbord, aangezien de Gigabyte slecht leverbaar is op dit moment, of je moet al een sterke duit meer betalen. De pricewatch: MSI B85-G43 is een goede tweede keuze.

Ook kan je SSD beter en een stuk goedkoper (of je moet het al willen voor de minieme prestatiewinst doen) doormiddel van de Crucial M500 serie.

Mijn suggestie voor de kast. de pricewatch: Corsair Carbide SPEC-01 Red Led Genoeg uitbouwmogelijkheden, 'Gaming' looks en niet al te slecht voor de portemonnee.

Al met al, moet dat je budget wel een beetje inkrimpen, waarmee je dan bijvoorbeeld een GTX 770 of R9 280X kunt kopen ipv. de GTX 760 (Deze is voor High met BattleField 4 nipt met rond de 60 fps)

[ Voor 16% gewijzigd door Apart op 12-05-2014 21:26 ]

https://ko-fi.com/apart

• Slmii92

Slmii92

Live Curious

Topicstarter
Dankjewel voor de reacties. Ook bedankt voor de goeie tips! Heb een aangepaste lijstje aan de hand van jullie reacties gemaakt.

Heb trouwens vergeten dat ik er een WiFi netwerkkaart bij wil hebben. Ik heb de GTX 770 erbij gedaan in plaats van de GTX 760 videokaart. Ik kom er wel 50 euro overeen, maar voor een videokaart is het wel waard denk ik? :D

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 149,90€ 149,90
1MSI B85-G43€ 70,95€ 70,95
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 272,95€ 272,95
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,86€ 46,86
1Corsair Carbide SPEC-01 Red Led€ 41,40€ 41,40
1TP-Link N600 Wireless Dual Band PCI Express Adapter€ 22,99€ 22,99
1BenQ GL2450E Zwart€ 114,99€ 114,99
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,90€ 62,90
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 47,-€ 47,-
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,05€ 92,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 944,94

Ik heb de MSI moederbord genomen ivm met de levering. De Red Led behuizing vindt ik er mooi uit zien, bedankt voor de tip!!

Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag en anders bedankt voor de hulp! Ik dank dat dit hem het wordt dan, als er verder niks veranderd!

EDIT: heb trouwens nog wel een vraag over de behuizing. Krijg je er schroeven bijgeleverd?

• fireblack
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-03 09:37
Behuizing + Moederboard heb je meestal de benodigde schroeven bijzitten.

Ik zie een draadloze NIC erbij staan.
Draadloos zou ik niet gaan gamen.
Een vriend van mij speelt altijd draadloos op zn laptop thuis lekker op de bank.
Raad eens wie het meest aan het disconnecten is, (Op teamspeak/Skype en in het spel zeker 1 of 2 keer per game)
Als hij op draad gaat aan tafel zijn er ineens geen problemen meer :).
Kom te vaak tegen dat WLAN even niet goed presteert of er gaat iets in de omgeving waardoor je vaker LAG spikes krijgt.

Game advies -> Speel via Kabel.

• Apart
fireblack schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:56:
Behuizing + Moederboard heb je meestal de benodigde schroeven bijzitten.

Ik zie een draadloze NIC erbij staan.
Draadloos zou ik niet gaan gamen.
Een vriend van mij speelt altijd draadloos op zn laptop thuis lekker op de bank.
Raad eens wie het meest aan het disconnecten is, (Op teamspeak/Skype en in het spel zeker 1 of 2 keer per game)
Als hij op draad gaat aan tafel zijn er ineens geen problemen meer :).
Kom te vaak tegen dat WLAN even niet goed presteert of er gaat iets in de omgeving waardoor je vaker LAG spikes krijgt.

Game advies -> Speel via Kabel.
Dat is een vrij simpel argument. De reden waarom hij wellicht voor een draadloze netwerkkaart kiest, is omdat hij misschien wel helemaal geen kabel heeft op de plek waar zijn PC komt te staan. Dan is een draadloze netwerkkaart een betere oplossing dan even een paar meter kabel door je huis aan te leggen. Daarnaast is een dedicated kaart voor WiFi beter dan een onboard zoals bij de meeste laptops zit (en deze zijn 90% van de tijd ook trager).

Daarnaast nog de vraag aan de TS hoe het zit met het OS. Heb je deze al of niet :-)?

[ Voor 3% gewijzigd door Apart op 13-05-2014 09:32 ]

• Slmii92

Slmii92

Live Curious

Topicstarter
Bedankt voor de antwoord.

