Mijn broertje heeft nu een simple mediaspeler. Ik zet vaak een aantal films op een stickje, die hij vervolgens afspeelt op z'n mediaspeler. Nu lijkt het mij handig als ik deze op afstand op z'n mediaspeler kan zetten. Of dat ik ze in de cloud zet en dat hij deze vervolgens afspeelt. Wie heeft hier een oplossing voor?
In 'de cloud' weet ik niet of daar een oplossing voor is... Wat je wel zou kunnen doen is een hardeschijf bij je broertje in het netwerk hangen, die ook van buitenaf te benaderen is. Hierbij kun je denken aan een NAS of iets in die richting...
Op die manier kan zijn mediaspeler via zijn netwerk de bestand afspelen, en kun jij vanuit huis er bestand opzetten.
Op die manier kan zijn mediaspeler via zijn netwerk de bestand afspelen, en kun jij vanuit huis er bestand opzetten.
Als jij thuis http://www.bittorrent.com/intl/nl/sync op een PC/NAS/etc. installeert en op de mediaspeler dan kun jij daadwerkelijk iets op z'n mediaspeler zetten. BT Sync synchroniseert 2 of meer mappen en dat werkt heel goed over internet.
Mocht je op de mediaspeler zelf geen BT Sync kunnen installeren, dan zou ik dat op een NAS of andere PC met gedeelde map doen.
Mocht je op de mediaspeler zelf geen BT Sync kunnen installeren, dan zou ik dat op een NAS of andere PC met gedeelde map doen.
Ik ben een beetje een leek, maar is er geen eenvoudigere manier? Kan iemand wat meer uitleg geven?
Wat voor oplossing zit je zelf aan te denken?mirod schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:53:
Ik ben een beetje een leek, maar is er geen eenvoudigere manier?
Waarover wil je uitleg hebben?mirod schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:53:
Kan iemand wat meer uitleg geven?
Ik sluit me aan bij bovenstaande. Dit topic is vrij richtingsloos. Ik vraag me af of je zelf een idee hebt hoe je de wens zou kunnen realiseren.
De meest eenvoudige manier pas je al toe: bestanden op een USB-stick zetten en dit aan hem geven.
Als je het wat meer wil automatiseren lijkt het me handig als je broertje een NAS heeft waarop jij vanaf afstand bestanden naar kan uploaden. Ik heb geen ervaring met de methode die TheNephilim beschijft, maar dat zou ook wel iets kunnen zijn.
De meest eenvoudige manier pas je al toe: bestanden op een USB-stick zetten en dit aan hem geven.
Als je het wat meer wil automatiseren lijkt het me handig als je broertje een NAS heeft waarop jij vanaf afstand bestanden naar kan uploaden. Ik heb geen ervaring met de methode die TheNephilim beschijft, maar dat zou ook wel iets kunnen zijn.
Pagina: 1