Wordt inderdaad een probleem met de kabel, vandaar dat ik WiFi wil. De desktop wil ik in mijn kamer en als ik daar een kabel wil, moet er geboord worden. Woon met studenten, dus geen goed idee denk ik. :D

Zelf denk ik dat het wel mee valt, heb nooit uitval op de laptop tijdens gamen (Skype, Teamspeak enz.).

OS kan ik downloaden op MSDN en een bootable USB maken, neem aan dat het dan gaat werken. Gewoon booten via de USB.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-04 10:13
Las in een review over deze kast dat er maar 1 fan meegeleverd wordt, de front fan.
Ter verbetering van de airflow zou ik er nog een exhaust fan bijzetten aan de achterkant anders heeft de kast schijnbaar wat moeite met koelen :

http://www.bit-tech.net/h...e-series-spec-01-review/2

Stil ventilatortje kost minder dan een 10tje en geeft hoop plezier..1tje met 4 pins conector zodat ie via bios of software aangestuurd kan worden.

• Apart
Rare van deze nieuwere reeks Corsair kasten is dat inderdaad. Het vreemde is dan, dat je voor een paar euro meer, dezelfde kast hebt, maar dan wel met een exhaust fan, ook zit er verschil in de hddcage en ondersteunt deze wel 2,5". pricewatch: Corsair Carbide SPEC-02 Red Led

*En hij is nog steeds goedkoper dan je eerste, eigen keuze, maar aangezien je al over je budget zit kan je misschien toch voor de andere kiezen. Daarnaast kan je eerst de after market CPU koeler ook weglaten, de stock Intel koeler is goed genoeg, en kan je altijd een betere kopen als hij voor jouw toch teveel geluid maakt.

• Baloes
Als je nog wat budget zou willen vrijmaken zou je ook nog voor een

pricewatch: ASRock B85M Pro4 als mobo kiezen...volgens mij heeft die ook alle benodigde features...

• Slmii92

Slmii92

Live Curious

Topicstarter
Apart schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:08:
Rare van deze nieuwere reeks Corsair kasten is dat inderdaad. Het vreemde is dan, dat je voor een paar euro meer, dezelfde kast hebt, maar dan wel met een exhaust fan, ook zit er verschil in de hddcage en ondersteunt deze wel 2,5". pricewatch: Corsair Carbide SPEC-02 Red Led

*En hij is nog steeds goedkoper dan je eerste, eigen keuze, maar aangezien je al over je budget zit kan je misschien toch voor de andere kiezen. Daarnaast kan je eerst de after market CPU koeler ook weglaten, de stock Intel koeler is goed genoeg, en kan je altijd een betere kopen als hij voor jouw toch teveel geluid maakt.
Wat is het verschil tussen de after market CPU koeler en de stock Intel koeler? Kan ik ook gewoon de CPU koeler helemaal weglaten voor het gaming, of is het noodzakelijk om er 1 te hebben.

Als het echt belangrijk is om die extra fan te hebben, kan ik er wel ff over na denken tussen die 2.
Baloes schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:12:
Als je nog wat budget zou willen vrijmaken zou je ook nog voor een

pricewatch: ASRock B85M Pro4 als mobo kiezen...volgens mij heeft die ook alle benodigde features...
Form Factor is wel Micro-ATX, maakt dat wat uit voor de behuizing die ik neem? (Standard ATX). Voor de rest is heeft het bijna de zelfde features. Alleen de PCI-e 2.0 x1 voor de WiFi netwerkkaart heeft die niet. Ik weet niet of het in de 2x PCI of PCI-e 2.0 x16 past. Zou iemand het mij kunnen vertellen?

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-04 09:11
Stock koeler is voldoende voor gaming. Pas als je wilt overklokken of de stock koeler maakt teveel lawaai(wat enorm meevalt) dan moet je kijken voor een after market koeler.

• Apart
Slmii92 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:41:
[...]

Wat is het verschil tussen de after market CPU koeler en de stock Intel koeler? Kan ik ook gewoon de CPU koeler helemaal weglaten voor het gaming, of is het noodzakelijk om er 1 te hebben.

Als het echt belangrijk is om die extra fan te hebben, kan ik er wel ff over na denken tussen die 2.
De Stock Intel koeler wordt meegeleverd met je CPU. En een koeler is zeker nodig, want de processor wordt namelijk warm en koelt niet zonder dit (tenzij je de PC uitzet). Zonder een koeler kan dit leiden tot een zeer korte levensduur van je processor ;)

• Baloes
Micro-ATX kan gewoon in deze kast . Stond niet in de specs van tweakers maar wel in de review :)

Specifications
Dimensions (mm) 200 x 413 x 467 (W x D x H)
Material Steel, plastic
Available colours Black
Front panel Power, reset, USB 3, USB 2, stereo, microphone
Drive bays 2 x external 5.25in, 4 x internal 3.5in/2.5in
Form factor(s) ATX, micro-ATX, mini-ITX
Cooling 2 x 140/120mm front fan mounts (1 x 120mm fan included), 1 x 120mm rear fan mount 2 x
120mm roof fan mounts (fans not included)
CPU cooler clearance 165mm
Maximum graphics card length 420mm
Extras Removable dust filters

En op de site van corsair : http://www.corsair.com/en...led-mid-tower-gaming-case

En wow...goed dat jij wel oplet. Beveel ik zomaar het verkeerde moederbord aan...sorry daarvoor...ik bedoelde deze :

pricewatch: ASRock B85 Pro4

Dus geen micro-ATX...maar het kan wel weten we nu :) Stom zeg..pffff

[ Voor 3% gewijzigd door Baloes op 13-05-2014 12:36 ]

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-04 13:03

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Als je liever toch wat minder uit geeft is een 280x nog het overwegen waard. Een club3d 280x kost ongeveer 250 Euro, dat is genoeg om bijvoorbeeld een fan te kopen.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Slmii92

Slmii92

Live Curious

Topicstarter
Remz schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:44:
Stock koeler is voldoende voor gaming. Pas als je wilt overklokken of de stock koeler maakt teveel lawaai(wat enorm meevalt) dan moet je kijken voor een after market koeler.
Apart schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:07:
[...]

De Stock Intel koeler wordt meegeleverd met je CPU. En een koeler is zeker nodig, want de processor wordt namelijk warm en koelt niet zonder dit (tenzij je de PC uitzet). Zonder een koeler kan dit leiden tot een zeer korte levensduur van je processor ;)
Hmm... Ik denk dat ik dan voor de Stock Koeler ga. Heb er nog wel een vraagje over, is de Stock Koeler van de Intel processor die ik neem, goed genoeg tijdens het gamen?

Als het echt noodzakelijk is, kan ik het altijd nog 1 aanschaffen. Zo kan ik nu voor de SPEC-02 gaan, met een extra fan aan de achterkant. :D
Baloes schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:32:
Micro-ATX kan gewoon in deze kast . Stond niet in de specs van tweakers maar wel in de review :)

Specifications
Dimensions (mm) 200 x 413 x 467 (W x D x H)
Material Steel, plastic
Available colours Black
Front panel Power, reset, USB 3, USB 2, stereo, microphone
Drive bays 2 x external 5.25in, 4 x internal 3.5in/2.5in
Form factor(s) ATX, micro-ATX, mini-ITX
Cooling 2 x 140/120mm front fan mounts (1 x 120mm fan included), 1 x 120mm rear fan mount 2 x
120mm roof fan mounts (fans not included)
CPU cooler clearance 165mm
Maximum graphics card length 420mm
Extras Removable dust filters

En op de site van corsair : http://www.corsair.com/en...led-mid-tower-gaming-case

En wow...goed dat jij wel oplet. Beveel ik zomaar het verkeerde moederbord aan...sorry daarvoor...ik bedoelde deze :

pricewatch: ASRock B85 Pro4

Dus geen micro-ATX...maar het kan wel weten we nu :) Stom zeg..pffff
Bedankt voor de tip, ziet er goed uit. Ik zal ff naar de vergelijkingen en reviews kijken voor de 2 moederborden. Bij de MSI zit er een geluidskaart bij, wat op zich niet noodzakelijk is voor mij, gebruik toch een headset. Denk dat die prijsverschil ook daardoor komt.
DarkBlaze schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:53:
Als je liever toch wat minder uit geeft is een 280x nog het overwegen waard. Een club3d 280x kost ongeveer 250 Euro, dat is genoeg om bijvoorbeeld een fan te kopen.
Als ik nu voor de Moederbord ga van Baloes en de CPU koeler weglaat, kan ik een SPEC-02 nemen die een extra fan heeft aan de achterkant. Zo hoef ik geen extra fan aan te schaffen en kan de GTX 770 houden. Ik kom nu ook goedkoper uit. ~20 euro boven mijn budget kan ik mee leven. :D

• Apart
Dat is een goede keuze. Je krijgt denk ik eerder spijt van dat je voor de GTX 760 bent gegaan dan spijt dat je voor de GTX 770 bent gegaan :-)

• Slmii92

Slmii92

Live Curious

Topicstarter
Inderdaad, dan ga ik liever voor de GTX 770. :)

Bedankt allemaal voor de tips en reacties. Alleen nog ff beslissen voor welke moederbord ik ga en mijn setup is compleet! :D

Bedankt!
Pagina: 1